De vuurdoop van onze paarse

Plaats reactie

Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Afgelopen vrijdagavond onze nieuwe paarse (Bleu Violette) ZOE R110 Limited bij de dealer opgehaald. Stond helemaal klaar met een grote paarse strik. Mijn vrouw heel “hiep blij”, want het is een paarse, ik blij want het is een EV :wink:

Zaterdagochtend meteen de vuurdoop (slecht weer en redelijk wat kilometers voor de boeg). Ritje Amersfoort-Bergen (NH)-Amstelveen-Amersfoort (zonder de grote paarse strik :wink: ). Kleine 200km in afstand wat, gezien de accucapaciteit, geen probleem zou moeten zijn, de accu gaf bij 100% charge een range van 291km aan.

Mijn vrouw reed het stuk Amersfoort-Bergen. De wind stond op de neus, rond windkracht 6, mijn vrouw reed voor haar doen vrij rustig, 100-110km/u. Tot voor Schiphol was het verbruik zo’n 20.1kWh/100km :roll: . Als je dat extrapoleert naar de 100% accucapaciteit, zouden we krap 200km range hebben. Dat was het moment om even de “ritstrategie” aan te passen. Mijn teerbeminde lief gevraagd of ze de snelheid terug wilde brengen naar 90km/u en de vrachtwagen, die voor ons reed, deze keer even niet in wilde halen. Auto ook in Eco modus gezet, en rustig door tokkelen. Van de 291km range bleef na een ritje van 95km nog maar 138km range over, omgerekend 47% resterend :shock: met de wetenschap dat we dezelfde weg teug moesten, met een kleine uitstap in Amstelveen. (We hadden ook geen laadmogelijkheden op de adressen waar we waren. Dus in de navigatie even de NP voor laadstations onderweg aanzetten)

De rit van Bergen via Amstelveen terug naar huis heb ik gereden. Gehoopt, tegen beter weten in, dat we op de weg terug de wind op de kont zouden hebben, maar dat was dus niet het geval. Terug weer tegen de wind in op de snelweg moeten rijden. Auto op Eco modus, airco helemaal uitgezet, en in stand “oud vrouwtje” met 88km/u op de cruise richting Amstelveen. Dat ging gelukkig iets voorspoediger qua verbruik. Na de rit van ruim 50km hielden we nog 75km range over voor de rit naar huis van 48km. Ook op weg naar huis weer aardig “gehypermiled”. D.w.z. op de Eco modus, airco uit, en gelukkig dat er nog een vrachtwagen op de weg waar we achter konden hangen. Thuis aangekomen met, wat ik zojuist op de app zag, 15% accucapaciteit wat iets van 42km range zou moeten zijn. Volgens de verbruiksnorm van de accu (verbruik van 85%), zouden we 249km moeten hebben afgelegd, in werkelijkheid is dat 201 km geweest. Als je dat omrekent naar kWh/100km kom je op 17,76kWh/100km uit.
Je merkt dat met fris weer (echt koud was het niet) met veel wind, dat je iets behoudender op de snelweg moet rijden dan je normaal gewend zou zijn.

Vandaag weer een ritje in de planning, maar dat gaat hoofdzakelijk over N-wegen. Eens kijken wat het verbruik dan is.

Over de R110, is best een wagentje wat vlot van z’n/haar plek komt. Lekker ruim van binnen, als je het vergelijkt met de Fiat 500 die we hiervoor hadden. De stoelen zitten best goed, alhoewel hoogteverstelling misschien wel net iets prettiger zou zijn. Klein ieniemienie minpuntje, het “blikke” geluid van de richtingaanwijzer :fp: daar had in de afgelopen jaren wel wat aan gedaan kunnen worden, leuk hip piepje ofzo. :D

We moeten wel nog even terug naar de dealer. Gedurende de trip van zaterdag kregen we voortdurend de melding “controleer wielsensoren” met daarbij, rechtsonder in het dashboard een rode steeksleutel. We konden die melding wel steeds wegkrijgen, aan de hand van “bandenspanning inleren”, maar dat kan niet de bedoeling zijn dat we dat elke 15 kilometer moeten doen. We zijn daar nu wel aardig goed in geworden :mrgreen:

Binnenkort zal ik even wat fotootjes plaatsen.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Sordone »

Hi Faiz. Veel plezier met je paarse (mooie kleur). Hier wat tips. Je kan je verbruik verminderen door de banden op ca. 2.8 bar te zetten. Het knipperlicht geluid kan je aanpassen met de knop rechts van de display. Zie
Verder lijkt het erop dat de tpms sensoren niet goed zijn ingelezen. Direct terug naar de dealer want hij alleen kan dit met Clip corrigeren.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Ha Sordone,
Thanks! :thumb:

Dat van de bandenspanning is inderdaad een dingetje die ik nog moet doen, maar door het slechte weer nog niet aan toe ben gekomen. Volgens mij (en de sticker in de deur) staat ie op 2.5bar, alhoewel het niet zo aanvoelt. (maar dat kan zijn dat ik de luchtvering en de 3.1 bar van de Tesla gewend ben).

De TPMS sensoren lijken mij inderdaad ook niet goed ingelezen. Ik heb de dealer daarover al geïnformeerd. We (mijn vrouw denk ik) rijden daar a.s. woensdag even voor langs bij de dealer. Bedankt voor de tip dat ze dat alleen met het diagnoseapparaat kunnen fixen.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door zoe2goe »

Ik durf te voorspellen dat het vandaag totaal anders zal zijn. Minder wind, regen, en N wegen maakt een groot verschil, zeker als je hyper-anticipeert.

De GOM zal vandaag lager staan bij vertrek dan gisteren, want de auto leert je gemiddelde (voortschrijdende) verbruik. Laat je niet te veel verleiden tot trip resets, want dan start dat ook weer overnieuw.

Geen bestemmingsladers? Dat meen je toch niet? Ik sta mijzelf maximaal 10 minuten lopen toe en het moet tegenwoordig toch wel behoorlijk buitengebied zijn wil dat niet lukken. Als dat regelmatig het soort van bestemmingen en afstanden gaat worden zou ik een "oma lader" of "fivari lader" overwegen. Ik heb de mijne zelden gebruikt, maar het geeft toch rust. Daarbij aangetekend dat ik een Q210 met 22 kW batterij rijd :-)

Veel plezier en "welcome aboard"!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

:thumb: Thanks zoe2goe

Oei, als cijferneuroot heb ik zojuist de trip-B teller gereset. Ah handig om te weten dat de actieradius van de batterij op een voortschrijdend gemiddelde werkt en niet met een voorgeprogrammeerd gemiddelde (zoals bij de Tesla)

Het verbruik zal vandaag sowieso een stuk gunstiger zijn. Bandjes opgepompt (waren iets aan de te lage kant (variërend tussen 2.3 en 2.5), plus inderdaad het mooie weer. We gaan het zien :)

Bij het winkelcentrum in “ons dorp” hebben ze een hypermoderne bandenspanningsmeteroppompding staan. Kan je helemaal ingeven welke bandenspanning je wilt hebben en of je langer dan 15 minuten hebt gereden. Alles netjes ingevuld, bandjes even op 2.9 bar gezet (is gecorrigeerd warm 3.1 volgens het apparaat) en na afloop kreeg je een mooi overzichtje van de bandenspanning in koude toestand en de opgepompte toestand.
(Ik moet nog even kijken waar ik het plaatje kan opslaan om hem in dit draadje te voegen)
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door zoe2goe »

Hah, ik ken die dingen. Zelfs zonnepaneel-gevoed, hier tenminste (Nieuwegein)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

zoe2goe schreef:Hah, ik ken die dingen. Zelfs zonnepaneel-gevoed, hier tenminste (Nieuwegein)
Yups gevoed door een zonnepaneel (beste een flinke), mooi ding is dat zeg. Ik ging er al niet vanuit dat we in Amersfoort de enige in de provincie zouden zijn :) . Scheelt ook weer een hoop flipperkastmuntjes bij de benzinepomp, waar je met je EV toch al weinig te zoeken hebt. Ik heb wel een "hoge druk fietspomp", maar dat is een aardige workout om je bandjes op te pompen, maar in geval van nood wel handig ;)
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

zoe2goe schreef:I

Geen bestemmingsladers? Dat meen je toch niet? Ik sta mijzelf maximaal 10 minuten lopen toe en het moet tegenwoordig toch wel behoorlijk buitengebied zijn wil dat niet lukken. Als dat regelmatig het soort van bestemmingen en afstanden gaat worden zou ik een "oma lader" of "fivari lader" overwegen. Ik heb de mijne zelden gebruikt, maar het geeft toch rust. Daarbij aangetekend dat ik een Q210 met 22 kW batterij rijd :-)
De dichtst bijzijnde stonden bij mijn ouders in het centrum, dat is een klein stukkie lopen maar gezien het weer (hollands herfstweer) niet echt heel prettig. Een "portable" lader a la Fivari is inderdaad wel een uitkomst (voor tripjes naar mijn ouders), een zwaar verlengsnoer (3500W) heb ik in ieder geval. Maar wat mij tegenviel is dat waar wij in Amstelveen moesten zijn, er genoeg parkeermeters stonden, maar geen laadpalen te vinden waren binnen een redelijke afstand.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Kleine update mbt de wielsensoren melding.
Afgelopen zondag de banden opgepompt. Tijdens het ritje van 50km regelmatig de foutmelding moeten wegdrukken en “inleren bandenspanning” uit laten voeren.
Mijn vrouw is vanmiddag even naar de dealer gereden (zij heeft in de ochtend geen foutmelding meer gezien). Bij de dealer konden ze niks vinden. Ze vonden wel dat de bandenspanning “veeeeeel te hoog” stond (ik had hem op 2.8 bar staan). Dat hebben ze weer teruggezet (ik hoop op 2.5 bar). Dus mijn vrouw weer weggereden bij de dealer. Morgen neem ik de ZOE mee voor een ritje naar Arnhem, eens kijken of het dan zonder wielsensoren foutmeldingen gaat. Worden die foutmeldingen nog ergens in de computer van de auto gelogd?


Ander vraagje, met betrekking tot de handrem. Tot hoever moet he die optrekken om op een hellinkje niet door te rollen? Bij ons moet je hem echt tot maximaal omhoog trekken, doe ik dat niet, dan rolt ie richting de garage als die niet in “park” staat.. Lijkt mij dat je dit nog iets strakker kunt afstellen richting een “3/4 slag”. Op die vraag kreeg mijn vrouw als antwoord “dat kan niet, is een eigenschap van de wagen”. Misschien moet ik eens even naar de werkplaats rijden.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Sordone »

Hi Faiz. Normaal kan het even duren voordat de sensoren ingelezen worden (mits ze goed staan) maar na 50 km zouden ze zeker goed moeten staan. De meldingen komen wel in de logs van de Zoe maar alleen een ZE dealer met de CLIP tool kan dit uitlezen. Ik heb nog getest met mijn handrem. Pas bij de 4e " klik" staat de ZOE vast. De "eigenschap" is dat je door de handrem 1 klik aan te trekken, je de kruipfunctie op de motor uitschakelt (in D(rive) mode) en je een soort e-pedal functie krijgt. :thumb: Dat werkt goed maar boven de 8-10 km per uur krijg je een handrem waarschuwing als je je handrem niet snel genoeg terug doet. De garage kan hem dus niet heel veel strakker zetten. Tenzij je pas bij een 10e klik vast zit. :fp: Banden gewoon weer terug op 2.8 bar zetten, heeft niets met de sensoren te maken, na verhoging 1 keer weer via het menu laten inlezen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Hi Sordone,

Bedankt voor je reactie :thumb:
We hebben afgelopen weekend ruim 300km gereden met de ZOE, waarvan 250km op de "oude" bandenspanning en het resterende deel op 2.8bar.
Ahah, dus alleen een ZE werkplaats heeft een CLIP tool? Hmmm, wij hebben de ZOE niet bij een ZE dealer gekocht (het lukte me toentertijd niet om bij de lokale ZE dealer de aandacht van een verkoper te kunnen trekken, kennelijk hadden ze de target voor ZOE verkopen al gehaald :think: ), een dorp verderop werden wij met open armen ontvangen, dus daar maar gekocht. Ik kijk het nog even aan met het ritje Amersfoort-Arnhem-Amersfoort morgen. Mocht ik die waarschuwing niet meer krijgen (63 km per rit), dan is het denk ik wel verholpen. De banden gaan inderdaad gewoon weer terug naar 2.8bar, ik vermoed dat ze deze op 2.5 hebben gezet.

Wat betreft de handrem, ik moet nog even de klikjes tellen. Maar heb het idee dat ie pas bij het allerlaatste klikje vast zit. Volgens mij is de P(ark) mode ook wel afdoende, maar onze oprit loopt redelijk schuin naar beneden af, dus dan heb je liever nog een extra rem erop. Van de 1e klik wist ik niet (maar misschien niet alle pagina's van de handleiding nog doorgespit).

Verder zitten er een paar handigheidjes op die ik op mijn hypermoderne Tesla (nog) niet heb. :D
Het programmeren per dag van je laadsessies is daar bijvoorbeeld eentje van. Echt super handig! :clap:
En het programmeren per dag van je airco/binnentemperatuur. Ideaal. De batterij is dan waarschijnlijk ook op bedrijfstemperatuur, scheelt wel een stukje in het verbruik als die tijdens het opwarmen nog aan de laadbox hangt. :clap:

Het begint nu thuis een beetje een strijd te worden wie er met de ZOE op pad gaat :mrgreen:
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Sordone »

Hi Faiz. De bijzonderheden van de Zoe vindt je niet allemaal in de manual terug (helaas). De handrem truc vindt je hier bijv. topic28391.html. Bijv. De display kleuren die je range verlies aangeven - blauw is steady, je range zien groeien tijdens het laden (klik midden op navi scherm met een route erin en zoom in en uit - groene lijn). Ik werk in Arnhem dus al je een keer een demo oid wilt -> pm ? Snellader IPKW ? Nee, ik werk niet voor Allego :naughty: maar is dicht bij mijn werk.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Ha Sordone,

Ah, dus de “handleiding van de straat” is ook het nalezen waard :wink:
Dat trucje met het navigatiescherm ga ik van het weekend eens uitproberen.

Voor wat betreft “wielsensor-gate”. Straks weer naar de dealer, waar ze deze keer wel de sensoren gaan uitlezen. Had gister de verkoper aan de lijn die meteen even naar de werkplaats liep om optie vragen wat ze precies hadden gedaan toen mijn vrouw daar voor langskwam. Bleek dat ze alleen op het dashboard een reset hadden gedaan :fp: Verkoper pissig op de werkplaatschef en hem even duidelijk heeft gemaakt dat dat niet werkt en de klant (wij dus) dat al elke 15km hebben gedaan. Fijn dat de verkoper even doorpakt. Als ze die sensoren op voorraad hebben, dan fixen ze hem meteen (leenwagen mee zodat niet mijn vrije dag grotendeels naar de knoppen is), zo niet, dan bestellen ze een vers setje.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Wielsensor-gate is opgelost. 2 sensoren kregen geen verbinding. Da’s nu gefixt.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Knarf93 »

Mooi, kan je nu ongestoord genieten!
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door PIPOOO »

Faiz schreef:Hi Sordone,

Bedankt voor je reactie :thumb:
We hebben afgelopen weekend ruim 300km gereden met de ZOE, waarvan 250km op de "oude" bandenspanning en het resterende deel op 2.8bar.
Ahah, dus alleen een ZE werkplaats heeft een CLIP tool? Hmmm, wij hebben de ZOE niet bij een ZE dealer gekocht (het lukte me toentertijd niet om bij de lokale ZE dealer de aandacht van een verkoper te kunnen trekken, kennelijk hadden ze de target voor ZOE verkopen al gehaald :think: ), een dorp verderop werden wij met open armen ontvangen, dus daar maar gekocht. Ik kijk het nog even aan met het ritje Amersfoort-Arnhem-Amersfoort morgen. Mocht ik die waarschuwing niet meer krijgen (63 km per rit), dan is het denk ik wel verholpen. De banden gaan inderdaad gewoon weer terug naar 2.8bar, ik vermoed dat ze deze op 2.5 hebben gezet.

Wat betreft de handrem, ik moet nog even de klikjes tellen. Maar heb het idee dat ie pas bij het allerlaatste klikje vast zit. Volgens mij is de P(ark) mode ook wel afdoende, maar onze oprit loopt redelijk schuin naar beneden af, dus dan heb je liever nog een extra rem erop. Van de 1e klik wist ik niet (maar misschien niet alle pagina's van de handleiding nog doorgespit).

Verder zitten er een paar handigheidjes op die ik op mijn hypermoderne Tesla (nog) niet heb. :D
Het programmeren per dag van je laadsessies is daar bijvoorbeeld eentje van. Echt super handig! :clap:
En het programmeren per dag van je airco/binnentemperatuur. Ideaal. De batterij is dan waarschijnlijk ook op bedrijfstemperatuur, scheelt wel een stukje in het verbruik als die tijdens het opwarmen nog aan de laadbox hangt. :clap:

Het begint nu thuis een beetje een strijd te worden wie er met de ZOE op pad gaat :mrgreen:
Let op met uitgesteld laden het werkt bij mij soms wel meestal niet. Gebruik het dus nooit meer. Is wat lastig als je bij je auto staat en hij is niet opgeladen terwijl je het wel verwacht. Ben benieuwd of het bij jou wel werkt.
Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Uitgesteld laden werkt bij ons (vooralsnog) goed.
Check nog wel op de app of de auto laadt op tijden dat ie moet laden. Bedenk me nu dat de auto nog op “auto pre-conditioning” op een week schema staat :shock:
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door PIPOOO »

Faiz schreef:Uitgesteld laden werkt bij ons (vooralsnog) goed.
Check nog wel op de app of de auto laadt op tijden dat ie moet laden. Bedenk me nu dat de auto nog op “auto pre-conditioning” op een week schema staat :shock:
Welk merk laadpaal heb jij? Ik heb een EV Box met pasje.

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Ik heb een ICU Eve Mini, met pas acrobatie, aan de muur hangen, met loadbalancing op de slimme meter.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Ik heb een ICU Eve Mini, met pas acrobatie, aan de muur hangen, met loadbalancing op de slimme meter.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door zoe2goe »

Bert: Geen wonder dat je steeds problemen hebt. Zenuwen-dingen, altijd gelazer mee. Publiek mijd ik ze als de pest, prive, vraag maar aan HarmOtten.

En de ZOE is voor over ik gelezen heb (gebruik deze functie zelf niet) ook niet altijd geheel brandschoon. De dataverbinding moet goed zijn anders werkt het niet. Precies waar mijn auto staat lijkt ze een "blinde vlek" te hebben.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De vuurdoop van onze paarse

Bericht door Faiz »

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar met veel Zero Emission km’s

Wisten jullie dat de Limited uitvoering een deelbare achterbank heeft (40/60)? Kwamen wij afgelopen vrijdag achter toen we bij de interieurbekleder waren. M.a.w. de golftassen plus extra passagier op de achterbank is geen probleem :)
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in