TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

Nooky
Lid
Lid
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Nooky » 05 okt 2018 08:02

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ben na de update wel mooi al mijn kaarten kwijt.
Heb 2 SD kaartjes en hoewel ik ze beide kan updaten (er staat dan ook weer een map "Europe" op, ziet de auto niks. "Geen kaarten gevonden".
Vanmiddag maar weer es met Renault bellen. Wat een baggersysteem zeg...

Erike1
Lid
Lid

Berichtdoor Erike1 » 08 okt 2018 08:39

Als ik al de problemen lees, dan wacht ik nog wel even met updaten.
Het kan ook nooit eens soepel verlopen bij Renault.

Is het zo dat je na de update de kaart weer moet synchroniseren zodat de tomtom kaart er weer opstaat?

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 08 okt 2018 08:56

Bij mij liep op de computer alles vanzelf, maar in de auto gebeurde er niets. Dus waarschijnlijk niet geinstalleerd.

Nooky
Lid
Lid

Berichtdoor Nooky » 08 okt 2018 08:57

Dat heeft bij mij helaas niet mogen baten @Erike1.
Zaterdag heeft mij Clio een paar uur bij de dealer gestaan om R-Link er compleet nieuw weer op te zetten...
Ik durf nu er dus ook weinig meer aan te doen. :(

Erike1
Lid
Lid

Berichtdoor Erike1 » 08 okt 2018 09:00

Nooky schreef:Dat heeft bij mij helaas niet mogen baten @Erike1.
Zaterdag heeft mij Clio een paar uur bij de dealer gestaan om R-Link er compleet nieuw weer op te zetten...
Ik durf nu er dus ook weinig meer aan te doen. :(

Neem aan op kosten van Renault?

Nooky
Lid
Lid

Berichtdoor Nooky » 08 okt 2018 09:25

Dat hoop ik ja!
Maar is lease, dus zie uberhaupt nooit een factuur...

Erike1
Lid
Lid

Berichtdoor Erike1 » 08 okt 2018 09:34

Ik durf bijna niet meer te updaten haha.

Hoe moeilijk kan het zijn.

Nooky
Lid
Lid

Berichtdoor Nooky » 08 okt 2018 15:29

En weer gaat Renault Nederland een nieuwe SD-kaart met Europa v10.05 naar de dealer sturen voor me.
Dat is dan de 3e ondertussen.

Ze geven zelf al aan deze dan vooral niet in de pc te stoppen.
Nou had ik dat de vorige keer ook niet gedaan en toen ging het ook al mis na alleen het bezoeken van de R-Link Store.
Ik blijf dus vooral ook maar weg van die hele site.
Hopelijk blijft deze kaart het dan wel doen.

Tesla stuurt complete updates voor remsystemen en nog veel meer over-the-air naar hun auto's en Renault lukt het nog niet eens een navigatiekaartje fatsoenlijk te updaten. Zucht.

Noudje
Lid
Lid

Berichtdoor Noudje » 08 okt 2018 16:47

Noudje schreef:Na het inloggen in de R-Link store kreeg ik de melding dat er een verplichte update beschikbaar was voor het R-Link systeem. Op dat moment schakelde mijn computer de VPN-verbinding in en kreeg ik in de Store de melding: geen internet verbinding. VPN uitgeschakeld, opnieuw ingelogd in de Store en: er zijn geen updates beschikbaar !! Iemand enig idee hoe ik alsnog aan die verplichte update kom ?

Dit schreef ik vorige week. Vandaag zie ik op het scherm van de Rlink dat ik 2 berichten heb. 1 is het standaardbericht dat mijn telefoongegevens bijgewerkt zijn (standaardmelding als je je telefoon aansluit) . 2 meldt dat het systeem bijgewerkt is !! Ik heb vorige week tot 2 keer toe de SD kaart in mijn PC ingevoerd in de hoop dat ik alsnog een melding zou krijgen over de verplichte update. Nooit meer ontvangen en nu blijkt dus dat de update wel uitgevoerd is !! Renault en ICT: never a dull moment - on ne s'ennuie jamais !
Captur TCe 120 EDC Dynamique - Noir/Ivoire

Noudje
Lid
Lid

Berichtdoor Noudje » 12 okt 2018 11:48

Vanochtend was mijn auto in zijn geheel verdwenen uit de RLink Store. Ik moest ' m volledig opnieuw invoeren. Zij er meer mensen die dit euvel ondervonden hebben ?

Nooky
Lid
Lid

Berichtdoor Nooky » 12 okt 2018 11:56

Bij mij issie ook weg idd!
Kon je em gewoon toevoegen en heb je daarna nog dingen moeten doen of problemen gehad?

Ik ga voorlopig niks in die brakke R-Link store doen. Was laatst ook al al mijm navigatiekaarten kwijt....

Mr Clio
Lid
Lid

Berichtdoor Mr Clio » 12 okt 2018 13:06

Hier ook de volledige inlog gegevens verdwenen .Het is allemaal wel een beetje zielig en vernederend voor Renault dit ronduit amateuristisch geknutsel. Het vervelende mede hierin is dat men de privé en identificatie nummers /gegevens blijkbaar laat rondwandelen of laat verdwijnen.Ik hoop voor de betalende klant dat deze gegevens niet in de verkeerde/criminele handen terecht komen .Dit zeker omdat je als klant zijnde door Renault verplicht bent om alles via dit kanaal in te voeren en af te nemen. Ook de laatste aangeleverde update en dus de huidige kaart versie uit november 2017 is een lachertje. Als klant zijnde loop ik niet achter maar bij Renault loop je dit zeker wel en dit is mede daardoor in en in triest. Ook al omdat dit probleem al vele jaren speelt zonder dat men echter blijkbaar de intentie of verplichting voelt om dit fatsoenlijk op te lossen.

ns_joep
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor ns_joep » 12 okt 2018 15:01

Het (Renault) geklungel herken ik, ook op een ander probleem geven ze niet thuis. Zie onderwerp "Falende schakelindicator" hiervoor.
Maar wat ik van jullie wel eens zou willen weten is, krijg je in het R-Link scherm van de auto berichten over een (te downloaden) update? Zelf heb ik dat nog nooit gezien.
Verder wil ik mij aansluiten bij de opmerking dat € 149,- wel erg veel geld is voor een amper voorkomende kaartupdate!
Renault Captur Série Signature WAVE TCe 120 Bixui Bixui Two-Tone Blanc Nacré
28-03-2018 : Afbeelding

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 12 okt 2018 15:14

Ik heb nog nooit in de auto een verwittiging gezien, maar het zou ook mijn fout kunnen zijn. Op je scherm op de kaart komen vanboven 'opmerkingen' en ik klik daar bijna nooit op, het zou dus kunnen dat daar waarschuwingen komen. Maar ook de Rlink Toolbox geeft vaak dat je SD kaart up to date is, terwijl in de Rlink store een 'dringende update' staat. Dus elke week daar eens kijken helpt.
Wat de prijs van de kaarten betreft: er wordt hier vaak gezegd dat dit bij andere merken ook zo is, maar zijn die dan ook minstens zes maanden na TomTom?

Leo1959
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor Leo1959 » 12 okt 2018 15:24

Zojuist contact gehad met Renault Nl. De oplossing is heel simpel, r-link store openen, auto met chassisnummer opnieuw toevoegen eventueel met het serienummer van de r-link in de auto en allles werkt weer als vanouds! Probleem opgelost!
Renault Captur dynamique 120 pk handgeschakeld, rouge flamme/noir, easy live pack
Renault twingo 3 expression 70pk, wit met striping

Mr Clio
Lid
Lid

Berichtdoor Mr Clio » 12 okt 2018 16:05

@ Beste Leo1959,

Ik begrijp dat het lijkt alsof het niet veel voeten in de aarde heeft en de oplossing eenvoudig binnen handbereik lijkt.
Ik hoop natuurlijk dat je niet vaak je persoonlijke verzekeringsgegevens / rijbewijsnummer of paspoort gegevens achterlaat op websites die je gegevens kwijtraken dit opnieuw verlangen dit i.v.m eventuele identiteit diefstal. Ik weet het lijkt nu vergezocht maar als je het eenmaal meemaakt/gezien hebt weet je genoeg.
Een auto die op jou gegevens rondrijd of die overgeschreven is wil je niet mee maken
Vrg

Leo1959
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor Leo1959 » 12 okt 2018 16:09

Ik snap je wel maar hier hoef je alleen het chassis nummer van je auto in te geven! Dus ik zie het probleem niet. De inloggegevens zijn niet zoek alleen de auto is verwijderd
Renault Captur dynamique 120 pk handgeschakeld, rouge flamme/noir, easy live pack
Renault twingo 3 expression 70pk, wit met striping

Mr Clio
Lid
Lid

Berichtdoor Mr Clio » 12 okt 2018 16:13

VIN: VOERTUIGIDENTIFICATIENUMMER
VIN staat voor voertuigidentificatienummer. In de volksmond staat het ook wel bekend als chassisnummer of framenummer. Het voertuigidentificatienummer geeft ieder voertuig zijn eigen unieke identiteit. Je kunt het vergelijken met een vingerafdruk voor mensen. Iedere vingerafdruk is uniek en dat maakt ook ieder mens uniek. Het voertuigidentificatienummer doet exact hetzelfde, maar dan voor auto’s.

WAAR VIND JE HET VIN NUMMER?
Het VIN nummer is op verschillende plaatsen in de auto terug te vinden. Allereerst is het nummer (vanzelfsprekend) terug te vinden in het chassis/frame. Daarnaast kun je het nummer terugvinden op het dashboard. Wanneer je door de ruit heen kijkt kun je het nummer zien staan. Verder is het nummer ook te vinden op de sticker die aan de binnenkant van de deur zit aan de bestuurderskant. Als laatste kun je het nummer terugvinden in bijbehorende verzekeringspolissen, onderhoudsboekjes en eventuele andere rapporten.

DE VIN DECODER: HOE WERKT HET?
Het VIN nummer vertelt je veel meer dan je in eerste instantie denkt. Achter ieder VIN nummer schuilt veel informatie. Met behulp van een VIN decoder kun je deze informatie achterhalen. Maar welke informatie kun je achterhalen wanneer je gebruik maakt van de VIN decoder? Bepaalde letter en/of cijfercombinaties vertellen je meer over het bouwjaar, model, type, eigenschappen, land van herkomst en over welke eigenschappen de motor beschikt. Onderstaande afbeelding geeft weer welke letter en/of cijfercombinaties je voorzien van welke informatie.

Vaak is het stap voor stap de gegevens binnen halen en wanneer men het eenmaal compleet heeft de volgende stap te maken.
Dus wat mij betreft proberen te voorkomen dat je opnieuw de gegevens laat inladen door de website gecombineerd aan je adres gegevens .

seegersj
Lid
Lid

Berichtdoor seegersj » 12 okt 2018 17:11

Nou, ik was mijn auto ook kwijt. Helaas eindigt het opnieuw invoeren (Naam, chassisnr en Rlink nummer) met de boodschap: Technische fout.

seegersj
Lid
Lid

Berichtdoor seegersj » 12 okt 2018 17:15

In de herhaling lukte het wel. Pppfffftt.

Noudje
Lid
Lid

Berichtdoor Noudje » 12 okt 2018 18:09

Het is niet moeilijk de gegevens opnieuw in te voeren, maar wat mij stoort is dat Renault op geen enkele wijze verklaart wat er gebeurd is. Een kort mailtje, een notitie bij het openen van de Rlink Store, you name it. Nee helemaal niets. Lak aan de klant. Bedroevend.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R-Link”