Renault Grande Espace 3.5 v6 fase 2 Auto start wel maar gaspedaal reageert niet

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic author
respace
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2015 15:44
Actief als: particulier

Renault Grande Espace 3.5 v6 fase 2 Auto start wel maar gaspedaal reageert niet

Bericht door respace »

Hallo beste mensen,

Ik heb een Renault Grande Espace 3.5 V6 Automaat 2006 fase 2.

Omdat de auto reeds 280.000 km heeft gereden en de koppakking lek was had ik besloten om er een nieuw blok in te bouwen.
Ik vond een donor auto met gereviseerd blok en kocht deze. Deze donor auto is alleen van 2004.

Ik heb het blok laten overbouwen door een monteur en deze kwam er later achter dat er een aantal stekkers van de motor bekabeling niet paste en heeft deze verwijderd om daarna de donor kabel te monteren. Tot zover leek het goed te gaan. Echter de auto start wel maar reageerd niet op het gaspedaal.

De monteur ( achteraf niet zo'n beste en correcte) zij dat hij geen verstand van electronica had en zijn job zat er op. Geintje kost me al 1800 euro incl donor auto.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik in Spanje woon en de zaken worden op z'n zachts gezegd iets anders dan in NL afgehandeld.

De auto staat nu op mijn erf en ben zelf maar begonnen met nalopen van de stekkers. Tot mijn grote verbazing waren de draden t.h.v de stekkers kompleet gestript ! Dit trof ik aan bij twee stekkers. Één van de lmm en de andere ik denk die van het gasklephuis. Ik was boos en verbaasd dat blijkbaar iemand dat zo durft af te leveren. Het kan zijn dat de kabels door knaagdieren zijn aangevreten. Afijn ik heb de draaden opnieuw getaped en de stekkers nagelopen. Ik hoopte dat de auto het nu wel zou doen maar helaas.

Nu begin ik mij zorgen te maken over de kabelboom die van de donorauto is gebruikt. Deze is inclusief zekeringkast overgezet.
Ik vrees dat deze toch niet helemaal compatible is, en met name de zekeringkast.

Nu is mijn vraag of er iemand hier op het forum mij kan helpen met een plan van aanpak.
Spaanse garages heb ik geen vertrouwen meer in. De dealer gaat er waarschijnlijk ook niet uitkomen en word te prijzig voor dit project.

Ik denk om te beginnen dat ik van beide kabels een aansluitschema nodig zal hebben. Wie kan mij daaraan helpen.

BTW vooor de geinteresseerde heb ik onwijs veel onderdelen over inc. stoelen met dvd schermen. Plaatwerk is zwart.

Alvast bedankt,

Ras

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht