DAB+ en sensoren probleem TCE90
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 05 okt 2017 11:01
- Actief als: particulier
DAB+ en sensoren probleem TCE90
Heren,
In mijn Captur Intense ( 1 maand oud )werkt de DAB+ niet..geen signaal, en als hij af en toe wel signaal heeft valt deze snel weer weg.
Tevens wordt ik knettergek van de parkeersensoren als het regent, als ik stilsta geven ( voornamelijk ) de sensoren in de voorbumper aan dat ik ergens bovenop zit. Het zullen de regendruppels wel zijn denkik....
En rijdend op de snelweg ( ook met regen ) geeft hij af en toe aan dat er iemand naast me rijd ( dode hoek indicator in de buitenspiegel ) terwijl er niemand rijdt.
Meer mensen met dit probleem met de sensoren tijdens regen ???
En kan het worden opgelost ?
Alvast bedankt.
In mijn Captur Intense ( 1 maand oud )werkt de DAB+ niet..geen signaal, en als hij af en toe wel signaal heeft valt deze snel weer weg.
Tevens wordt ik knettergek van de parkeersensoren als het regent, als ik stilsta geven ( voornamelijk ) de sensoren in de voorbumper aan dat ik ergens bovenop zit. Het zullen de regendruppels wel zijn denkik....
En rijdend op de snelweg ( ook met regen ) geeft hij af en toe aan dat er iemand naast me rijd ( dode hoek indicator in de buitenspiegel ) terwijl er niemand rijdt.
Alvast bedankt.
Renault Energy TCe 90 Intense Captur 2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 10:59
Re: DAB+ en sensoren probleem TCE90
Met uitzondering van bij bepaalde omstandigheden, zoals b.v. onder de overkapping van een benzinestation, werkt bij mijn auto de DAB+ perfect.
Inderdaad zijn de sensoren wat gevoelig bij regenval, maar om nou te zeggen ,, ik word hier gek van,, Het komt een keer voor en is een kwestie van aan wennen denk ik. Het uitschakelen van de sensoren is natuurlijk geen optie, want waar heb je ze dan voor.
Gelukkig regent het niet elke dag, Toch?
Inderdaad zijn de sensoren wat gevoelig bij regenval, maar om nou te zeggen ,, ik word hier gek van,, Het komt een keer voor en is een kwestie van aan wennen denk ik. Het uitschakelen van de sensoren is natuurlijk geen optie, want waar heb je ze dan voor.

29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 dec 2022 15:37
Probeer de antenne eens aan te draaien. Dit was het bij mij ook ......
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)
Hide post links |
-
Heb deze eraf gehaald en ingespoten met contactspray, ook geen resultaat. Het schroefdraad ook schoongemaakt met schuurpapiertje. Nada. Garage weet het ook niet meer en heeft dinsdag gebeld met Renault. Nog geen oplossing mogen ontvangen 

Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 07 dec 2022 15:37
Wellicht het verversen van de lijst? Moet handmatig gebeuren in de radio..
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2020 10:11
Er aan wennen is natuurlijk onzin .Burg schreef:Met uitzondering van bij bepaalde omstandigheden, zoals b.v. onder de overkapping van een benzinestation, werkt bij mijn auto de DAB+ perfect.
ze moeten het gewoon goed doen .
Ik heb hiervoor ook al diverse andere auto,s gehad met sensoren en nog nooit last gehad dus Renault zal dit echt op moeten lossen .
Nieuwe Captur Juli 2017 phase 2 Tce 120 EDC Intens Rood met Zwart dak . Met Opties middenarmsteun voor en Easy life Pack .
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 23 okt 2021 16:57
Ik heb dezelfde problemen.De twee voor sensoren naast het nummerbord geven de storing. Bij mij heb ik het extra kunstof kentekenplaat houder verwijderd.
Hide post links |
-
Het DAB verhaal is opgelost.
De garage heeft een "update"gedaan aan de radio. Vind het vreemd dat het een software verhaal was. Maargoed ik ben blij.
De sensoren is nog steeds een dingetje. Bij nat weer "knal" ik volgens mijn auto overal bovenop....als ik stilsta.....
Dat van die kentekenplaat houder ga ik straks eens bekijken.
De garage heeft een "update"gedaan aan de radio. Vind het vreemd dat het een software verhaal was. Maargoed ik ben blij.
De sensoren is nog steeds een dingetje. Bij nat weer "knal" ik volgens mijn auto overal bovenop....als ik stilsta.....
Dat van die kentekenplaat houder ga ik straks eens bekijken.
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 23 okt 2021 16:57
Ik heb nog steeds geen reactie van mijn garage gehad. Valt mij een beetje tegenNadyse schreef:Heren,
Alvast bedankt.

Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 07 apr 2025 19:56
Is er al een oplossing voor valse melding bij de parkeersensoren vóór tijdens regen en de valse melding van de dode hoek? of is het een kwestie van een softwareupdate?
5 GT Turbo 1986
Twingo II Initiale Paris 2011
Captur TCE 90 Dynamic 2015
Captur TCE 90 Intens 2017
Kadjar TCE 130 Bose 2015
Zoe R110 Bose 2018
Zoe R135 Edition One 2019
Clio Esprit Alpine 1.6 HEV
Twingo II Initiale Paris 2011
Captur TCE 90 Dynamic 2015
Captur TCE 90 Intens 2017
Kadjar TCE 130 Bose 2015
Zoe R110 Bose 2018
Zoe R135 Edition One 2019
Clio Esprit Alpine 1.6 HEV
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 03 feb 2022 12:49
De oplossing is om niet met de Captur in de regen te rijden.
Je kunt simpel deze sensoren uitzetten als het hinderlijk is. Heb er zelf niet heel veel last van en "vergeet" het dus ook aan de dealer te vragen.
Er zijn gekkere dingen , mijn neef heeft pas een nieuwe Skoda (ook Mitsibitsu Outlander) deze gaat soms "spontaan" in de remmen omdat hij ergens iets denkt te zien, wees dus maar blij dat er bij de Captur nog geen veiligheids systeem achter zit.

Je kunt simpel deze sensoren uitzetten als het hinderlijk is. Heb er zelf niet heel veel last van en "vergeet" het dus ook aan de dealer te vragen.
Er zijn gekkere dingen , mijn neef heeft pas een nieuwe Skoda (ook Mitsibitsu Outlander) deze gaat soms "spontaan" in de remmen omdat hij ergens iets denkt te zien, wees dus maar blij dat er bij de Captur nog geen veiligheids systeem achter zit.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 311 Weergaves
-
Laatste bericht door Toni9100
-
-
Originele LM velgen Captur 2 17" met zomerbanden en sensoren
door Vertrokken - 26996 » » in Onderdelen en accessoires aangeboden - 0 Reacties
- 168 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 26996
-
-
- 0 Reacties
- 109 Weergaves
-
Laatste bericht door Henk_
-
- 0 Reacties
- 171 Weergaves