Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ben nieuw hier, in afwachting van een Captur die de Mégane Bose gaat vervangen. Privé rijd ik een Grand C4 Picasso met JBL-audio. Graag wil ik ook straks goed en krachtig geluid en als ik het goed heb begrepen zijn er 3 audio-systemen beschikbaar in de Captur; standaard in de Limited, beter in de Intens en best in de Bose-uitvoering. Wie kent de verschillen goed? Uiteraard verwacht ik dat de Bose-uitvoering het dichtst in de buurt zal komen van wat ik nu gewend ben, maar hoe is het in de Intens, en hoeveel moeite kost het om het aan te passen met bv. een Subwoofer of betere speakers (die dan wel een pasring nodig hebben)? En heeft de Limited nou wel of geen speakers in de achterportieren? De documentatie van Renault geeft beide mogelijkheden aan....
Hartelijk dank alvast voor de aandacht en eventuele reactie
Ben niet bekend met de Bose versie maar in de intens zit toch ook redelijk geluid.
info van RN.
3D Sound Arkamys®: We raden u aan dit aan te vinken. Hierdoor wordt de muziek voller en optimaal ingesteld met het Arkamys® geluidssysteem.
Omgeving: Hiermee kunt u zonder al te veel zoekwerk de geluidssfeer instellen.
Bass Boost Arkamys®: Hier worden lage tonen meer uitgesproken zonder een ruis in de speakers. Ook hiervan raden we u aan dit aan te vinken.
Bass Treble: Hiermee stelt u in hoe uitgesproken uw lage en hoge tonen te horen zijn.
Demo Arkamys®: Hiermee wordt kort het verschil aangetoond tussen uw geluid met en zonder de 3D Sound van Arkamys.
Ruimtelijke indeling: hier stelt u in dat bijvoorbeeld de hele auto mee mag luisteren bij ‘Gehele Auto’, u kiest voor ‘Achterin Uit’ als de kinderen slapen, ‘Alleen Bestuurder’ als uw passagier zelf ook slaapt en ‘Handmatig’ als u juist wél de passagiers wil laten meegenieten maar zelf behoefte heeft aan wat rust.
mvg,Axel
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Hallo,
Ik kan je de verschillen niet aangegeven, maar ik heb een Intens gekocht toen model 2018 geïntroduceerd werd. Toen zat er, als actie, o.a. een Bose geluidssysteem in. Dat klinkt iig erg goed. Ook is er een goede instelling mogelijk m.b.t. geluidsverdeling en karakteristieken met 4 speakers.
Succes bij de keuze!
Bedankt voor de reacties. Een Bose-uitvoering of als optie gaat het niet worden helaas, ik krijg binnenkort de Captur Intens (van eind 2018) waar nu een collega mee rijdt. Bij de lokale dealer heb ik het geluid van de Intens-radio mogen testen en dat viel me niet tegen.... Verschil met de Mégane Bose waar ik nog mee rijd is dat je daar de bassen niet alleen goed hoort, maar ook voelt door de subwoofer. Is het mogelijk om een universele subwoofer (bv van Pioneer onder de rechter voorstoel) aan te sluiten op de R-Link radio in de Intens?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo!
Ik heb een Captur II met Easy Link 283C38773R. Dat is dus branch1 . Kan ik updaten naar branch2 , bijvoorbeeld 283C33813R?
Voor een hint, alvast bedankt.
JayTee
Hoi allemaal.
Recent heb ik een hele mooie Renault Megane GT-Line uit 2014 kunnen kopen.
Ik ben er erg blij mee maar vind de audio alleen wat magertjes, zeker bij de wat stevigere gitaar muziek mis ik wat body .
Ook na het spelen met de bass/trebble...
Ik heb een Renault Megane Coupe uit 2009. Deze heeft een Carminat navigatie systeem zonder Tomtom.
De radio heeft een ingebouwde cd wisselaar en bediening in middenconsole. Bluetooth is aanwezig, maar enkel voor bellen.
Hallo hebben onlangs accu moeten vervangen,opeens geen kik meer.
Nu doet zich het volgende probleem voor:
- radio ontvangst zeer beperkt...nog 1 zender
beste forum leden we hebben een raido cd met updatelist in onze modus nu zoek iets voor te kunnen bellen in de auto
zou dit werken zie foto is voor renault wie heeft hier ervaring mee alvast bedankt
ik ben Antoinettes, ik heb deze week een Renault Megane scenic uit 2007 gekocht, echter zit er geen radio in wel de rest van het navigatie systeem, ik er al achter gekomen welk serie nummer de radio moet hebben ( 8200562764 ) mijn...