Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik ben in het bezit van een renault Megane Senice uit 2003. Betreft een 1.8 16v. in juni 2018 heb ik de distributieriem vervangen. Nu weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft maar inmiddels hebben we er zo 17000 km mee gereden en nu begint de motor raar te lopen net of hij niet goed meer op tijd loopt. (deze motor heeft geen nokkenasversteller.)
Het probleem is eigenlijk zo ineens opgetreden. met een koude motor gaat het redelijk. wel ploft de uitlaat (deed hij na het vervangen van de distributieriem niet) zodra hij warm is wordt dit erger en bij 3500 tpm hakkelt de motor en zo nu en dan brand het motor lampje op het dashboard. Nog een kleine bijkomstigheid.... het motortje heeft inmiddels al wel 370.000 km op de teller . Maar het is gewoon een super fijne auto om mee te rijden.
Zou inderdaad ook even de compressie testen, 'vroeger' toen we nog zonder computers auto reden en dus op gehoor enzo af moesten gaan, waren deze symptomen redenen om een iets lekkende uitlaatklep te vermoeden.
nou inmiddels verder met onderzoek en ook de fout gevonden helaas. Ik heb een obd2 geleend en het systeem uitgelezen. Deze kwam gelijk met een fout code dat met ontsteking gedeelte van cylinder 2 te maken had. Hierop heb ik de bobines uit gewisseld voor anderen maar de zelfde fout bleef. Hierna de bougies gecontroleerd........ dacht je dat ik ze los kreeg.. nooit en keer ingespoten kleine beetjes links rechts om gedraaid. Maar makkelijk ging het niet. Uit eindelijk 1 van de andere geprobeerd een ook hier het zelfde probleem niet los te krijgen. Helaas is bij dit proces 1 bougies afgeknapt. Er zit nog een stukje van de onderkant in het blok. tja en dan... is het eigenlijk over... volgens mij is er geen andere mogelijk heid dan het hele blok uit elkaar halen . Waar ik uit eindelijk ben achter gekomen is dat de vorige eigenaar verkeerde bougies heeft geplaatst.
namelijk Eyquem Spark Plug RFN 58 HZ met een schroefdraad lengte van 26,5mm in de specificaties komt de renault ook helemaal niet voor.
het had namelijk de Eyquem Spark Plug RFN 58 LZ moeten zijn. met een lengte van 19mm.
ik ga er dan ook van uit dat het overige schroefdraad aan de binnen kant volledig onder het kool zit. Waardoor ik hem er niet uit krijg....
Wellicht heeft iemand nog een idee? want uit eindelijk moet ik ze er toch uit krijgen.
Dat is een lastige situatie inderdaad,je kun proberen wat olie in de schacht te gieten zodat het mogelijk los weekt.
Het bedrijf vibropack kan mogelijk iets betekenen met hun apparatuur.
Ergste geval zal de kop gelicht moeten worden.
Inmiddels heb ik een motor wissel gedaan. Revisie kop bleek duurder dan een complete auto met donor blok. Hier liep ik ook tegen 1 probleem aan die heb ik inmiddels in een nieuwe post gezet.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
We hebben sinds een paar weken een probleem met de accu van onze Megane IV TCe 130 uit 2016. Ondanks dat we hoofdzakelijk lange stukken (>100 KM) hebben gereden rond de kerst, was de accu toch ineens zo leeg dat de auto niet meer startte en een...
Wij hebben een Twingo 1 uit 2006 met af fabriek panoramisch schuifdak.
Dak heeft altijd perfect gewerkt.
Nu is tot 2x toe het dak in open stand vastgelopen. Motortje doet dan helemaal niets meer, ook geen geluid. Hij stopt opeens.
Volgens garage is...
(Renault Kangoo 1.5 diesel bestel 2015)
Mijn Kangoo loopt heel even op 3 cilinders bij koude start...
Duurt even een paar seconden en loopt dan weer goed.
Krijgt op tijd zijn beurten, van de week net een kleine beurt gehad, olie en olie filter.
Ben...
Mijn Zoë ZE 50 R135 gaf aan dat de accu zwak was en werd opgeladen. Ik vond dat niet zo’n wonder want volgens het onderhoud boekje moest er ook een nieuwe in. Echter dit heeft niets gebracht. Het blijkt dat de Zie niet goed in slaap gaat. Inmiddels...
Temperatuur instelling links werkt slecht.
Om aan de linkse kant de verwarming te laten werken, moet ik eerst met de temperatuur instelling knop van low naar high gaan voordat er warme lucht komt. en dat soms enkele malen herhalen.
Ik heb een probleem met mijn Twingo, bouwjaar 2003.
Vanmiddag rijdend weggezet en paar uur later wil die niet meer starten.
Startmotor loopt wel, lampjes branden etc. Maar motor start niet.
Zou het een storing met de sleutel...