Temperatuurmeter schommelt na warm worden

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
NCC-1701-Q
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Temperatuurmeter schommelt na warm worden

Bericht door NCC-1701-Q »

Hallo,

ik rijd al enige jaren een RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_), benzine, 1.6, 113 pk.

Na wat gedoe met een ratelende startmotor (nokkenasversteller vervangen) en "laadstroom defect" (dynamo en accu vervangen) heb ik nu "last" van het volgende:

Na een koude start loopt het temperatuurmeter-gedeelte op het dashboard (http://bestcarmag.com/sites/default/fil ... 560545.jpg, helemaal links, die oplopende streepjes) op tot het vijfde of zesde streepje. Dat gaat normaal en dan is er niks aan de hand.

Soms (niet te voorspellen wanneer) lopen de streepjes na een tijdje ook weer terug, totdat er nog maar één streepje brandt. Dat gebeurt bij een lange rit ook een aantal keer. Wanneer ik bij het stoplicht sta en er brandt nog maar één streepje merk ik de motor "harder" stationair draait en ook bij het wegrijden gaat dat dan niet zo soepel.

Ik vond na een bezoekje aan garage Google het volgende onderdeel dat vervangen zou moeten worden: https://www.winparts.nl/sensoren--amp-- ... tuursensor. Ik word echter zelf niet gehinderd door enige kennis dus als er iemand is die dit kan bevestigen of me op een ander spoor kan zetten - graag! Alvast bedankt!

TLDR: temperatuurlampjes dalen naar één, dan doet de motor raar, wat moet ik (laten) vervangen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Temperatuurmeter schommelt na warm worden

Bericht door WillemS »