Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door RigolleM »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

VdmPeter schreef:Enkel de windruis in het voorportier is nog aanwezig op de snelweg maar ik vrees dat dit eerder een probleem is in het ontwerp van de wagen want tot op heden heb ik nog niemand gehoord waar ze het hebben kunnen oplossen.
Het is niet enkel op de autosnelweg, vanaf 90 km/u en bepaalde windrichting heb ik er al last van. Eens 100km gereden in één bepaalde richting op de autosnelweg en geen last van gehad, tot ik van richting veranderde en dan was het windgeruis er terug. Bij mij hebben ze siliconen gespoten onder de spiegels, maar nada oplossing...
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Sinds gisteren terug van vakantie. Net op tijd om Brazilië zien af te gaan :).
Eerst een weekend naar de Belgische Ardennen. Daarna een weekje naar Frankrijk. Wat een zalige wagen om mee op vakantie te gaan. De motor had ook geen enkel probleem om volgeladen met 5 personen de steile hellingen op te gaan. Geen enkel moment het gevoel gehad dat hij te kort kwam. Misschien 1 minpunt dan toch. Achteraan is de middelste plaats toch wat nipt voor een volwassene wanneer er aan de zijkant een kinderstoel staat, maar voor de rest kwam iedereen heel ontspannen aan de bestemming aan. Top. Verbruik over een kleine 1500km was ongeveer 6,7l /100km volgeladen en toch wel een 4u in de file gestaan. Zeker geen slecht resultaat vind ik voor toch wel een vlotte motor. Ook al is het maar een 1.3 :wink:
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

@VdmPeter:
super dat je zo tevreden bent en ik ben dan wel niet op vakantie geweest maar ik ben het met je eens; wat een heerlijke auto ( tot nu toe :P ) rijdt super , zit goed 9 Massage stoelen zijn geweldig) verbruik na 2500 kilometer 7,6 op 100 km maar veel stadsritjes, bose geluid erg mooi, zicht rondom erg goed, in de parkeergarage kom je er pas achter hoe breed hij is.

En de automaat is een verademing in vergelijking met de kadjar, en als je in de sportstand gaat rijden is het best genieten :mrgreen: :thumb:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Bert van der Vries »

Na twee weken en zo'n 1500 km mijn eerste bevindingen van de Grand Scenic Bose 1.5dCi.
+ Ruim. Licht. Spacey.
+ De auto is stil en in combinatie met de EDC een heerlijke reislimousine
+ De stoelen bieden voldoende steun. Ik was even bang dat ik te weinig steun zou hebben, ivm mijn lange benen is de zitting eigenlijk net iets te plat maar dat had ik ingecalculeerd, ik had geen €1800 over voor de kantelbare stoelen (die zijn nl alleen icm electriek en dat is weer alleen icm leder).
Ik stap na een rit van 2 uur fitter uit deze auto dan uit mijn vorige, Touran met 14 voudig verstelbare AGR-gecertificeerde multibladieblah-stoelen!
+ Bose sound is prima. De bas/treble heb ik wel iets aangepast, de standaardinstelling is meer voor 18-jarige petjes.
+ Uitstraling. Veel bekijks, er staat wel iets aparts.
+ Laadruimte. Grote kofferbak, vergelijkbaar met marktleider Touran.
+ gemak van ACC. Heerlijk op een twee-baansweg waar niet mag worden ingehaald maar wel enkele aanmerkingen (zie -)
+ 110pk is icm de EDC voldoende. Objectief gezien (met de stopwatch erbij) is de auto minder vlot dan de Touran 1.6TDI met 110pk, maar ik heb niet het gevoel te kort te komen.

- R-link/bedienings-ipad: ik had graag een fysieke knop voor de klimaatbeheersing, met name de snelheid van de ventilator.
- Luchtuitstroomopeningen in het dashboard zijn alleen verticaal te richten, niet horizontaal. Alleen door de opening te verstellen kan er enigszins gericht worden.
- Cruiscontrol/ACC op zich prima, maar op een autosnelweg vind ik de afstand naar de voorganger waarop de auto al vaart begint te minderen wat groot, (ook in de stand met één streepje) 150 tot 200 meter bij een snelheid van 130 a 140km/h, dat is veel eerder dan dat ik zelf naar links zou gaan. Door het gas een beetje in te trappen pakt ie wel weer op en kan ik dichterbij komen, maar ik had deze afstand graag nog iets kleiner configureerbaar gezien. Als ik al naar links ga op het moment dat de auto vaart begint te minderen heb ik grote kans op grootlichters achter mij.
- Rijbaanhulp gaat na elke start in de stand 'Lane departure warning', de stand 'Lane keep assist' moet steeds handmatig worden gekozen.
- Beenruimte achterin. Mijn kinderen zijn verwend met de Touran, door de vliegtuigtafels is er in deze auto toch wat minder ruimte. Ik overweeg ze er uit te slopen.
- Beenruimte voorin. als chauffeur is de ruimte redelijk maar houdt niet over. Ik had de stoel graag nog een cm of 5 verder naar achteren willen hebben, nu compenseer ik dat door de hoogte in te gaan. De passagier is ook minder bedeeld dan in een Touran.
- Onoverzichtelijke carrosserie. Door het formaat en en relatief kleine achterruitjes en het beperkte zicht in de spiegels is het overzicht bij achteruitrijden minimaal. De achteruitrijcamera helpt wel maar het is toch even wennen.

Al met al is de eerste indruk zeer prima in orde.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door RigolleM »

Bert van der Vries schreef:- R-link/bedienings-ipad: ik had graag een fysieke knop voor de klimaatbeheersing, met name de snelheid van de ventilator.
Die fysieke knop vind ik ook een gemis, maar ik vrees, en niet alleen voor Renault wagens, dat we meer en meer bediening via het scherm zal gebeuren. Onlangs in een nieuwe VW Touareg gezeten en daar waren ook alle fysieke knoppen voor de airco verdwenen.
Bert van der Vries schreef:- Luchtuitstroomopeningen in het dashboard zijn alleen verticaal te richten, niet horizontaal. Alleen door de opening te verstellen kan er enigszins gericht worden.
Dit stoort mij ook mateloos, vooral degene naast het scherm. Daarnaast moet ik regelmatig de de auto start/stop desactiveren als we ergens stil staan. Plots houdt de airco op en begint hij warme lucht te blazen. Mijn vorige wagen was een VAW en die had ook een auto start/stop maar de airco bleef wel nog een tijdje koude lucht blazen...
Bert van der Vries schreef:- Onoverzichtelijke carrosserie. Door het formaat en en relatief kleine achterruitjes en het beperkte zicht in de spiegels is het overzicht bij achteruitrijden minimaal. De achteruitrijcamera helpt wel maar het is toch even wennen.
Ik rij achteruit op basis van mijn spiegels, heb geen achteruitkijkcamera, en ik zie heel moeilijk de belijning van de parkeerplaatsen door de spiegels. Ik moet mij vaak heroriënteren na de eerste parkeerbeurtpoging... of zelfs opnieuw instappen als ik de wagen erna zie geparkeerd staan.

Ondertussen zo'n 22 500 km en zopas een rit van 3 500 km achter de rug en ik ben nog steeds tevreden over de wagen.
Het klapperend geluid (alsof een raam open staat) aan de linkerkant heb ik tijdens de rit van 3 500 km weinig last van gehad, maar is nog steeds aanwezig, vrees dat dit met het design van de wagen te maken heeft, maar bij de volgende onderhoudsbeurt zal ik de dealer nogmaals attent op maken.

Qua verbruik zat ik op 5,5l/100km op een rit van 3 500 km, dus dat valt zeer goed mee.

Wat mij eigenlijk tijdens de rit het meeste gestoord heeft is het R-Link navigatiesysteem. Mocht ik geen backup gehad hebben, was ik toch een paar keer verkeerd gereden of een serieuse omweg gereden hebben. Hier lees je dat ik zelfs zonder navigatie heb moeten rijden, maar onderweg wanneer het wel werkte gaf deze ook meer te rijden km's aan dan mijn backup (TomTom Go Mobile op smartphone). Maar als je bv. een stuk weg hebt waar je 200 km moet van afleggen en onderweg is er een splitsing van de weg, dan toont het R-Link systeem enkel dat het rechtdoor was, moest je dus zelf naar de borden op de weg kijken of zoals ik naar mijn backup zien. De backup gaf op dat punt mooi de splitsing weer (bv. links, rechtdoor of rechts), en het was vaker links of rechts dan rechtdoor, dus zou ik dus op dat punt verkeerd hebben gereden. Het omrijden is mij op onbekend terrein niet zo duidelijk wat de bedoeling was van het R-Link navigatiesysteem, maar toen we naar huis reden had ik een verschil van 43km tussen R-Link en smartphone en bleek dat hij gewoon ergens werkzaamheden had gezien in de omgeving van onze laatste afrit, maar hij begon weliswaar al aan de grens met België om te rijden, terwijl de smartphone dit niet deed. Mijn vertrouwen in het R-Link navigatiesysteem heeft dus een flinke deuk gekregen.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

@rigolleM : op het franstalig forum wordt veel gepraat over de warme lucht die eruit komt ipv koele lucht bij sommige wagens. Blijkbaar is dit een softwarefout en kan dit bij de dealer aangepast worden. Misschien eens navragen bij de dealer. Ik heb er alvast nog geen probleem mee gehad in mijn wagen. Wanneer de airco aanstaat en ik ben gestopt dan slaat de motor terug aan als dit te lang zou duren zodat hij blijft koude lucht blazen.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PeterSchrijvers
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2018 11:43
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door PeterSchrijvers »

Fantastische auto, rij nu 2 weken Intens dci.
Android Auto echt heel prettig, nu met de Google Assistent echt super.
Enige minpuntje tot nu toe is de manier waarop het kunststof van het stuur aanvoelt.
Ik heb geen leerpakket, ben leer en kunststof uit het verleden gewend, maar vind dit echt naar :).
Ben op zoek geweest naar een acceptabele hoes, maar vind tot nu toe niet wat ik zoek.
Heeft iemand tips, suggesties?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Hans C »

Met leer laten overtrekken. Stuur alleen zal nu niet echt overdreven zijn.

Zoeken achter een leer stuur als 2e hands van een perte totale.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ktmboy450
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2017 20:03
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door ktmboy450 »

Mijn huidige wagen is een Grand Scenic IT DCI 165 van ongeveer 9 maanden oud en heeft me afgelopen dinsdag toch wat ontgoocheld,de volgende problemen kwamen uit het niets te voorschijn wat begon met,ik kon mijn telefoon niet gebruiken ondanks de melding dat ik verbonden was(groen lichtje),airco werkte niet meer,radio kon ik niet harder of stiller zetten,gps werkte niet,bij het parkeren werkte er geen enkele sensor,verlichting tablet sprong constant op en af en als laatste bleef de motor gewoon draaien omdat de start-stop knop niet werkte,echter toen de auto vergrendeld werd viel de motor stil,ik heb onmiddellijk contact opgenomen met mijn garagehouder en ook zij konden mij niet onmiddelijk een passend antwoord geven,na enkele uren stilstand werd de auto opnieuw gestart en was de werking weer normaal,ik heb ook nog nooit een melding gekregen en ben zeker tevreden van mijn wagen tot nu toe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Of Franse forums ook al gelezen. Bleek toen bij iedereen opgelost te zijn door een nieuwe batterij te plaatsen. Blijkbaar gaf die niet genoeg stroom zodat alles wat met electronica te maken had niet meer deftig werkte. Ja inderdaad batterijen die nog geen jaar oud zijn. Wellicht een slechte reeks ertussen zeker, al is het niet zeker dat dit ook uw probleem is daar nu alles weer normaal werkt.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jwm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2018 14:49
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Jwm »

Vorige week is eindelijk Apple Carplay als nog geïnstalleerd. Het zou eigenlijk niet mogelijk zijn :?
Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

leg uit :D :clap:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jwm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2018 14:49
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Jwm »

:D Het kan blijkbaar wel :D Eerst werd verteld dat hardware en software moest worden vervangen. Nu kan het via speciale software worden geinstaleerd. Ik heb vast gehouden dat bij de koop, in de folder vermeld stond dat er CarPlay in zou zitten.
Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Hangt een beetje af welke hardwareversie je hebt. Die van mij is versie 3 en was standaard geactiveerd. Echter waren de eerste versie 3 modellen nog niet geactiveerd hiervoor maar kon dit wel achteraf met software zoals ddt4all geactiveerd worden. Heb je echter versie 2 van rlink 2 dan heb je pech omdat deze inderdaad niet de nodige hardware zou hebben alhoewel ik wel ergens opgevangen zou hebben dat men daar wel Android auto heeft kunnen doen werken maar dat Apple carplay niet werkt. 100 procent zeker ben ik ook niet maar deze info had ik toch opgevangen op het franstalig forum. Echter is mijn Frans nu ook weer niet zo super :oops:
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

oke top! bedankt voor deze info
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Ferre »

Apple Car idd enkel voor de versie 3. Android zou op alle versies werken.
Heeft te maken met processor en USB aansluiting...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Gisteren mijn gs4 binnengebracht in de garage ivm het steeds verschuiven van een sierlijst en de vrij irriterende windruis bij hoge snelheid. Er ging een Kadjar klaar staan maar bleek uiteindelijk een DUSTER te zijn. Nog een vrij deftige auto maar toch was ik blij dat ik vandaag al mijn gs4 terugkreeg :) . De sierlijst staat nu vast met een tap en kan niet meer verschuiven. Oplossing door renault aangegeven. Voor de windruis hebben ze het portier bijgeregeld. Getest en toch een wereld van verschil. Hiermee kan ik leven. Nu hoor je nog de wind van buiten maar niet meer tussen de deur. De dichting sluit nu ook veel beter aan tussen het portier en het koetswerk. Volgens de hersteller moeten ze dit nog vrij veel doen en niet enkel bij de scenic. Zo zijn er ook al veel talismannen voor binnengekomen. Ook hier is renault van op de hoogte en wordt de dealer aangeraden om deze zelf bij te regelen maar welke dealer gaat dit standaard doen lol?
Nu ja, alles heel snel en vlot verholpen op een super vriendelijke manier. Ik mag niet klagen van mijn dealer :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

oke bedankt voor deze info :thumb:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Timelord »

Uit de garage komen, ja dan moet de nav even zoeken. Volgens mij heeft elke auto dat wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ktmboy450
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2017 20:03
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door ktmboy450 »

Sinds enkele weken wat problemen met een slecht werkend head-up-display,maakt een ratelend-trillend geluid bij de opstart van de auto,soms ook tijdens het rijden en bv bij het stoppen aan een kruispunt,auto is binnen geweest begin September voor een update

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Timelord »

Het enige wat niet meer lekker werkt sinds de eerste beurt, dan is het uitschakelen van de motor bij het stoplicht.
Verder best tevreden over de Scéniv. btw: benzineverbruik: 6.5/100km.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

:D Hoop dat dat bij ons ook is, want ik zet het altijd uit zooooo irritant
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jrk
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 mei 2018 20:02
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door jrk »

inmiddels bijna 32.000 op de teller van mijn Grand Scenic en over het algemeen prima tevreden. Één echt minpunt en dat is het windgeruis; ik vind de auto op de snelweg té luidruchtig. Zo zonde, want de diesel hoor je helemaal niet..... Komt dat nou van de smalle bandjes of is het tóch iets bij de spiegel. Is er iets mis qua isolatie of zit er ergens in de aerodynamica niet goed?

Zijn er meer die zich hier in herkennen?

Op de forum zag ik bij de Kadjar iets van kitten bij de spiegels wat zou helpen? Geldt dat ook voor de Scénic?
Renault Grand Scénic Initiale Paris
160pk Diesel-automaat, Noire Améthiste/Noire (two tone), 7p, panodak
geleverd: mei 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Je hebt gelijk. Ik heb voorlopig maar 11000km. Tot nu toe super tevreden van de wagen en al zeker van de motor en automaat maar als er 1 ding is die me stoort is het inderdaad ook die windruis. Meestal staat mijn radio luid genoeg maar het is inderdaad jammer want voor de rest is de wagen superstil. Jammer dat men hier niets op kan vinden. Ze hebben mijn portieren al bijgeregeld maar het heeft niet echt veel geholpen vind ik. Als er iemand een oplossing weet, hoor ik het graag.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

ik heb gelezen dat er mensen zijn die windschermen hebben gemonteerd en dat het over was, maar of dat zo mooi is? hier geen last, gewone scenic bose
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Ik heb dat zelf ook getest met die windschermen. Zijn wel geen originele maar toch van een gekend merk. Persoonlijk vond ik ze niet passen op mijn ip versie. Zag er iets te sportief uit :) maar het helpt ook niet hoor. Dus zal ze eerstdaags eens in de verkoop weer plaatsen. Ik heb nu wel al intussen in een paar suv's en mpv's meegereden en ook daar hoor ik het maar ik denk dat je het misschien beter kan horen in ons model omdat hij voor de rest zo stil is. De Dacia DUSTER die ik meekreeg toen ze de mijne hebben nagezien was nog slechter lol. Ze hadden het wel lichtjes kunnen wegmoffelen hadden ze de tweeter die nu vooraan in het dashboard zit in de voordeur hadden weggewerkt. Zo zou je meer het geluid van de speaker horen dan het windgeruis denk ik. Hoge auto's vangen nu eenmaal ook meer wind op dus vrees dat er niet veel zal opzitten dan de radio luider te zetten. Maar voor de rest supertevreden tot nu toe. :dance:
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door RigolleM »

Het zou vooral komen omdat de portieren niet goed zijn uitgelijnd. Het hoeft niet veel te zijn, maar een kleine mm kan al genoeg zijn om veel windgeruis te veroorzaken. Als mijn wagen pas gewassen is heb ik er al minder last van, dus het zal niet veel speling zijn.
Mijn dealer had er geen oren naar, bij de vorige onderhoudsbeurt en heeft gewoon wat siliconen in de spleet onder de spiegel gespoten, wat uiteindelijk niks heeft geholpen, en die siliconen is door het warme weer deze zomer beginnen uitlopen.
Op 40k km gaat de Scenic terug op onderhoud en zal ik er op aandringen om de uitlijning van mijn passagiersportier te herbekijken.
Ook last koude lucht blazen als het > +5°C buiten is, dan moet ik mijn CV op 23°C zetten om warme lucht te krijgen. Omgekeerd deze zomer blies hij warme lucht bij temperaturen van 30°C. Blijkbaar is dit maar een softwareupdate.
Mijn voorbanden waren na 30k km er helemaal doorgereden, met dezelfde rijstijl kon ik 45k km rijden met mijn vorige wagen.
Voor der rest na 34k km nog altijd algemeen tevreden.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jrk
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 mei 2018 20:02
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door jrk »

VdmPeter schreef:Ik heb dat zelf ook getest met die windschermen. Zijn wel geen originele maar toch van een gekend merk. Persoonlijk vond ik ze niet passen op mijn ip versie. Zag er iets te sportief uit :) maar het helpt ook niet hoor. Dus zal ze eerstdaags eens in de verkoop weer plaatsen. Ik heb nu wel al intussen in een paar suv's en mpv's meegereden en ook daar hoor ik het maar ik denk dat je het misschien beter kan horen in ons model omdat hij voor de rest zo stil is. De Dacia DUSTER die ik meekreeg toen ze de mijne hebben nagezien was nog slechter lol. Ze hadden het wel lichtjes kunnen wegmoffelen hadden ze de tweeter die nu vooraan in het dashboard zit in de voordeur hadden weggewerkt. Zo zou je meer het geluid van de speaker horen dan het windgeruis denk ik. Hoge auto's vangen nu eenmaal ook meer wind op dus vrees dat er niet veel zal opzitten dan de radio luider te zetten. Maar voor de rest supertevreden tot nu toe. :dance:

Maar het helpt dus niet die windschermen? Mocht het wel helpen, dan wil ik ze wel van je overnemen. Sportief vind ik niet zo erg :D
Ik zal bij de volgende beurt het toch maar eens aan de dealer vragen wat ze met die deuren kunnen doen....
Renault Grand Scénic Initiale Paris
160pk Diesel-automaat, Noire Améthiste/Noire (two tone), 7p, panodak
geleverd: mei 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Die schermen zelf maken ook lawaai lees ik overal, maar om eerlijk te zijn heb ik ze niet lang genoeg getest. Het was alvast niet dat het plotseling superstil was.
Ik vond ze niet zo passen op een IP die toch eerder wat klassiek toont dan sportief.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rotech
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jan 2019 19:06
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Rotech »

Mijne GS BOSE 1.3 140pk is besteld . Normaal gezien komt hij eind maart toe.. Kan niet wachten

Verstuurd vanaf mijn DUK-L09 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rotech
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jan 2019 19:06
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Rotech »

Zo gaat hij eruit zien!
Foto's op verzoek topicposter verwijderdModerator
Verstuurd vanaf mijn DUK-L09 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

superrrrrr gaaf, en wat een mooie kleur
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jrk
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 mei 2018 20:02
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door jrk »

mooie auto hoor. Gefeliciteerd!
Renault Grand Scénic Initiale Paris
160pk Diesel-automaat, Noire Améthiste/Noire (two tone), 7p, panodak
geleverd: mei 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr_Moon
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:37
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Mr_Moon »

Iemand al sneeuwkettingen tegen een schappelijke prijs kunnen vinden voor de Scenic?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rotech
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jan 2019 19:06
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Rotech »

Wat zijn jullie ervaringen met de BOSE installatie?

Verstuurd vanaf mijn DUK-L09 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jrk
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 mei 2018 20:02
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door jrk »

Rotech schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de BOSE installatie?

Verstuurd vanaf mijn DUK-L09 met Tapatalk

prima, op de "streepjes" bug na bij DAB radio. het verschil is zodanig dat het nèt niet goed is qua volume. Ziel elders op het forum
Renault Grand Scénic Initiale Paris
160pk Diesel-automaat, Noire Améthiste/Noire (two tone), 7p, panodak
geleverd: mei 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht