Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door adinsx »

Las net bij een van mijn favo bronnen, RNnews.cz dat Renault bezig is met een uitrol van 7.* op de 2.2 systemen.
We hebben natuurlijk al twee topics over van 2.2 naar 3.3, maar naar 7.0 zou echt een flinke vooruitgang zijn. Heb vorig jaar in Genève in de IV RS versie 7 ontdekt en dat werkte echt nog een stukje vlotter en anders.

Zal zo de link van Rnews.cz even hier plaatsen. Wanneer de uitrol beschikbaar komt geen idee. 5 maart wel weer in Genève (eerste persdag) dus ik zal eens want technici daar aan de jas trekken over Rlink2-update :thumb:

Ik vond het een apart topic waard om dit nieuws in de gaten te houden.

Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door brownie »

adinsx schreef:Las net bij een van mijn favo bronnen, RNnews.cz dat Renault bezig is met een uitrol van 7.* op de 2.2 systemen.
We hebben natuurlijk al twee topics over van 2.2 naar 3.3, maar naar 7.0 zou echt een flinke vooruitgang zijn. Heb vorig jaar in Genève in de IV RS versie 7 ontdekt en dat werkte echt nog een stukje vlotter en anders.

Zal zo de link van Rnews.cz even hier plaatsen. Wanneer de uitrol beschikbaar komt geen idee. 5 maart wel weer in Genève (eerste persdag) dus ik zal eens want technici daar aan de jas trekken over Rlink2-update :thumb:

Ik vond het een apart topic waard om dit nieuws in de gaten te houden.

Zou zeker een hele verbetering zijn. Thanks voor melden.

Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 6T met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door adinsx »

Ja inderdaad, 7.x werkt nog wat soepeler, al vraag ik me af of dat ook op een 2.2 systeem zo zal zijn omdat die hardware wat ouder en wellicht trager is?

Eigenlijk zou het ook weer geen probleem moeten zijn Rlink is eigenlijk een Android-device waar een bepaalde software-skin op draait. Niet zo spannend allemaal.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door densoft »

Ik had ook zoiets gehoord over de updates. Het lijkt me overigens makkelijker voor Renault om alle software versies gelijk te houden(op hardware na).
Maar verwacht er niet veel van. Alleen de Skin is hier en daar wat aangepast, en verder draait het nog gewoon op dezelfde Android versie(4). De hardware van de 2018 modellen is wel iets vlotter dan de 3.3/2.2 hardware, dus verwacht ook niet veel van de snelheid winst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door adinsx »

En de eerste NEderlandse auto van 2.2 naar 7.0 is een feit!

Kwam het net op het meganeclub forum tegen: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... #msg382595
Afgelopen woensdag mijn Megane 4 weer terug gehad van de garage.
Er waren problemen met de sleutel herkenning en de RLINK2 viel helemaal uit.
Volgens de garage was een update van de software noodzakelijk.
Zodoende van versie 2.2.19.300 naar versie 7.0.24.166 gegaan.
Ik wist niet dat er een 7-versie bestond buiten de 2xxx en 3xxx versies.
Zou dit dat een speciale versie zijn?
Ook de kaart software is vernieuwd.
Er zit nu versie 9.12.138.703531 van 15 juni 2017.

Mochten jullie problemen hebben met de RLINK2 software, er is misschien wel een oplossing voor.

Gr, Wim.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Kadjar-apie »

adinsx schreef:En de eerste NEderlandse auto van 2.2 naar 7.0 is een feit!

Kwam het net op het meganeclub forum tegen: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... #msg382595
Cool!
Laten we hopen dat dit ook voor de Kadjars (en Meganes) met het kleine scherm beschikbaar komt maar ... ik vrees het ergste. :cry2:
Austral Techno, mild hybrid advanced 130, two-tone gris schiste/noir étoilé, met Pack Look, Pack Safety, Pack Comfort, ACC & Elektrisch bedienbare achterklep

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door A110 »

Typische weer voor Renault om iets vrij te geven om daarna weer te blokkeren ivm problemen.

Hopelijk lossen ze het snel op zodat ik mijn auto ook kan updaten. Ben wel erg benieuwd naar de 7.* versie wat er allemaal veranderd is.

Ik denk alleen dat deze versie niet zelf te updaten zal zijn via de toolbox. Je zal er wel voor naar de dealer moeten, het zal wel een grote update zijn.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Elmac »

Ik was gisteren bij de garage voor de wissel naar lentebanden.

Een "update mediasysteem" was ook ingepland (zonder daarom te vragen) maar de receptionist gaf aan dat deze toch niet kon worden uitgevoerd omdat er problemen waren gemeld.

Omdat mijn auto toch binnen 3 maanden de 60k onderhoudsbeurt krijgt wacht ik nog maar even af. Beter in 1x goed dan dat de update niet kan worden uitgevoerd of RLink helemaal niet meer werkt...
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door borry52 »

Renault is met de uitrol van 7.x gestopt omdat er fouten in de update zaten die eerst opgelost moeten worden.
Op het Duitse forum kwam ik een lijst met issues tegen die nog opgelost moeten worden.
Die lijst is gepost door iemand die beweerd dat hij bij een Renault-dealer werkt.
Vrij vertaald komt het hier op neer;

R-link 2: bij het starten van het voertuig wordt automatisch een nieuw radiostation ingesteld.
Het kompas geeft de noordelijke richting niet weer.
De akoestische waarschuwing "snelheidsvermindering" wordt continu herhaald in gebieden zonder radar.
Alle vertaalfouten.
Wanneer de Stop & Start-functie is geactiveerd, neemt het volume van de radio af en toe.
Het temperatuurdisplay van de airconditioning loopt vast.
Geen geluid op telefoonverbindingen.
De namen van radiozenders worden verkeerd weergegeven.
Bluetooth is losgekoppeld.


Het lijkt mij dat de update van 2.2 naar 7.x nog wel even gaat duren.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Knippie »

Ik heb altijd wel het idee dat ze bij Renault goed testen om de grootse fouten eruit te halen... NOT. Als het klopt, dan zijn het echt amateurs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lblaauw
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2019 07:39
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door lblaauw »

Hallo,

Gisteren is het R-Link systeem in mijn Megane met groot scherm van 1 1/2 jaar out geupdate, viel steeds uit onderweg en alleen een harde reset kon het systeem weer tot leven bregen.

Resultaat, ziet er anders uit maar komt geen geluid meer uit... weer terug naar de garage aanstanaande vrijdag.. bagger update !

gr,

Leo

Knippie schreef:Ik heb altijd wel het idee dat ze bij Renault goed testen om de grootse fouten eruit te halen... NOT. Als het klopt, dan zijn het echt amateurs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door A110 »

Heb begrepen dat de 7.* versie is vrij gegeven door Renault en dat de dealer het Rlink2 systeem kan updaten naar de 7.* versie.

Mijn auto word maandag gedaan. Ben benieuwd naar de veranderingen, ik ga dan van 2.2.300 naar de 7.* versie.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door adinsx »

Als het goed is moet je in de bovenste statusbalk dan dunne lijntjes om de icoontjes zien, maar bovenal moet het sneller werken.
CarPlay krijg je niet i.v.m. ontbreken hardware (althans, dat was altijd het verhaal bij 2.2 vs 3.3), maar AndroidAuto wel.

Benieuwd naar de verschillen.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door densoft »

A110 schreef:Heb begrepen dat de 7.* versie is vrij gegeven door Renault en dat de dealer het Rlink2 systeem kan updaten naar de 7.* versie.

Mijn auto word maandag gedaan. Ben benieuwd naar de veranderingen, ik ga dan van 2.2.300 naar de 7.* versie.
Ik krijg nu de update 7.0.24.160 in mijn R-Link store aangeboden. Ik heb al de 7 versie, dus misschien hoeft hij daardoor niet naar de dealer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door WimK »

hmmm,

ik heb sinds eind nov. 2018 een GS4 en daar heb ik Software release: 7.0.24.126 / BootRelease : 5476 actief.

Problemen die ik nog ervaar is:
- dat als mijn muziek via USB afspeel bij de volgende start meestal de radio weer aangaat
- dat ik mijn rijstrook begeleiding telkens opnieuw moet activeren
Mocht er meer zijn dan heb ik dat nog niet ervaren... )

Ik heb geprobeerd dit bij Renault NL te melden...echter ik zou binnen 3 werkdagen terug gebeld en na 10 dagen heb ik het maar opgegeven.
Dealer zij dat dit normaal was voor R-Link …
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door adinsx »

Ik heb met 3.3 die problemen in ieder geval niet. Ook het uitvallen is al weer erg lang geleden.

Meest irritante: Telefoon (iPhone) aan de USB zodat ik Carplay kan gebruiken, maar dan schakelt hij de USB met muziek in de andere USB-poort uit. Raar, stom en bloed irritant.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door densoft »

adinsx schreef:Ik heb met 3.3 die problemen in ieder geval niet. Ook het uitvallen is al weer erg lang geleden.

Meest irritante: Telefoon (iPhone) aan de USB zodat ik Carplay kan gebruiken, maar dan schakelt hij de USB met muziek in de andere USB-poort uit. Raar, stom en bloed irritant.
Inderdaad, dat snap ik ook niet. Het is heel irritant dat alle usb poorten worden uitgeschakeld. :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door WimK »

Is er ook ergens te achterhalen wat er gewijzigd is?
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door densoft »

Gisteren de update uitgevoerd op mijn Megane (Bose). Ik had al versie 7 ..124 en nu ge-update naar 7..161 . De volume bug is er nu eindelijk uit :dance: . Het verschil met 2 en 3 streepjes volume was wel erg groot. verder weinig veranderingen. Volgens diverse fora's alleen bluetooth verbeteringen. Ik merk wel dat hij nog iets sneller reageert dan de vorige versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door adinsx »

densoft schreef:Gisteren de update uitgevoerd op mijn Megane (Bose). Ik had al versie 7 ..124 en nu ge-update naar 7..161 . De volume bug is er nu eindelijk uit :dance: . Het verschil met 2 en 3 streepjes volume was wel erg groot. verder weinig veranderingen. Volgens diverse fora's alleen bluetooth verbeteringen. Ik merk wel dat hij nog iets sneller reageert dan de vorige versie.

Hier staat ook wat toelichting inderdaad, over de update puur voor 7.* gebruikers:
https://www.gps-rlink.com/2019/03/30/r- ... available/

En de volumebug eruit? :shock: Oh, please mag ik die ook in een update :pray:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door densoft »

Staat die update al niet in je r-link toolbox klaar? https://nl.rlinkstore.com/home

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door adinsx »

densoft schreef:Staat die update al niet in je r-link toolbox klaar? https://nl.rlinkstore.com/home
Zaterdag nog gekeken, maar nee.
"Er zijn geen updates voor uw producten"

Heb overigens 3.3.* hè, niet 7.x waarvoor de kleine firmware-update er is. Enige tijd terug al wel een firmware van 3.3 gehad, maar de volumebug is er nog steeds :think:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door densoft »

Misschien even de dealer bellen. :wink: Verder was het geen kleine update. Ik moest toch nog even 1,2 GB downloaden en installeren via USB.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door puccini »

Die update van 2.2 naar 7.x is alleen voor de auto's welke problemen hebben met de RLink 2.
Heb je geen problemen dan heb je die update niet nodig !
Krijg je die update niet aangeboden dan heb je deze dus niet nodig, het voegt overigens niets toe alleen een kl.wijziging in het systeem.
Dit volgens opgave van Renault Nederland welke ik vorige week aan de telefoon heb gehad.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door densoft »

puccini schreef:Die update van 2.2 naar 7.x is alleen voor de auto's welke problemen hebben met de RLink 2.
Heb je geen problemen dan heb je die update niet nodig !
Krijg je die update niet aangeboden dan heb je deze dus niet nodig, het voegt overigens niets toe alleen een kl.wijziging in het systeem.
Dit volgens opgave van Renault Nederland welke ik vorige week aan de telefoon heb gehad.
Renault heeft ergens wel een punt. Er zijn op een paar optische vernieuwingen na geen verschil tussen de versies. Alleen heeft versie 7 inmiddels de volume bug opgelost en wat Bluetooth problemen aangepakt. Mocht je auto nog in garantie zijn kun je in overleg met de dealer kijken of er nog iets mogelijk is. Anders geef je als reden dat het systeem traag is en problemen ondervindt met Bluetooth en de irritante volume bug...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheWizardbc »

Net bij de dealer geweest, ze updaten alleen als het echt niet meer werkbaar is ivm mogelijke update bugs. Volgens de (goed ingelichte) service manager, komt de 7.x update voor 2.x ook via de RLink store, hij houdt me op de hoogte.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door A110 »

Klopt zoals hierboven geschreven.
Ik had veel problemen met mijn Rlink2 en volgens mijn oud collega die nog bij de Renault werkt is deze update voor bedoeld.

Vandaag heeft hij hem er voor mij opgezet. Het schijnt een hele procedure te zijn en je moet daar niet van afwijken anders gaat het verkeerd.

Bij mijn is het gelukt en ik heb nu versie 7.0.24.166
Heb gelijk via DDT4ALL Android auto aangezet (deze staat dus niet standaard aan) en ook dit werkt nu goed.

Afbeelding

Helaas moet ik nu mijn auto voor 2 dagen afstaan aan mijn vrouw die de auto nodig heeft dus ik kan later pas vertellen of mijn problemen verholpen zijn.
Wat mij wel opvalt is dat het scherm beduidend sneller reageert.

Ik houd jullie op de hoogte,

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PeterP
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:09
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door PeterP »

Vandaag software update uitgevoerd van versie 7.0.24.126 naar 7.04.24.166.
Eerst vanaf easy connect webpagina gechecked of er een update beschikbaar was.
https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link2
Daarna alles gedownload inclusief de installatie gids. Alle stappen in die gids één voor één gevolgd en vervolgens probleemloos in de auto geïnstalleerd.

Geen idee wat er veranderd of verbeterd is want ik heb er er nog niet mee gereden.
Ben benieuwd wanneer de volgende update voor de navigatiekaarten komt.
Huidig: Grand Scenic IV Energy TCe 140 EDC Intens Bleu Cosmos
Ex:Grand Scenic III 1.4 TCe Dynamic 2010 Gris Eclipse
Scenic Dynamic Luxe 2.0 Rouge 2004
Scenic RXE 1.6 Crepuscule Blauw 2001
Scenic RT 1.6e Rouge 1997

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door WimK »

ik kwam deze nog tegen op het groter spinnenweb …
Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=NzNO_fZmNKs
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WHB
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2019 15:35
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door WHB »

Vorige week heeft mijn dealer tijdens een onderhoudsbeurt ongevraagd een systeemupdate uitgevoerd van 2.2.18 naar 7.0.24. In eerste instantie leek het allemaal prima in orde echter in de dagen daarna bleek er van alles mis o.a.:
- Navigatie instellen via spraak bleek niet meer mogelijk;
- Omgevingsverlichting kan niet meer worden ingesteld (menu-optie bestaat niet meer);
- Cockpitknop en -optie werkt niet meer waardoor je geen andere dashboard layout meer kan kiezen;
Dit gemeld bij de dealer maar zij hadden dit nog niet eerder gemerkt. Liefst zou ik terug gaan naar 2.2.19 maar ik weet niet of ik dit ongestraft kan doen. Als ik op de site https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link2 ga kijken, wordt er na het intypen van mijn chassisnummer aangegeven dat ik 2.2.19 kan downloaden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door EagleForce »

WHB schreef:Vorige week heeft mijn dealer tijdens een onderhoudsbeurt ongevraagd een systeemupdate uitgevoerd van 2.2.18 naar 7.0.24. In eerste instantie leek het allemaal prima in orde echter in de dagen daarna bleek er van alles mis o.a.:
- Navigatie instellen via spraak bleek niet meer mogelijk;
- Omgevingsverlichting kan niet meer worden ingesteld (menu-optie bestaat niet meer);
- Cockpitknop en -optie werkt niet meer waardoor je geen andere dashboard layout meer kan kiezen;
Dit gemeld bij de dealer maar zij hadden dit nog niet eerder gemerkt. Liefst zou ik terug gaan naar 2.2.19 maar ik weet niet of ik dit ongestraft kan doen. Als ik op de site https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link2 ga kijken, wordt er na het intypen van mijn chassisnummer aangegeven dat ik 2.2.19 kan downloaden.
Dealer heeft het veroorzaakt dus laat hen weer in orde maken. Ofwel met nieuwe SW alles werkend of downgraden. Maar laat HEN het regelen.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door WimK »

Mijn auto heeft weliswaar maar een klein stukje update gehad van 7.x.126 naar 7.x.166 echter .. wat mij opgevallen is ..
- audio loopt vloeiender op/af
- historie van bezochte/gebruikte navigatie is wel verdwenen … mag allen dus weer opnieuw invoeren :(
- ben benieuwd of bij opstarten mijn USB1 (muziek) direct aan gaat (als laatste gebruikt) of toch weer de radio …
(tot op voor de update heel random gedrag gebleken!)
- spraak besturing heeft het bij aankoop heel even gedaan maar later al niet meer … zonder dat er een update tussendoor kwam!
zal dit weer eens proberen
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheWizardbc »

Graag in een aparte topic openen voor het bespreken van 7.x --> 7.x updates. Dit topic is alleen voor 2.2.x naar 7.x updates.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door brownie »

TheWizardbc schreef:Graag in een aparte topic openen voor het bespreken van 7.x --> 7.x updates. Dit topic is alleen voor 2.2.x naar 7.x updates.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Van mij mag dit in 1 topic voor gebruikers die van versie 2.x of 3.x komen.


Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 6T met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door brownie »

A110 schreef:Klopt zoals hierboven geschreven.
Ik had veel problemen met mijn Rlink2 en volgens mijn oud collega die nog bij de Renault werkt is deze update voor bedoeld.

Vandaag heeft hij hem er voor mij opgezet. Het schijnt een hele procedure te zijn en je moet daar niet van afwijken anders gaat het verkeerd.

Bij mijn is het gelukt en ik heb nu versie 7.0.24.166
Heb gelijk via DDT4ALL Android auto aangezet (deze staat dus niet standaard aan) en ook dit werkt nu goed.

Afbeelding

Helaas moet ik nu mijn auto voor 2 dagen afstaan aan mijn vrouw die de auto nodig heeft dus ik kan later pas vertellen of mijn problemen verholpen zijn.
Wat mij wel opvalt is dat het scherm beduidend sneller reageert.

Ik houd jullie op de hoogte,

Gr. Jeroen
Jeroen heb je meer nieuws?
Gebruiker WHB meld allemaal klachten na de upgrade.

Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 6T met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht