Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Renos
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door Renos »

De kaart die het startproces en afsluiten van de Kadjar beheert, is natuurlijk goed bekend bij alle Kadjar rijders. Ook dat het knoopcel batterijtje dat er in zit, regelmatig aan vervanging toe is, is bekend. Het betreft een lithium CR2032 batterijtje, merk niet belangrijk.

Maar hoelang gaat zo'n batterijtje dan wel mee ? Wij rijden nu drie jaar met onze Kadjar benzine en de laatste drie maanden moesten we beide
batterijtjes in elke sleutelkaart evenveel keer vervangen.

Zijn de gewone exemplaren die in de handel verkrijgbaar zijn, niet conform de gestelde eisen en betreffen dit nog een betere kwaliteit als diegene die je koopt in een speciaalzaak ? Toch niet normaal dat die batterijtjes nu zo snel leeglopen ? Laatst gebruikten we batterijen van het type CR2032 Lithium Grundig.

Ik lees graag jullie opmerkingen hierover. :)
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan-kadjar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door stefan-kadjar »

Mijn ervaring is dat er wel veel kwaliteit verschil is tussen de verschillende merken. Grundig was bij mij ook zo leeg, enkele weken. Gebruik nu Duracell en dit gaat nu al maanden goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renos
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door Renos »

stefan-kadjar schreef:Mijn ervaring is dat er wel veel kwaliteit verschil is tussen de verschillende merken. Grundig was bij mij ook zo leeg, enkele weken. Gebruik nu Duracell en dit gaat nu al maanden goed.
Mja, je idee is even het overwegen waard. Bedankt.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renos
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door Renos »

Intussen zijn we een weekje verder en de auto heeft na plaatsen (alweer)van een nieuwe knoopcelbatterij CR2032, na een 5-tal dagen opnieuw gemeld dat de batterij van de sleutelkaart moet vervangen worden.

Dit wordt stilaan te link en vermoedelijk is er wat meer aan de hand dan een gekke batterij.
Heeft er iemand ervaring met dit verschijnsel en hoe werd dat in orde gebracht ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan-kadjar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door stefan-kadjar »

DURACELL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renos
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door Renos »

stefan-kadjar schreef:DURACELL
Duracell is geplaatst op 7 november jl. en nu zijn we de 13de en alweer is de melding daar om de batterij te vervangen.
Dat klopt helemaal niet dacht ik.

Even bij vermelden dat de auto zowel door mijn echtgenote als door mijzelf bestuurd wordt en telkens de beide sleutelkaarten voorzien worden van een nieuwe batterij en deze keer een Duracell.

Deze avond hierover de dealer gebeld die dit scenario nog nooit meegemaakt had. Enfin, morgen even langs gaan. We zien wel.
In tegenstelling met voorgaande voorvallen, zijn de thans uitgenomen batterijen nu niet ontladen en nagenoeg nog op volle kracht. Duidelijk dat het controleapparaat van die dingen even het noorden kwijt is. :?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefan-kadjar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door stefan-kadjar »

Ok sorry ik had niet begrepen dat je inmiddels al een Duracell erin had zitten. Bij mij heeft dit het probleem van de vervang batterij melding en het slecht reageren gelukkig wel verholpen. Ik hoop dat de dealer je verder kan helpen. Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door puccini »

Ik heb gewoon een knoopcel batterij CR 2032 bij AH gekocht en dat doet het al ruim 1,5 jaar
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door WillemS »

In mijn instruktieboekje staat dat de batterijen zo'n 2 jaar meegaan, echter ik heb er bij die het 5 jaar volhouden.
O ja, Grundig is indertijd failliet gegaan en de naam is verkocht aan een slimme chinees, hetzelfde geld ook voor Dunlop en Lenco en wellicht meer "bekende" namen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door borry52 »

Ik gebruik gewoon cellen van IKEA, die had ik in mijn oude Captur meer dan een jaar probleemloos in de sleutel zitten.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



quiptix
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:52
Actief als: particulier

Re: Knoopcel batterij voor sleutelkaart

Bericht door quiptix »

Ik heb ook 2 sleutelkaarten die na enkele weken slecht gaan functioneren. Zelf al een keer gehad dat de auto op slot ging terwijl ik in de auto zat.
Die sleutel stuurt kennelijk een continu signaal uit, anders zouden ze bij geen gebruik niet leeg lopen, lijkt mij.
Zelfs de batterijen die door de garage geplaatst waren de laatste keer waren zo leeg...

Er zijn zoveel van dit soort dingetjes aan Renault en/of Kadjar dat echt de laatste keer is dat ik een Renault en/of Kadjar heb genomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht