Kleine motoren, grote problemen

Voorpagina / in het nieuws
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3526
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 02 jul 2025 13:02
Actief als: particulier
Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Kleine motoren, grote problemen

Bericht door Mathijs »

De motoren moeten schoner en efficiënter, dus worden ze kleiner, krijgen ze grote turbo’s, agressieve EGR’s, veel voorontsteking, lange onderhoudsintervallen en draaien ze met onvoorstelbaar lage toerentallen.
Revisiespecialisten Nick van Kessel, Ad de Ruiter en Pedro Hartog leggen uit wat er kapot gaat en waarom. Hoe erg is het?


Downsizen lijkt dé oplossing om de uitstoot van een motor te verkleinen. Viercilinders worden driecilinders ....

...

Fabrikanten nemen de tijd niet
Hoe hoog de (milieu-)druk is, blijkt uit het feit dat veel technische ontwikkelingen vrij snel na hun introductie opgevolgd worden door nog nieuwere ontwikkelingen. Pedro Hartog: “Ik zie nieuwe technieken die niet goed getest lijken te zijn. VAG-motoren zijn oerdegelijk. Ze kunnen een miljoen kilometers mee, maar dat doen ze niet. Een metalen as die draait in een kunststof huis kan je na 100.000 km vervangen. Dat kan iedereen bedenken, en toch wordt het gemaakt.”

Meer dan VAG alleen
In dit artikel komen vooral de VAG-motoren voorbij, maar ook andere downsizemotoren als de Ford-EcoBoost, Renault-TCe en Peugeot-THP kennen hun problemen.
Artikel is te lezen op AMT.NL
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
The only two negative things in live should be caster and camber

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 519
Lid geworden op: 05 mei 2018
Laatste bezoek: 30 jun 2025 15:48
Actief als: particulier

Re: Kleine motoren, grote problemen

Bericht door A110 »

Tja, dat roep ik als monteur al een paar jaar. Al die downsize motoren het kan niet goed gaan. Ik roep al een paar jaar, "let erop we staan binnenkort weer net zoals vroeger motoren te wisselen of te reviseren".

Alles voor die uitstoot en milieu.
www.jwa-autoservice.nl

Renault Clio Hybrid 140 (2020) Afbeelding
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021) Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in