TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik krijg ook altijd veel hulp van de klantendienst, heb zelfs eens bijna een hele dag aan de telefoon gehangen met één van hen, maar uiteindelijk moest ik naar de dealer om het te laten doen. Het is niet te begrijpen dat, na zoveel jaar, het updaten van het systeem, of van de kaarten fout blijft lopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Ik ben in dit verband alleen een keer naar de dealer geweest om een nieuw SD kaartje op te halen. Verder het altijd zelf kunnen doen, met 'hulp' van de klantenservice via email.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Nu zit ik er weer mee dat mijn TomTom places, in services, niet werken, weer de vraag om langs de dealer te gaan, na hun uitleg te hebben gevolgd. Maar ik durf dat niet meer, daar kijken ze me buiten. Nu gebruik ik TomTom places zelden, en in Navigatie werkt hij wel, maar dan moet je wel inttikken wat je zoekt.
In services komt er altijd: de dienst is nu niet beschikbaar. Ook bij het 'weer' heb ik een vijftal plaatsen ingesteld, bij sommige krijg ik klank, bij anderen niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Coelacanth
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 apr 2016 01:55
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Coelacanth »

Bedankt voor jullie reacties. Dat wordt een dagje aan de telefoon hangen, denk ik.

Welke helpdesk hebben jullie het over ? Hoe kan ik die bereiken ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Klantrelaties: 0800-0303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Dat is voor Nederland, voor Belgie geen gratis nummer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Theo-R-link, ik woon in Nederland dus geef ik deze info. Als Coulacanth in België woont waarom geeft u dan niet meteen de info van België...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Coelacanth
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 apr 2016 01:55
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Coelacanth »

Allemaal goed, jongens, ik ga het NL nummer bellen. Thx!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Veel geduld en sterkte :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

En zoals gewoonlijk komen de kaartupdates maar mondjesmaat inmiddels lopen we al weer 3 kaartupdates achter bij TomTom, wel dik betaald voor 3 jaar kaartupdates.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanGieterveen
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 sep 2017 21:31
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door VanGieterveen »

Deze week de noodzakelijke R-link update via de stick en USB geladen. Werkte prima.
Wat wel opvalt nu dat de NP-dementie ook lijkt te zijn opgelost.
Na nu meer dan een week nog steeds niet de standaardjes uit moeten vinken, maar alleen die ik wens blijven nu actief :dance:
Eindelijk na 6 jaar R-link / Tom-Tom in de Zoe Q210 en Q90. :thumb:
Zoe Life Q210 van oktober 2013 -> mei 2017 (87000 km) als VanAssen op dit forum
Zoe Life Q90 van mei 2017 -> april 2020 (30700 km) als VanGieterveen op dit forum
Zoe Intens R135 Intens april 2020 -> ? :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Coelacanth
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 apr 2016 01:55
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Coelacanth »

Contact gehad met de helpdesk. Hoefde niet lang te wachten.

Volgens de aardige mevrouw had ik bij levering van auto destijds (maart 2016) de kaart van Europa inderdaad er bij, maar afgaand op het feit het een losse SD kaart betreft, zat daar dan geen kaartupdate bij. Of hoogstens een jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Faiz »

Dat R-Link systeem is wel het meest omslachtigste systeem in tijden zeg :( . Ik probeer de navigatiekaart te updaten, maar dat wil van geen kant lukken. Zit nog steeds op v990. Zag bij TomTom dat inmiddels v1025 is uitgerold, maar dat via R-Link momenteel alleen v1011 nog wordt aangeboden. Anyways, alles wat moderner is dan v990 is al een stap vooruit.

(auto waarom het gaat, ZOE R110, afgeleverd in december 2018 met Europa kaart en 3 jaar TomTom update)
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Die kaarten moet je kopen he.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Faiz »

Toch niet als je voor 3 jaar kaartupdates heb betaald?
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leo1959
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2018 10:02
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Leo1959 »

Niet als je auto van december 2018 is met 3 jaar gratis updates
Ik zou dan toch even de dealer of Renault Nederland benaderen
Renault twingo 3 expression 70pk, wit met striping
Renault Captur intens Tce140 EDC GPF, pack camera en pack navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

voor de een is het een fluitje van een cent en voor andere is het een groot probleem. Heeft niet te maken met de kennis die iemand wel of niet heeft maar alles met het systeem. Weet er alles van want ik ben er al 4 jaar mee bezig en heb héél veel problemen gehad en soms lukt het zomaar in 1 keer maar dat is een uitzondering.
Die problemen ging van Parijs naar Portugal maar altijd tevergeefs.
Sterkte ermee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik (in Belgie) ga dan langs de klantendienst (formulier) en wordt dan gewoonlijk gebeld. Meestal sturen die u dan naar een dealer, waar u met een zuur gezicht wordt geholpen. (zij worden er niet voor betaald)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Faiz »

:twisted: Bel voor de lol eens de klantenservice op zaterdag, zucht……. Net zo dramatisch als het R-Link systeem zelf. Voor het eerst meegemaakt dat de klantenservice van een automerk op zaterdag niet bereikbaar is….

Maandag maar even met de dealer bellen.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

In nEderland is dat gratis, in Belgie moet je daar voor betalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hemertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 nov 2009 17:43
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door hemertje »

Van de week liep ik er ook tegenaan dat mij niemand voldoende geinformeerd had over de 6 april update terwijl mijn auto bekend is bij RLink.
Zag laatst de melding wel op mijn navigatiescherm, maar met de SD kaart in de laptop gaf de RLink toolbox aan dat alles up to date was, niet dus

Van de week via een USB de update gedraaid, ik zie het systeem al 2 dagen achter elkaar bij het starten met een update melding komen
Als dat maar goed gaat?

Mijn versiebeheer in de auto gaf aan dat ik kaartversie 1005 had, de TomTom website geeft aan dat die van februari 2018 is.
Dit terwijl de Toolbox en de RLink website geen updates aangeven
Gisteravond dus maar een klacht via Renault ingediend met de vraag waar de kwartaalupdates blijven van mijn 3 jarig contract.
Wordt ik vandaag netjes teruggebeld door Renault door een dame die aangeeft dat ze normaal een jaar achterlopen op TomTom
Dus ik stel haar de vraag waarom ik dan de 3 jarige update heb aangeschaft, daar had ze geen antwoord op.
Daarna kwam ze met het verhaal dat het een tijdje duurt voordat Renault hun aanpassingen gedaan hebben aan de originele TomTom kaarten, waarop mijn antwoord was dat ik dan nog steeds drie kwartaalupdates mis.

Vervolgens heeft Renault mijn onderstaand schema toegestuurd om het probleem te verhelpen

Zoals besproken treft u hieronder het stappenplan aan om de kaart update uit te voeren wanneer u kiest voor de Map Update Service.

Stappenplan downloaden meest recente EU kaart via Map Update Service
1.Verwijder de R-Link Toolbox van uw computer en installeer deze opnieuw;
2.Zet in de R-Link Toolbox de backup functie uit;
3.Stop de SD kaart in de kaartlezer van de computer;
4.In de R-Link Store: ga naar Mijn Producten> Mijn Apps. Druk op de knop beheren bij R-Link, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer;
5.Druk op de knop beheren bij de SD-kaart, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer;
6.Log uit bij de R-Link Store;
7.Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van de computer;
8.Stop de SD-kaart in de kaartlezer van de computer;
9.Log opnieuw in bij de R-Link Store;
10.Ga naar Mijn Producten > Mijn Apps. Druk bij de SD-kaart op de knop beheren en vink de kaart van Europa aan;
11.Ga naar de R-Link Toolbox en druk op de knop “start mijn downloads” (het kan zijn dat de download reeds automatisch is gestart);
12.Wacht tot de download gereed is;
13.Om eerder geïnstalleerde elementen terug te plaatsen: Ga terug naar de R-Link Store en herhaal stap 4 en 5 maar nu de gewenste opties (indien mogelijk) aanvinken en daarna synchroniseren;
14.Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van uw computer en plaats deze in de auto.
15.De kaart synchroniseert zich automatisch; na het synchroniseren kunt eventueel de kaartversie controleren via menu instellingen > versie informatie

Ik heb de RLink tool verwijderd, gedownload via https://www.renault-multimedia.nl/r-link-1
Klopt het dat Renault de Toolbox download host op een Google Drive???
De download link verwijst namelijk naar:
Dit vind ik verre van professioneel!
Heb je App gedownload en opnieuw geïnstalleerd op mijn Windows10 laptop, v3.3.0.1831

Heb eens wat verder gekeken naar https://nl.rlinkstore.com/Home
Daar zie ik een download die verwijst naar http://cdn.sa.services.tomtom.com/stati ... oolbox.exe
Deze geïnstalleerd, nu zie ik een hogere versie 3.4.0.254

Waarom wordt in het Renault stappenplan niet de juiste download link gegeven naar de meest actuele versie!?
Bij stap 4 krijg ik de volgende foutmelding:

R-LINK Store - Foutmelding

Exception serveur :

(500 500 TECHNICAL_ERROR)

stackTrace :

(org.apache.tapestry5.ioc.internal.OperationException: 500 500 TECHNICAL_ERROR at org.apache.tapestry5.ioc.internal.OperationTrackerImpl.logAndRethrow(OperationTrackerImpl.java:121) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.OperationTrackerImpl.invoke(OperationTrackerImpl.java:88) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.PerThreadOperationTracker.invoke(PerThreadOperationTracker.java:87) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.RegistryImpl.invoke(RegistryImpl.java:1124) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementResourcesImpl.invoke(ComponentPageElementResourcesImpl.java:146) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.triggerContextEvent(ComponentPageElementImpl.java:1058) at org.apache.tapestry5.internal.structure.InternalComponentResourcesImpl.triggerContextEvent(InternalComponentResourcesImpl.java:302) at org.apache.tapestry5.internal.services.PageActivatorImpl.activatePage(PageActivatorImpl.java:34) at $PageActivator_d9da8161b1d70c.activatePage(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.PageRenderRequestHandlerImpl.handle(PageRenderRequestHandlerImpl.java:57) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$38.handle(TapestryModule.java:2222) at $PageRenderRequestHandler_d9da8161b1d70d.handle(Unknown Source) at $PageRenderRequestHandler_d9da8161b1d6ac.handle(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.ComponentRequestHandlerTerminator.handlePageRender(ComponentRequestHandlerTerminator.java:48) at org.apache.tapestry5.services.InitializeActivePageName.handlePageRender(InitializeActivePageName.java:47) at $ComponentRequestHandler_d9da8161b1d6ad.handlePageRender(Unknown Source) at net.awl.appshop.lsf.tapestry.security.filter.PageProtectionFilter.handlePageRender(PageProtectionFilter.java:59) at $ComponentRequestFilter_d9da8161b1d6a9.handlePageRender(Unknown Source) at $ComponentRequestHandler_d9da8161b1d6ad.handlePageRender(Unknown Source) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.filters.Slf4jFilterTapestry.handlePageRender(Slf4jFilterTapestry.java:39) at $ComponentRequestFilter_d9da8161b1d6aa.handlePageRender(Unknown Source) at $ComponentRequestHandler_d9da8161b1d6ad.handlePageRender(Unknown Source) at $ComponentRequestHandler_d9da8161b1d66a.handlePageRender(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.PageRenderDispatcher.dispatch(PageRenderDispatcher.java:45) at $Dispatcher_d9da8161b1d66e.dispatch(Unknown Source) at $Dispatcher_d9da8161b1d664.dispatch(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$RequestHandlerTerminator.service(TapestryModule.java:302) at org.apache.tapestry5.internal.services.RequestErrorFilter.service(RequestErrorFilter.java:26) at $RequestHandler_d9da8161b1d665.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$3.service(TapestryModule.java:902) at $RequestHandler_d9da8161b1d665.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$2.service(TapestryModule.java:892) at $RequestHandler_d9da8161b1d665.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.StaticFilesFilter.service(StaticFilesFilter.java:90) at $RequestHandler_d9da8161b1d665.service(Unknown Source) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.common.P3PHTTPHeader.service(P3PHTTPHeader.java:25) at $RequestHandler_d9da8161b1d665.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.CheckForUpdatesFilter$2.invoke(CheckForUpdatesFilter.java:105) at org.apache.tapestry5.internal.services.CheckForUpdatesFilter$2.invoke(CheckForUpdatesFilter.java:95) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.util.ConcurrentBarrier.withRead(ConcurrentBarrier.java:85) at org.apache.tapestry5.internal.services.CheckForUpdatesFilter.service(CheckForUpdatesFilter.java:119) at $RequestHandler_d9da8161b1d665.service(Unknown Source) at $RequestHandler_d9da8161b1d65a.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$HttpServletRequestHandlerTerminator.service(TapestryModule.java:253) at org.got5.tapestry5.jquery.services.AjaxUploadServletRequestFilter.service(AjaxUploadServletRequestFilter.java:27) at $HttpServletRequestHandler_d9da8161b1d65c.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.gzip.GZipFilter.service(GZipFilter.java:53) at $HttpServletRequestHandler_d9da8161b1d65c.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.upload.internal.services.MultipartServletRequestFilter.service(MultipartServletRequestFilter.java:44) at $HttpServletRequestHandler_d9da8161b1d65c.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.IgnoredPathsFilter.service(IgnoredPathsFilter.java:62) at $HttpServletRequestFilter_d9da8161b1d657.service(Unknown Source) at $HttpServletRequestHandler_d9da8161b1d65c.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$1.service(TapestryModule.java:852) at $HttpServletRequestHandler_d9da8161b1d65c.service(Unknown Source) at $HttpServletRequestHandler_d9da8161b1d655.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.TapestryFilter.doFilter(TapestryFilter.java:171) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:235) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.filters.Slf4jFilterWebWebApp.doFilter(Slf4jFilterWebWebApp.java:66) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:235) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.UrlRewriteFilter.doFilter(UrlRewriteFilter.java:31) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:235) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.SessionFilter.doFilter(SessionFilter.java:57) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:235) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206) at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:233) at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:191) at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:127) at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:102) at org.apache.catalina.valves.AccessLogValve.invoke(AccessLogValve.java:554) at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:109) at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:298) at org.apache.jk.server.JkCoyoteHandler.invoke(JkCoyoteHandler.java:190) at org.apache.jk.common.HandlerRequest.invoke(HandlerRequest.java:291) at org.apache.jk.common.ChannelSocket.invoke(ChannelSocket.java:779) at org.apache.jk.common.ChannelSocket.processConnection(ChannelSocket.java:708) at org.apache.jk.common.ChannelSocket$SocketConnection.runIt(ChannelSocket.java:901) at org.apache.tomcat.util.threads.ThreadPool$ControlRunnable.run(ThreadPool.java:690) at java.lang.Thread.run(Thread.java:745) Caused by: org.apache.tapestry5.runtime.ComponentEventException: 500 500 TECHNICAL_ERROR at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.processEventTriggering(ComponentPageElementImpl.java:1141) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.access$3100(ComponentPageElementImpl.java:61) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl$5.invoke(ComponentPageElementImpl.java:1062) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl$5.invoke(ComponentPageElementImpl.java:1059) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.OperationTrackerImpl.invoke(OperationTrackerImpl.java:74) ... 80 more Caused by: net.awl.appshop.renault.common.exceptions.LsfWebException: 500 500 TECHNICAL_ERROR at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.pages.product.ManageProducts.onActivate(ManageProducts.java:214) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.base.GenericPage.dispatchComponentEvent(GenericPage.java) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.pages.product.ManageProducts.dispatchComponentEvent(ManageProducts.java) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.dispatchEvent(ComponentPageElementImpl.java:932) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.processEventTriggering(ComponentPageElementImpl.java:1117) ... 84 more )


De laptop opnieuw opstarten helpt niet, blijf dezelfde foutmelding houden...
Op 2 laptops geprobeerd.

Wat een gepruts steeds met die Renault multimedia...!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Faiz »

Begin ook nu al spijt te krijgen van het 3 jarig abonnement. Wat een draak van een work-around zeg!
Maar eens gaan overwegen om m’n abonnementsgeld terug te claimen, ondeugdelijk product, voldoet niet aan wat je ervoor zou mogen verwachten. En dan hebben we het nog niet over de “eenvoudige” procedure om je software up te daten, zonder je systeem om zeep te helpen.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Het schijnt dat een dealer weinig verdient aan de verkoop van een auto, dus moeten ze ons zo vaak mogelijk andere problemen bezorgen, zodat de dealer zijn kost verdient. En je weet wat Renault (en de dealer) altijd zegt: alleen JIJ hebt problemen.
Mijn dealler zegt dat van alle auto's die hij verkoopt er slechts heel weinig zijn die naar hun R-Link omkijken. Zolang die werkt doen ze niets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hemertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 nov 2009 17:43
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door hemertje »

Theo-R-link schreef:Het schijnt dat een dealer weinig verdient aan de verkoop van een auto, dus moeten ze ons zo vaak mogelijk andere problemen bezorgen, zodat de dealer zijn kost verdient. En je weet wat Renault (en de dealer) altijd zegt: alleen JIJ hebt problemen.
Mijn dealler zegt dat van alle auto's die hij verkoopt er slechts heel weinig zijn die naar hun R-Link omkijken. Zolang die werkt doen ze niets.
ze werken inderdaad, maar niet 100% wat je wel mag verwachten wanneer je er voor betaald...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

obiwankinobi
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jun 2009 22:09

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door obiwankinobi »

Dat was bij ons al na het eerste jaar dat we geen update meer kregen, tenzij we ervoor betaalde. Tja, vertelde ik toen nog. Vind u het niet genoeg wat ik betaal voor dit leasecontract, dan had er voor 3 jaar wel een automatisch kaartupdate bij mogen zitten.
Met andere woorden, per 11 juni is het bye bye met de Captur.
Per 31 mei een ander merk, groter in uitvoering, luxer, automaat, zelfde contractduur en km, navigatie update voor gehele doorlooptijd van het leasecontract, en dat allemaal zelfs nog goedkoper per maand....;-)
Laatst vertelde medewerkers van de garage mij ( toen ik daar heen moest omdat het systeem aangaf een lekke band te hebben ) dat het systeem een software-update nodig had. Oh..... verteld ik, vandaar dat ik het klokje al niet werkend kreeg :-(
Ikke bedoel maar, service........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Na het speuren op het Franse forum vond ik een mogelijke oplossing die een reset van de R-Link omschreef:
- Zorg eerst dat de auto geheel op slot is (en motorkap open)
- Haal de aarde los van de 12V accu
- Wacht een paar minuten (ca. 2) totdat je een klik hoort van een relais dat loslaat
- Klem de aarde weer aan de 12V accu

Dit zorgde er bij mij voor dat de R-Link weer aanging, de update voltooide en weer werkte als voorheen. De update heeft er ook voor gezorgd dat het A/C on commando via de iphone app nu werkt, dat deed het voorheen nooit.

De aarde is heel makkelijk met een dop 10 los en vast te maken:



Wellicht dat iemand er wat aan heeft ooit, het is een zeer simpele procedure.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 46
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Corner »

“A/C on commando via de iphone app nu werkt”

Wat bedoel je hiermee?
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Hemertje, toen ik de R-Link box had verwijderd en daarna terug installeerde deed hij een 'update?' van een half uur, was dat bij jou ook zo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb de R-link 1 nu bijna vijf jaar, en altijd zijn er problemen, meestal kleine, maar ook vaak grote. Nu kan ik in de Link store weer niet naar 'mijn apps beheren' want ik krijg (500 500 technical Errot'
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Theo-R-link schreef:Ik heb de R-link 1 nu bijna vijf jaar, en altijd zijn er problemen, meestal kleine, maar ook vaak grote. Nu kan ik in de Link store weer niet naar 'mijn apps beheren' want ik krijg (500 500 technical Errot'
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Renault heeft bij zichzelf zeker geen update gedaan voor 6 april.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Ja, hier ook.

Zou dit een poging zijn van Renault om te zorgen dat iedereen in elk geval dezelfde service krijgt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Gisteren maandag 15 april om 19.27 uur kreeg ik telefoon van Renault om te zeggen dat de problemen met de website van R-link store waren opgelost. Vanmorgen keek ik, en het was inderdaad in orde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hemertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 nov 2009 17:43
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door hemertje »

[offtopic]
iemand ervaring met de R&Go App i.c.m. b.v. Waze navigatie op je scherm?
dan graag even reageren in dit draadje

app-r-go-icm-apps-bv-waze-op-autoscherm-t29442.html
[/offtopic]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hemertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 nov 2009 17:43
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door hemertje »

Theo-R-link schreef:Hemertje, toen ik de R-Link box had verwijderd en daarna terug installeerde deed hij een 'update?' van een half uur, was dat bij jou ook zo?
Hoi, wat bedoel je met R-Link box?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hemertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 nov 2009 17:43
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door hemertje »

Theo-R-link schreef:Gisteren maandag 15 april om 19.27 uur kreeg ik telefoon van Renault om te zeggen dat de problemen met de website van R-link store waren opgelost. Vanmorgen keek ik, en het was inderdaad in orde.
heb niet eens een reactie van Renault gehad nav mijn reactie op hun mail met deze foutmelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hemertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 nov 2009 17:43
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door hemertje »

Theo-R-link schreef:Gisteren maandag 15 april om 19.27 uur kreeg ik telefoon van Renault om te zeggen dat de problemen met de website van R-link store waren opgelost. Vanmorgen keek ik, en het was inderdaad in orde.
hier ook de R-Link webpagina weer werkzaam...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht