Kraakjes rechtsvoor

Plaats reactie

Topic author
freddyonderstal
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 feb 2019 18:20
Actief als: particulier

Kraakjes rechtsvoor

Bericht door freddyonderstal »

Toch iets opgevallen bij mijn week oude Kadjar;

Wanneer ik gas geef of los laat, dus bij optrekken of afremmen hoor ik rechtsvoor een kraakje. Lijkt plastic-achtig te zijn.
Dashboard-kastje is leeg, dus daar rammelt niets in. Lijkt vanuit het dashboard ergens te komen en 'beweegt' dus mee met de optrek- en afrembeweging van de auto. Waar zou dit kraakje vandaan kunnen komen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
freddyonderstal
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 feb 2019 18:20
Actief als: particulier

Re: Kraakjes rechtsvoor

Bericht door freddyonderstal »

Vanmorgen was ik bij de dealer vanwege de steenslag op mijn panoramadak. Ook even gelijk gevraagd of er een idee bestaat van het kraakje.
Nog maar eens goed uitgelegd;

Bij het optrekken dmv gas geven en gaspedaal loslaten, waardoor de voorkant wat 'uit- en inveert', hoor je een kraakje.
kkrr kkrr kkrr kkrr kkrr bij gas geven en hetzelfde bij het pedaal loslaten. Je hoort dit bij zacht rijden, waarna het waarschijnlijk door motorgeluid wordt overstemd. Alles uit; radio en climate control, dus volledig stil verder.

Dealer zei dat elke auto wel ergens een rammeltje of kraakje heeft en dat het waarschijnlijk nu opvalt omdat nieuwe auto's allemaal zo enorm stil zijn.
Als hier iemand is die het herkent of iemand die een idee heeft waar dit door kan komen, hoor ik het graag. Ja, ik ben een mierenn**ker ;).

Er is verder niet met de Kadjar gereden, dus blijkbaar geen noodzaak en 'hoort' het dus gewoon een beetje. Nieuwigheid en verdwijnt na een tijdje?

Valt me op dat het pas 'begint' na de eerste paar kilometer na een koude start te hebben gereden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
freddyonderstal
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 feb 2019 18:20
Actief als: particulier

Re: Kraakjes rechtsvoor

Bericht door freddyonderstal »

Toch maar even gevraagd of een monteur 5 minuutjes met me mee wilde rijden;

De monteur hoorde wat ik bedoel. Bij zacht rijden, gas geven en weer loslaten, dus wanneer de auto naar voren en achter beweegt, hoor je een kraakje. Soms ook bij bochtenwerk, wanneer de auto 'helt'.

Monteur gaf aan dat het niet in het interieur zit, maar dat het lijkt op geluid bij de vering. Hoeft niet direct te worden bekeken, geluidje is ook niet heel luid hoorbaar.
Afspraak gemaakt om dit uit te laten zoeken, eventueel te smeren. Zou ik zelf iets kunnen doen eraan anders?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
freddyonderstal
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 feb 2019 18:20
Actief als: particulier

Re: Kraakjes rechtsvoor

Bericht door freddyonderstal »

Bij een andere Renault dealer een mening gevraagd. Deze gaf aan dat het niet vanuit de versnellingsbak komt, maar dat het waarschijnlijk de bak is die iets tordeert. Vandaar het kraakgeluidje.

Hiermee rijden kan volgens hem geen kwaad. Bij de eerste kleine beurt kan ik dit nog eens aangeven. Kan het torderen van de bak zijn en is dit niet ‘schadelijk’ om mee te rijden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht