Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik dacht dat ik alles had meegemaakt met de R-link. Maar het kan nog veel gekker.
Ik probeer dus al weken zonder succes de nieuwe Europe kaart te installeren. Steeds de melding dat het systeem niet beshcikbaar is.
Aangezien ik daar vorige keren ook last van had en het na contact met Renault kon oplossen, probeerde ik dat deze keer weer. Mailtje gestuurd dat het weer niet lukt en of ze kunnen helpen.
Na ruim een week bellen ze op een moment dat ik voor een groep sta en dus niet kan opnemen. Spreken een voicemail in en sturen ook een mail. Kern van de boodschap: Er stond iets niet geactiveerd in mijn account en dat hebben ze hersteld. Ik moet nog maar een keer proberen om te updaten en anders de dealer vragen om te laten zien hoe het moet. Alsof die het weet.
Afijn, die ochtend was ik, voor het telefoontje van Renault, dus met kaart V1000 naar die training gereden. 's Avonds wil ik naar huis rijden en blijkt dat er geen kaart beschikbaar is.
Thuis blijkt via R-link explorer dat de oude kaart inderdaad is verwijderd. Maar updaten lukt nog steeds niet.
Eind van het liedje is dus dat ik deze kerstdagen zonder navigatie mijn weg moet zien te vinden.
Moraal van het verhaal: blokkeer gegevensuitwisseling, zodat deze nietsnutten niet op afstand je systeem kunnen vernaggelen. Wat een @#$!%^? kneuzen daar bij Renault.
lexs schreef:
Eind van het liedje is dus dat ik deze kerstdagen zonder navigatie mijn weg moet zien te vinden.
Als ik deze ellende allemaal hier lees over het updaten van de kaarten dan ben ik toch blij dat ik de moeite heb genomen om Android Auto te activeren op R-Link. Met Google maps altijd de nieuwste kaarten. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Dank voor het advies...... beetje jammer dat niet iedere (vrij nieuwe) Renault met R-link over Apple of Android auto is uit te rusten.
Ook ik zou maar war graag Apple CarPlay geactiveerd willen hebben maar dat blijkt helaas met het besturingssysteem 2.2.19...... niet mogelijk te zijn.
In mijn (Mercedes) truck gebruik ik het de hele dag.....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2
Gr. Cor
Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com
lexs schreef:
Eind van het liedje is dus dat ik deze kerstdagen zonder navigatie mijn weg moet zien te vinden.
Als ik deze ellende allemaal hier lees over het updaten van de kaarten dan ben ik toch blij dat ik de moeite heb genomen om Android Auto te activeren op R-Link. Met Google maps altijd de nieuwste kaarten. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Het is eindelijk gelukt, ik heb europe v1011 geinstalleerd. @
Jurjo, is het bij jou nou ook gelukt? Ik kreeg van Renault NL het advies om voor het updaten gebruik te maken van een incognito venster in Google Chrome. Het lijkt of dat hielp.
@Lexs, nee bij mij is nog niets gelukt. afd Klantrelaties, dhr van Tilburg heb ik 3 december voor het laatst gesproken en hij ging het doorsturen naar Frankrijk waar ik nog steeds op ziet te wachten.
Wat dat incognitovenster betreft, dat heb ik al zo vaak gedaan en ook dat werkt niet en ook Firefox niet en Safari niet.
Vandaag ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de "nieuwste" kaartversie aangeschaft. Gekozen voor West-Europa omdat dit voor mij voldoende is (en bij mislukken blijft de schade beperkt tot 34,95).
Dus hup betalen en na ontvangstbevestiging kaartje in de laptop en fingers crossed.
Na een eerste mislukte poging op de originele TomTom kaart (versie 925) waar ik de de mededeling kreeg dat ik de klantenservice maar moest contacten heb ik de originele R-Link kaart erbij gepakt. Op synchroniseren geklikt en t kaartje in de SD-gleuf geduwd. En jahoor de up-date werd wederom gestart en na zo'n 20 minuten was ie klaar. Geen fout boodschap oid, dus hup naar de auto en op hoop van zegen.
Na alle stappen doorlopen te hebben kreeg ik de melding software update mislukt, maar er was ook goed nieuws.... kaart V1011 was geladen!! Hiep hiep hoera, trompetgeschal, gebak en champagne.
Net ook nog de TomTom SD-kaart gechecked en ... jawel daarstaat V1011 ook gewoon op en werkt ook nog. Dus gewoon weer twee kaarten (eentje reserve) en die software update doen ze bij de volgende beurt maar even laden.
mijn vraag gaat niet over de TomTom kaartupdate maar ik weet niet waar elders te zoeken. Dus: bij het straten van mijn auto kreeg ik vandaag de melding dat ik voór 19 april een update van mijn Rlink systeem moet maken, anders wordt een goed functioneren niet gegarandeerd. Maar ik kan helemaal nergens een update vinden. Iemand een idee ?
Daar kun je je chassisnummer invoeren om te kijken of je een update nodig hebt.
Het geeft te maken met het gps-tijdsignaal.
**Op 6 april 2019 vindt een verandering in het GPS-netwerk plaats (een verandering in het GPS-tijdsignaal). Het is mogelijk dat je navigatiesysteem dit signaal niet correct kan interpreteren. Om de juiste werking te behouden is een update noodzakelijk.
ik heb ook die mail gekregen voor mijn Captur met die link waarin je je chassisnummer kunt invoeren.(voor 6 april). De link van rvk01 is handig voor je Noudje.
Dan het bestand downloaden en op een usb stick zetten.
Motor laten draaien, radio aan, Stick in het r link systeem en hij start. Het duurt wel een aardig tijdje maar wonder boven wonder is het allemaal gelukt en zelfs de kaarten stonden er nog in.
Zomaar in 1 keer, dat is wat anders dan met een kaartupdate...
Ik heb dat, enkele tijd geleden, gedaan, kreeg in de auto dat alles OK was, maar gisteren kwam er een waarschuwing in de auto dat ik die update moest doen. Begrijpe wie kan. Benieuwd of hij dat vandaag weer gaat doen.
Theo.
Kijk in de auto of de R link versie de laatste is. 11.344
Dan is het OK.
Ik kreeg ook de melding in de auto + een mail dat het moest gebeuren terwijl ik het allang gedaan had....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Inderdaad 11.344, maar bij Renault Rlink kan je alles verwachten. Zo heb ik in 'Weer' een zestal steden. De helft geeft plots maar klank. Begrijpe wie kan. Mijn TomTom places, geven elke keer 'de dienst is niet bereikbaar' ga ik langs Navigatie kan ik wel Tomtom places gebruiken. Rlink is niets om mee te pronken.
Theo, hij moet ook eerst verbinding maken met het netwerk. Dat start niet meteen met het starten van de auto. Duurt soms even.
"Vergeet niet te controleren of de connectiviteit van je R-LINK is ingeschakeld. Dit heb je nodig om real-time verkeersinformatie te ontvangen. Je kunt dit controleren door naar Menu -> Systeem -> Status en Informatie -> Netwerkstatus te gaan. Als de netwerkstatus ‘niet verbonden’ is, dan kun je dit aan zetten via Menu -> Services -> Instellingen -> Instellingen voor het delen van gegevens"
Ik keek zojuist even in de Rlink store bij mijn producten en kreeg toen de onderstaande informatie:
Schermopname (8).png
Toen ik vervolgens doorklikte naar de SDkaart kwam de volgende tekst naar voren:
Schermopname (9).png
Ik begrijp hier niets van. Het lijkt of de SD kaart vol zit met niet meer dan 449Mo . Ik heb de SD kaart uit de auto gehaald, in de computer gestoken en op synchroniseren gedrukt. Er gebeurt helemaal niets. Iemand enig idee wat hier nu weer aan de hand is ?? Kaart overigens weer in de auto geplaatst en alles werkt (gelukkig) naar behoren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geen idee. Ik heb via de r-link store de Captur van mijn vrouw voorzien van de update. Ik stopte de SD-kaart in de computer en alles gebeurde verder automatisch na wat keren op “doorgaan” klikken. Vervolgens 20min in de auto gezeten terwijl het systeem de update draaide.
Noudje, ik zie dat je nog een volgende bladzijde hebt na de 1e met r-link en sd kaart. Heb je al op de 2e geklikt. De kans is groot dat daar 'n 'grotere'sd kaart. Ik heb wel 5 bladzijden, allemaal met sd kaarten. Die zijn op geen enkele manier (ook niet door Frankrijk) weg te krijgen) maar op eentje hoort de nieuwst kaart aangevinkt te staan.
Noudje om op je bericht te antwoorden het zit idd zo zoals Jurgo het formuleert, door die upgrade via de usb in de wagen is er blijkbaar een bijkomende SD verschenen wanneer je de rlink store opent en naar "mijn produkten" gaat zien
Als ze gaan overschakelen naar Google wat gaat er dan met de TomTom carminat gebeuren? Ik denk niet dat mijn scenic van 2011 de Google gaat kunnen draaien...
@coelacanth, het enige wat ik kan voorstellen is dat je de de R-Link helemaal van je computer verwijderd en vervolgens opnieuw installeert. Wellicht staan de kaart updates er dan wel op. Succes !
@coulacanth,Ik heb nu bijna 2 jaar de Europa kaart met update en steeds braaf gepoogd om te updaten. Daar heb ik regelmatig de hulp van Renault voor nodig gehad. Het zal me niet verbazen als je daar in jouw situatie ook niet onderuit komt. En dan moet je inderdaad wel opschieten, want onze franse vrienden hebben door hun bekende slag wel even tijd nodig...
En dat helpen draait er op uit dat ze je naar de verdeler sturen, die zegt dat jij de enige bent die problemen heeft. En, natuurlijk met een zuur gezicht, de update uitvoert. Normaal, want hij wordt er niet voor betaald.
@Theo-R-link, toegegeven, het is een k*-systeem, de medewerkers die zich er mee bezighouden hebben geen idee wat ze doen, ze worden aangestuurd met de franse slag. Maar toch...
Ik kan niet anders zeggen dat de mensen op de helpdesk hun best hebben gedaan om me te helpen. Telkens weer. Ik heb daar veel geduld bij moeten hebben, want tussen willen en kunnen gaapt een enorme kloof, zeker in dit geval. Maar vroeg of laat, na veel inspanning van hen en vooral van mij, lukte het telkens.
Ik heb op dit moment kaart versie 1011. Mijn ingebouwde, peperdure R-link systeem loopt daarmee bijna een jaar achter op mijn losse TomTom van nog geen €300 met levenslange updates van de kaarten.
Maar het had nog veel erger gekund.
Ik krijg ook altijd veel hulp van de klantendienst, heb zelfs eens bijna een hele dag aan de telefoon gehangen met één van hen, maar uiteindelijk moest ik naar de dealer om het te laten doen. Het is niet te begrijpen dat, na zoveel jaar, het updaten van het systeem, of van de kaarten fout blijft lopen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...