Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik zat vanavond even het profiel op mijn banden (19 inch) te meten, blijk ik nog ongeveer 4mm op de (Continental) voorbanden te hebben en iets meer dan 6mm op de achterbanden...en de auto heeft maar 17.000km op de teller staan. Ik vraag me serieus af of dit normaal is. Mijn vorige auto (Octavia) had een stuk minder slijtage...en deze banden zijn een stuk duurder
Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Ik ben wel de 2e eigenaar van de auto. Ja sportief mee gereden misschien, maar dit is best veel vind ik. Laten we zeggen 3,5mm slijtage in 15.000km.....
Is weinig van te zeggen.
Zoals je zelf al aangeeft, rijgedrag doet veel maar ook de hardheid van de banden kan van behoorlijke invloed zijn.
Als je het een beetje omrekent zouden je banden nog een kleine 10.000km te gaan hebben als het rijgedrag 'sportief' blijft, dus zo'n 27.000 dat is inderdaad wel snel maar zeker niet abnormaal.
Als profiel niet schuin afslijt zou ik het voor lief nemen, ben je zelf een rustige rijder kun er misschien nog wel 20k of 30 k mee rijden.
Er was een serie Megane GT's en ook Talisman waarbij de banden soms al na 12.000 km helemaal kaal waren. Lag meen ik aan foutieve spoorstang of onderste draagbare. Geen idee meer, maar is toen een modificatie voor geweest. Je kan het altijd even bij de dealer aangeven.
Op mijn Megane IV Estate GT liggen Michelin PilotSport4 banden (geweldig plakkend rubber), en met 18.000 km op de teller nu zijn de banden nog best prima. En, ik rij echt stevig door met die 205 pk.
Ga dus even naar de dealer en vraag even of er meer bekend over is. Overigens op die Megane GT''s die ook last hadden van slijtage liggen veelal de affabriek Conti's. Wellicht slijten die harder?
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
Duidelijk, volgens mij zijn ze niet schuin afgesleten, maar dat heb ik niet heel goed bekeken. Ik merk ook geen cupping of iets dergelijks. Het zijn inderdaad de affabriek Conti's. Ik ga volgende week even controleren of de banden nog goed gebalanceerd zijn en dan wissel ik de voorbanden met de achterbanden, om weer een beetje gelijkmatige afslijting te krijgen. Verder heb ik al op internet gekeken: ik neig ernaar (wanneer nodig) de Falken azenis fk510 banden aan te schaffen ter vervanging van de huidige banden. Of eventueel Semperit's of Hankook's. Met Falken heb ik op andere auto's wel goede ervaringen.
Heb dezelfde ervaring, toen ik mijn Kadjar TCE 130 kocht bij de dealer stond er 26.000 km op de teller. Deze hadden nog hooguit 2,5 mm profiel en zijn dus vervangen. Nu staat de teller op 56000 km en zijn eigenlijk alle vier de banden bijna aan vervanging toe. Gaat dus best snel. De achterbanden zijn dus wel lang meegegaan.
RobertA schreef:Heb dezelfde ervaring, toen ik mijn Kadjar TCE 130 kocht bij de dealer stond er 26.000 km op de teller. Deze hadden nog hooguit 2,5 mm profiel en zijn dus vervangen. Nu staat de teller op 56000 km en zijn eigenlijk alle vier de banden bijna aan vervanging toe. Gaat dus best snel. De achterbanden zijn dus wel lang meegegaan.
Dat is dus na 30.000 kilometer weer alle banden vervangen, dat vind ik behoorlijke slijtage. Welk merk had je eronder zitten?
Hou de banden constant op ongeveer 2.5 à 2.6 kg. druk. Dat doet wonderen qua zijdelingse slijtage van de band. Te weinig druk is nefast. Bij te weinig druk houdt geen enkele band dit vol en slijt ongelijk, ongeacht het merk of type.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now.
Na 30.000 km had mijn Kadjar 130 TCE nog maar 2 mm op de voorbanden en 6 mm achter op de origineel gemonteerde Continental SportContact. (225-45 R19). Ik heb de voorbanden nu laten vervangen door Michelin Pilot Sport 4. Ben benieuwd naar het verschil in slijtage.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Na 1,5 jaar en 40.000 kilometer zijn de voorbanden van mn Megane Etech Electric al aan vervanging toe. Dat schijnt normaal te zijn vanwege het hogere gewicht van een elektrische auto. Rij rustig, altijd in de ECO stand. Standaard zit er Continental...
Dag, vandaag de paravan verwijderd om het luchtfilter te vervangen. Eigenlijk gaat dit veel makkelijker dan bij de scenic2 :)
Maar wat is die paravan voor slappe natte lap! Ik heb gelukkig nog geen klachten van lekkage en weet ondertussen al dat er...
Hoi
mijn Kadjar van 2016 heeft geen mogelijkheid om carplay in te stellen.
zit er gewoon niet op.
mijn vraag is : kan je hier ook een of ander apparaatje koppelen zodat dat wel mogelijk is om carplay te activeren.
ik heb al eens gegoogeld maar zie...
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Kadjar uit 2015 welke uit Belgie hier naar toe is gehaald. In Belgie is de distributieriem vervangen en de kleppen gereviseerd. Kan iemand mij vertellen of het probleem welke deze 1.2 TCE...
Ik heb me al even op dit forum ingelezen over het 1.2 TCe compressie probleem.
Betreft de 1.2 TCe Bose 2016 met 115000 km op de teller. Het is een keurig nette auto.
Deze pas 1,5 jaar in bezit en pas na aanschaf gelezen over het...
ik heb een vraag ik zoek namelijk zwarte letters voor mijn renault Kadjar uit 2017
orgineel zijn ze van chrome maar wij hebben als zwart laten maken maar steeds gaat het fout bij de letters
zijn er ook orginele letters in het zwart....