Parkeersensoren Gand Scenic 2006 defect

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Parkeersensoren Gand Scenic 2006 defect

Bericht door Frans_G.Scenic »

Bijna 320K op de teller en weer een nieuwe uitdaging!
De parkeersensoren achter werken opeens niet meer, lampje/knopje om ze uit te schakelen werkt wel echter een harde piep na in zijn achteruit gezet te hebben. Van de week werkte ze opeens wel weer even, dus lijkt op slecht contact.
Poging gedaan om uit te lezen met Clip maar is niet te benaderen waar ik uit opmaak dat de module wel eens geen voeding zou kunnen krijgen oid.
Waar zit die elektronica verstopt, het speakertje zit bij mij voorin maar dat lijkt me een modificatie aan het snoertje te zien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Gand Scenic 2006 defect

Bericht door Renault47 »

Ik zou de sensoren nog eens goed schoon- en vetvrij maken, baat het niet het schaadt ook niet. Maar ik denk toch dat één van de sensoren slecht of kapot is. Jammer dat uitlezen niet lukt want dan kan je zien welke goed, matig of kapot zijn. Heb dit zelf ook gehad en na uitlezing bij de dealer bleek 2x goed, 1 matig en 1 slecht (in combinatie met de locatie in de bumper). Heb op marktplaats sensoren gekocht voor rond de €20 per stuk en zelf gemonteerd. Het kastje zit -bij mijn Renault- rechtsachter achter kunststof deel.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Gand Scenic 2006 defect

Bericht door Frans_G.Scenic »

Ik ga op zoek nar dat kastje, omdat ik met de clip het kastje niet kan benaderen lijkt het mij niet direct een sensor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Parkeersensoren Gand Scenic 2006 defect

Bericht door Frans_G.Scenic »

Frans_G.Scenic schreef:Ik ga op zoek nar dat kastje, omdat ik met de clip het kastje niet kan benaderen lijkt het mij niet direct een sensor.
Gevonden, zit aan bestuurderszijde bij mijn auto. Ontbreekt daar ook een dop of zoiets want kijk zo naar buiten en erg vochtig in de hoek.
Kastje gedemonteerd en een stekker achter het achterlicht ingespoten, geeft helaas nog geen verandering. Zo nog maar eens proberen met Clip.

Nog niet te benaderen met Clip. Even kastje open gemaakt, ziet er normaal uit en staat spanning op. Zal dan toch wel een defecte sensor zijn, probleem met uitlezen heeft er dan mogelijk toch niets mee te maken.

Heb de sensor waarschijnlijk gevonden, bij eentje hoor je geen TX puls, kan iemand mij misschien uitleggen hoe de achter bumper gedemonteerd moet worden? BVd, Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht