oplossing voor traag Carminat pictogramsysteem

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Hennie
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2004 12:48
Actief als: particulier
Locatie: Den Bosch

oplossing voor traag Carminat pictogramsysteem

Bericht door Hennie »

Ik heb een Scenic II met carminat pictogram navigatiesysteem. Wil ik navigeren dan duurt het een tijd voordat het programma is ingeladen en vervolgens duurt het een hele tijd alvorens land, plaats, straat en huisnummer is ingevoerd. Ik kan om veiligheidredenen alleen maar gegevens invoeren als de auto stil staat. Onzin natuurlijk want een bijrijder kan dat uitstekend tijdens het rijden.
Is er een oplossing om:
* dit systeem sneller te laten werken
* een code waarmee deze beveiliging is te omzeilen.
Ik houd mij aanbevolen voor oplossingen.

Alvast bedankt voor de reakties.

Hennie
Als je de juiste gegevens bezit, heb je het verkeerde probleem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

Beste Hennie ,
een direct antwoord heb ik niet voor je , ik ben niet zo bekend met het becker systeem ,
wat ik wel kan zeggen , als ik meer weet , hoor je het van mij via het forum ..
Indien een ander het wel weet , is dat vanzelfsprekend ook goed.

Ik heb deze week een scenic 2 met becker tot mijn beschikking , dus zal het even proberen ..

gr jb

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Indien deze Carminat op basis van Becker is ipv VDO, is dit een 'bekend' euvel.

Er is (in elk geval voor Becker, weet niet of Carminat-Becker dit ook slikt) een software update die het systeem o.a. sneller laat werken.
Tevens zijn er discussie's gaande welke er kort op neer komen, dat wanneer Navteq de database geleverd heeft, het kaart materiaal sneller gelezen wordt dan wanneer TeleAtlas de leverancier is geweest van de onderliggende database.
De rijblokkering is er (wederom slechts bewezen met een Becker) door het gelijktijdig indrukken van 3-toetsen af te halen, moet ik even gaan zoeken waar dat stond....

Bij dit alles natuurlijk de kanttekening dat Renault in een dergelijk systeem een eigen chip heeft laten inbakken/programmeren, waardoor het een Renault specifiek systeem geworden is....
Dus harde garantie's durf ik niet te geven, het blijft een beetje een gok.

Edit :

Ben even wezen zoeken, de kans dat Becker software op Carminat-Becker draait is vrijwel uitgesloten, dus dat word vragen aan de Renault dealer of die eens kan kijken om je besturingssoftware te updaten.

Verder, en in dit verhaal is het dus maar de vraag of dit bij een Carminat-Becker werkt, maar allicht, het uitschakelen van de rijblokkering is wellicht mogelijk in het service menu.
Nu ken ik het systeem verder niet, maar het verhaal gaat als volgt :

Service-Menu : met de radio aan op "NAV" drukken terwijl je tegelijkertijd de multifunctionele toets (10?) indrukt.
Resetten : multifunctionele toetsen 1 en 3 alsmede 'TP' tegelijkertijd indrukken.

Denk eraan, ik garandeer niets, dit komt uit een Becker topic, of je ermee uit de voeten kunt bij een Carminat weet ik gewoon niet, ben er wel benieuwd naar.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht