Alternatieve route kiezen bij file?

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Alternatieve route kiezen bij file?

Bericht door bvstrien »

Hoi mensen, als er files staan krijg ik gelukkig netjes meldingen waar deze files staan en zo af en toe een suggestie voor een alternatieve route.

Maar...is er ook een optie om alternatieve routes te forceren? Oftewel...zelf aan te geven om een akternatieve route te kiezen ipv wachten tot het systeem het aangeeft?

Ik kan er vooralsnog niks van vinden en alleen de betreffende filemelding ‘negeren’...wat dat dan ook doet...

Iemand enig idee? Of kijk ik er gewokn gruwelijk naast?

Thanx!
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Alternatieve route kiezen bij file?

Bericht door MarcelP »

Ik denk niet dat dat kan. En is in mijn ogen ook een onlogische instructie. Een routeplanner is er voor om je of in de kortste tijd, of met de kortste afstand op je bestemming te krijgen. Een alternatief vragen zou ook een enorme lijst aan opties opleveren lijkt me.

Als je geforceerd om zou willen rijden kun je dat denk ik het beste doen voor een "via" punt in te stellen. Ik dacht dat TomTom een optie heeft om sommige delen van je route te vermijden, bijvoorbeeld de punten waarvan jij weet dat ze file gevoelig zijn, maar Rlink 2 heeft dat volgens mij niet.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: Alternatieve route kiezen bij file?

Bericht door bvstrien »

MarcelP schreef: Ik dacht dat TomTom een optie heeft om sommige delen van je route te vermijden, bijvoorbeeld de punten waarvan jij weet dat ze file gevoelig zijn, maar Rlink 2 heeft dat volgens mij niet.
Daar gaat het mij ook om...ik zie bijvoorbeeld over x kilometer een file. De snelste route is dan misschien nog wel inclusief file, maar ik hou gewoon niet van file en wil dus geforceerd anders rijden...en wellicht meer kilometers km die file gewoonweg te vermijden.

De TomTom in mijn Megane hiervoor (model 2012) had die optie wel en was superhandig en gebruikte ik veel. In de rlink2 kan ik het niet vinden en dat vind ik bijzonder jammer. Nu loop ik te kl**ien met Google Maps op Apple Carplay om een alternatief te vinden, maar dat wil ik niet...vandaar de vraag
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Alternatieve route kiezen bij file?

Bericht door MarcelP »

Briljant is het navigatie systeem van de RLink inderdaad niet. Ik snap ook niet waarom ze de moeite doen om een eigen systeem over de kaarten te programmeren. Had dat toch lekker bij TomTom uitbesteed en had een versie daarvan geïmplementeerd. Iedereen blij volgens mij.

Ik heb mijn telefoon in het luchtrooster hangen en gebruik, als ik het echt nodig heb, de gratis app Waze, bevalt mij uitstekend. Ik heb de indruk dat die ook snel en vlot reageert op files, sneller dan Rlink2 in ieder geval. Voor standaard ritjes, buiten de spits of in het weekend voldoet de navigatie van Renault.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Alternatieve route kiezen bij file?

Bericht door puccini »

Weet zo snel niet welk menu je moet zijn, maar die mogelijk is er volgens mij wel.
Je kunt je file melding verkorten (minuten) zodat er sneller een alternatieve route wordt aangeboden.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Alternatieve route kiezen bij file?

Bericht door brownie »

Dit is gewoon mogelijk en had ik eerst zelf ook aangezet. Je kun dat instellen dat hij bij xx min vertraging Automatisch herpland of bij een bevestiging van de bestuurder, waar ik hem nu op heb staan.
Weet helaas niet uit mijn hoofd waar die instelling zit en aangezien ik nrt aan mijn rug ben geopereerd kan ik ook 5 weken niet in mijn mooie Talisman op pad Afbeelding
bvstrien schreef:Hoi mensen, als er files staan krijg ik gelukkig netjes meldingen waar deze files staan en zo af en toe een suggestie voor een alternatieve route.

Maar...is er ook een optie om alternatieve routes te forceren? Oftewel...zelf aan te geven om een akternatieve route te kiezen ipv wachten tot het systeem het aangeeft?

Ik kan er vooralsnog niks van vinden en alleen de betreffende filemelding ‘negeren’...wat dat dan ook doet...

Iemand enig idee? Of kijk ik er gewokn gruwelijk naast?

Thanx!
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht