Nieuwe renault clio

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
jaasper
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2019 17:28
Actief als: particulier

Nieuwe renault clio

Bericht door jaasper »

hallo allemaal, ik ben nieuw hier omdat ik vandaag een renault clio heb aangeschaft.
Ik heb een tweedehands renault clio estate uit 2016 gekocht alleen nu merk ik dat er een paar dingen nog niet goed gaan. Als eerste zou er op de display een buitentemperatuur aangegeven moeten worden, maar daar staat alleen een '--' er is ook nergens te vinden of je deze opnieuw in kan stellen en ook van de boekjes die je op het internet kan downloaden wordt ik niet wijzer.
Dan is er ook nog een probleem met het automatische start-stop systeem. Ik heb zelf ooit eerder in een renault gereden en deze beschikte over zo een systeem, alleen toen ik het in deze auto probeerde werkte het nog niet. Nadat ik even had gezocht naar antwoorden kwam ik in het boekje tegen dat je deze functie moet aanzetten, echter op de plek waar deze aan/uit knop zou moeten zitten zit bij mij wel het knopje alleen staat hier geen tekentje op en ik kan deze ook niet indrukken. Mijn vraag is dus, kan die knop ook ergens anders zitten of zou het zelfs zo kunnen zijn dat deze renault dan niet over een start stop systeem beschikt.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij verder kunnen helpen want mij wil het nog niet echt lukken en het is toch wel zonde dat er een aantal functies niet naar behoren werken.

groet,
jasper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Nieuwe renault clio

Bericht door maestro12 »

Geleend van een ander forum.
Ik heb van de week een testritje gemaakt om mijn vermoeden te bevestigen en het lijkt te kloppen. Met airco aan koelt het interieur af. Binnen 3-5 minuten is S&S beschikbaar. Zet ik de airco daarna uit dan duurt het een aantal minuten voordag S&S niet meer beschikbaar (buiten zonnig, ongeveer 25 graden). Airco terug aan en binnen een paar minuten is het dermate veel afgekoeld dat S&S weer werkt. Ander testje: De climatecontrol opvoeren naar een hogere temperatuur lijkt ook te werken om zonder airco S&S beschikbaar te houden.

Oftewel de volgende voorwaarde aan het S&S systeem lijkt het euvel te zijn: Een te groot verschil tussen ingestelde temperatuur op de AC-unit en de daadwerkelijke temperatuur in de auto zelf.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht