Nieuwe benzinemotoren voor Captur (TCe130 en TCe150)

Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Nieuwe benzinemotoren voor Captur (TCe130 en TCe150)

Bericht door adinsx »

Persbericht in de inbox van zo straks:

_____________________

• Nieuwe benzinemotoren voor Renault Captur: TCe 130 GPF en TCe 150 EDC GPF
• Renault Captur TCe 130 GPF Intense met handgeschakelde transmissie voor prijzen vanaf € 26.090
• Prijzen Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intense voor € 28.090, Initiale Paris voor € 31.290, beide met automatische EDC-transmissie
• Nieuwe varianten nu al te bestellen, vanaf februari 2019 bij de dealers

De Renault Captur is vanaf februari 2019 leverbaar met twee nieuwe benzinemotoren: de TCe 130 GPF en de TCe 150 EDC GPF. De nieuwe motorvarianten zijn nu al te bestellen voor prijzen vanaf resp. € 26.090 en € 28.090.
De nieuwe TCe benzinemotoren combineren rijplezier met efficiency door meer koppel bij lage toerentallen, een lager verbruik en minder CO2-uitstoot. De nieuwe motoren voldoen aan de hoogste normen voor betrouwbaarheid en duurzaamheid.

TCe 130 GPF
De Renault Captur TCe 130 GPF heeft een vermogen van 130 pk (96 kW) en een maximumkoppel van 220 Nm bij 1.500 t/min. De CO2-uitstoot bedraagt 128 g/km (NEDC 2.0). Renault levert deze motorvariant in combinatie met een handgeschakelde transmissie in de uitvoering Intens, voor prijzen vanaf € 26.090.

TCe 150 EDC GPF
De Renault Captur TCe 150 EDC GPF heeft een vermogen van 150 pk (110 kW). Het maximumkoppel bedraagt 250 Nm bij 1.700 t/min en de CO2-uitstoot is 125 g/km (NEDC 2.0). Deze variant is uitsluitend leverbaar in combinatie met een automatische EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling. De Renault Captur TCe 150 GPF EDC is leverbaar in de uitvoering Intens voor prijzen vanaf € 28.090 en in de uitvoering Initiale Paris voor prijzen vanaf € 31.290. Er is al een Renault Captur vanaf € 20.190.

Rijplezier en efficiency
De nieuwe krachtbronnen zijn voorzien van de nieuwste innovaties van de Alliantie, zoals de speciale cilindercoatingtechniek ‘Mirror Bore Coating’, wat zorgt voor extra efficiency door minder inwendige wrijving en geoptimaliseerde warmtegeleiding.
Andere technologieën zijn directe brandstofinjectie met een inspuitdruk tot 250 bar en een speciaal ontwerp van de verbrandingskamer om het lucht-brandstofmengsel te optimaliseren. Dubbele Variable Valve Timing varieert de timing van de in- en uitlaatkleppen op basis van het rijgedrag. Dit zorgt voor meer rijplezier dankzij een hoger koppel bij lagere toeren en een constante koppelafgifte bij hogere toeren.

_____________________________

Was natuurlijk al te verwachten, want de S-Edition in het buitenland, met TCe150 en TCe150 EDC werden al geregeld geïmporteerd én snel verkocht in Nederland door diverse dealers waaronder ook mijn huisdealer.
https://occasions.renaultkleine.nl/deta ... geschakeld

En, we zoeken in 2019 een opvolger voor onze tweede auto de Clio IV Estate. Vermogen en automaat (heb zelf een Mégane IV Estate GT) wennen zo snel, dat de vrouw dat ook in haar auto wil. :lol:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht