nieuwe zomerbanden

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

nieuwe zomerbanden

Bericht door renaulthenk »

Moet nieuwe zomerbanden onder mijn Captur maar ik weet niet welke ik moet nemen.
De banden die er nu onder zitten zijn de originele all season banden van Kumho maar hebt nu een setje velgen met winterbanden gekocht met hele goede winterbanden er op.
Een collega van mij heeft een eigen bandenbedrijf en die zei tegen mij dat hij een merk LASSA heeft en dat die heel goed zijn wie heeft hier ervaring mee.
En anders wil ik graag een advies wat ik er wel onder moet zetten prijs maakt mij niet uit wil alleen wel heel weinig rolgeluiden horen dus ze moeten wel heel stil zijn.
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: nieuwe zomerbanden

Bericht door maestro12 »

Lassa is de Turkse variant van Bridgestone (kort door de bocht), als je de reviews/tests leest komen ze er goed vanaf er zijn echter wel stillere banden.
Een Lassa Driveways heeft 71dB rolgeluid terwijl er merken zijn met minder geluid b.v. 67dB voor de Falken Ziex ZE310 Ecorun Zomerband en die komt tamelijk goed uit de test van autoweek https://banden.autoweek.nl/bandentests/ ... test-2018/.
Jouw Kumho banden zitten normaal op 70 of 71dB, dus een Lassa produceert ongeveer hetzelfde geluid.


0 dB(A) Geen verschil
1 dB(A) Een klein verschil, dat kun je horen door erg goed te luisteren, overeenkomend met 20% minder geluid
3 dB(A) Een hoorbaar verschil, komt overeen met 2x zo weinig geluid
5 dB(A) Een duidelijk hoorbaar verschil, komt overeen met 3x zo weinig geluid
10 dB(A) Heel veel stiller, komt overeen met 10x zo weinig geluid.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht