ZOE verzekeren met huuraccu

Plaats reactie

Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

ZOE verzekeren met huuraccu

Bericht door Faiz »

Onze ZOE wordt binnenkort afgeleverd. Vanwege de uitgebreidere garantie-/pechvoorwaarden voor een huuraccu gekozen.
Maar even opletten als je de auto gaat verzekeren. Op de site van het RDW kan je de catalogusprijs vinden die aan het kenteken gekoppeld is, in ons geval de catalogusprijs van de ZOE met koopaccu, en dus niet de lagere waarde exclusief de accu ad.€7900. De meeste verzekeraars berekenen hun premies aan de hand van de RDW cataloguswaarde (sommige maken misschien nog wel onderscheid in koop of huuraccu’s), in ons geval €35k ipv €28k.
Als je dan ervoor kiest om je accu bij de huur mee te verzekeren bij Renault, is er een kans dat je eigenlijk iets teveel premie bij je autoverzekering betaalt, omdat he de premie van de accuverzekering ook apart aan Renault betaalt. Dus even navragen op basis van welke cataloguswaarde de verzekering is berekend. Omdat het bij ons niet anders kon (kwestie van gemak om ons wagenpark bij 1 organisatie onder te brengen), hebben wij in de polis een clausule laten opnemen dat de waarde van de accu gereserveerd is, mocht bij schade de accu ook beschadigd zijn.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: ZOE verzekeren met huuraccu

Bericht door TonVH »

Ik vind het uitmelkerij dat je zelf een gehuurde accu moet gaan verzekeren. Lijkt mij dat de huurprijs meer dan hoog genoeg is.

Weer een reden om geen huur maar een koopaccu te willen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ZOE verzekeren met huuraccu

Bericht door Faiz »

Bedankt voor je reactie Ton, maar voegt niet zoveel toe aan het onderwerp denk ik.
De zin of onzin van huren, daar wil ik het hier niet over hebben, daar zijn wel wat draadjes in het forum over te vinden.

Wat ik wil aanstippen is dat er een risico is dat je dubbel verzekerd bent.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JPoers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2019 23:22
Actief als: particulier

Re: ZOE verzekeren met huuraccu

Bericht door JPoers »

Beste,
Wij hebben van het weekend een 2e hands q210 gekocht. Echter komt de verzekering met moeilijke vragen en berekend niet aan de hand van de cataloguswaarde maar op gewicht.
Moet de verzekering dan het gewicht van de accu in mindering brengen? Omdat die toch gedekt is door de accuhuur. Of mis ik iets?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ZOE verzekeren met huuraccu

Bericht door Faiz »

Verzekering op basis van het gewicht? Dat is nieuw voor mij.. hoe bepaalt de verzekeraar de waarde bij total loss??

Als het goed is, is de huur van de accu los van de verzekering via Renault. Bij huur via RCI heb je de optie om via Renault een schadeverzekering af te sluiten. Check even in de verkooppapieren of jullie alleen een huurcontract hebben overgenomen, of dat er ook een schadeverzekering voor de accu bij zit.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JPoers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2019 23:22
Actief als: particulier

Re: ZOE verzekeren met huuraccu

Bericht door JPoers »

Ja klopt, dit is niet voor all-risk maar voor WA casco. Dus schade aan derden of je met een mug of een olifant er doorheen vliegt maakt wel uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in