Krukas lager Renault trafic III

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
Andreass
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2018 20:32
Actief als: particulier

Krukas lager Renault trafic III

Bericht door Andreass »

Ridderkerk 02-12-2018

L.S

Bij deze wil ik u het volgende voorleggen.
Hieronder een feiten relaas met de kanttekening dat eerstgenoemde manco’s zijn opgelost. In het kader van de beeldvorming en het volledig zijn noem ik deze toch

Op 15 Juli 2017 heb ik bij ….. een Renault trafic 29 1.6DCI120 L2 AC Nav aangekocht uit het bouwjaar 2015 met een kilometerstand van 113.763
Na een tiental kilometers zag ik dat de motor kap welke aan de onderzijde van de motor bevestigd zit los hing onder de auto wat door de verkopende partij verklaard werd als gevolg van de wind van een passerende vrachtwagen.
Deze heb ik op kosten door ……. mogen laten vervangen.
Ook kwam ik er achter dat er geen cruise-control aanwezig was welke zogenaamd behorende bij het voertuig was aangekocht.
Dit gemis is in onderling overleg opgelost door de cruise-control te laten en genoegen te nemen met een achteruitrij camera .

Nu na zelf 40.000 km te hebben gereden ligt de lagering van de krukas eruit.
Zelf rij ik met bijna 40 jaar beroepservaring netjes met de auto en nagenoeg schakel ik synchroon met het pijltje op de display welke aangeeft wanneer er geschakeld moet worden.

na inspectie van de plaatselijk Renault dealer blijkt dat de kosten komen op 6000 euro. Coulance is niet mogelijk daar er geen onderhoud historie aanwezig is ,hetzij in de computer of in de vorm van een onderhoudsboekje .
Ik vraag me af hoe dit zomaar kan met een degelijke dieselmotor van Renault op deze leeftijd en deze kilometrage ben ik links en rechts gaan informeren

Zo hebben wij van dhr ….. te horen gekregen dat de auto bij Athlon lease vandaan komt en dit is een bedrijf wat in Nederland en Belgie gevestigd is.
Dhr …… gaat bij Athlon lease proberen te achterhalen of daar nog onderhoud gegevens aanwezig zijn .
Ook gaat dhr ….. proberen te achterhalen wat er gebeurd kan zijn met de auto voordat deze werd geïmporteerd.
Het blijkt nml zo dat de auto bij het Belgisch D.I.V een WOK melding heeft gehad en een WOK melding heeft volgens zeggen ook invloed op de aan en verkoop waarde van de auto.
Ik heb bij de aankoop gevraagd hoe ik kan weten dat het voertuig niet in elkaar heb gezeten.
Dhr ….. kon mij bij de aankoop geruststellen dat dit dan in het zogenoemde WOK register zou staan.
Ik wist toen niet dat dit een geïmporteerde auto was.
Wel zou dhr ….. bij de garage van …… nog informatie inwinnen wat een reparatie bij hun zou kosten en of de mogelijkheid daar ook is.

Graag wil ik bij u informeren welke rechten ik nog kan ontlenen bij de verkopende partij en of bij Renault Nederland

Ik zelf heb normaal onderhoud laten verrichten bij Kwikfit met in Februari een grote beurt en in augustus een Apk keuring.
Kwikfit zelf is volgens zeggen gelicenseerd om met behoudt van garantie- aanspraken onderhoud te mogen verrichten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Krukas lager Renault trafic III

Bericht door RichTrip »

Heel verhaal, maar als ik even een paar woorden mag aanhalen: ingevoerd, WOK, Kwikfit...... Dan wordt het helaas al een lastige zaak.

Daarbij is het zo dat een gerenommeerde leasemij (zoals Athlon) vaak volledige openheid van zaken kan geven over iedere auto. Vrijwel iedere maatschappij doet dit of kan dit.

Dat hier alle boekjes en de historie ontbreekt, dat geeft te denken. Ik hoop voor jou dat ik het mis heb, maar ik geef je weinig tot geen kans.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • trekhaak trafic 2017
    door Paulcm » » in Trafic
    0 Reacties
    159 Weergaves
    Laatste bericht door Paulcm
  • Nieuwe radio in trafic
    door MarioHex » » in Elektrische en elektronische systemen
    1 Reacties
    155 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone
  • Trafic 2023 schuifraampje
    door Airport24 » » in Techniek algemeen
    1 Reacties
    162 Weergaves
    Laatste bericht door mission
  • Trafic 3 2016 verwarming achter
    door Dirkvd » » in Trafic
    0 Reacties
    138 Weergaves
    Laatste bericht door Dirkvd
  • Camper Renault trafic p1200 d
    door ErikTrafic1987 » » in Trafic
    1 Reacties
    278 Weergaves
    Laatste bericht door FredS
  • Trafic T120 1987, versnellingsbak
    door FredS » » in Trafic
    0 Reacties
    273 Weergaves
    Laatste bericht door FredS
  • Renault Trafic III 2015 Geen stadverlichting
    door erikheijkants » » in Trafic
    4 Reacties
    316 Weergaves
    Laatste bericht door erikheijkants