Problemen captur.

Plaats reactie

Topic author
nala1956
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2019 10:34
Actief als: particulier

Problemen captur.

Bericht door nala1956 »

Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier, in eind 2017 kregen wij onze nieuwe Captur, wat een ellende hebben wij met deze auto. De motor rammelt aan alle kanten, dan hoort volgen de Renault zo omdat dat komt door de ophanging, paar maandjes erna begon hij te stotteren en gaf hij een raar geluid bij het schakelen, steeds werd het niet geconstateerd en als ze het wel hoorde zeiden ze het is gemaakt totdat ik weer naar huis reed en er geen ene reet aan gedaan was, ik ben vreselijk boos geworden en wou de auto zo de showroom inrijden. Weer terug naar de dealer, weer een monteur mee rijden, dat was de vijfde al, nou laat u hem hier maar een paar daagjes staan we hebben het gehoord. Ik kom de Captur weer ophalen en vertelde mij dood leuk dat er een lambda sensor was vernieuwd daarom stotterde die want kreeg niet genoeg benzine, en was er een aandrijfas vernieuwd, een auto van nog geen 5 maanden oud, woest was ik, het is een nieuwe auto dan had ik wel een tweede hands gekocht dan had ik dit kunnen weten.

Korte tijd later weer een geluid, weer naar de garage toe, het luchtfilter zat los, vast gemaakt, 4 dagen later ga ik ermee weg weer dat geluid weer de luchtfilter los, wat was ik boos, ik dacht dat een auto was om te rijden en niet in de garage te staan, de auto rijdt er van zelf al naar toe, weet de weg zelf al. NU begon hij weer het geluid te geven wat er ook gehoord was toen er een aandrijfas vernieuwd is, maar natuurlijk horen ze het in de garage weer niet, inmiddels Renault Nederland ingeschakeld wat ze in godsnaam voor auto van de band hebben laten rollen, ja u heeft pech, toch niet normaal, hebben we het over een nieuwe auto.

Met de Dealer een gesprek aangevraagd die wil ons wel tegemoet komen maar het gaat je altijd kosten, rijden er heen en ik leek wel een milkshake toen ik aan kwam, weer dat gestotter, van de garage weer mee rijden en jahoor hij doet het weer, nu moet hij doorgemeten worden waar het vandaan komt, nou ik weet het niet hoor maar dat deed hij ook toen de lamdba sensor vernieuwd werd, ik ben echt woest en overweeg ook rechterlijke stappen dat ze zulke rotzooi verkopen en dan zeggen u heeft pech, het vertrouwen in de Captur is weg en Renault Nederland moet zijn ogen uit de kop schamen om dit als nieuwe auto te verkopen, dus pas op wat jullie kopen, wat een bende,

Nabericht, het is een Captur live.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen captur.

Bericht door Axel57 »

Pas dus op wat jullie kopen?

Dat is voor alle tevreden Captur rijders natuurlijk een probleem, staat er niet aan de buitenkant op of het een apart gevalletje is.

Wel mag jouw dealer en RN nl wel eens wat gaan doen hieraan, MAAR als je ze als zoete broodjes verkoopt en er zit zo nu en dan eens een "slechte" tussen dan maak je je blijkbaar niet druk. Dat is natuurlijk jammer zeker als je een nieuwe koopt.

Heb je rechtsbijstand? Auto bij de dealer parkeren en zeggen ik hoor wel als alles is opgelost. Maar dealers zijn in het algemeen oh dat hebben we nog nooit gehad bij RN....

Succes in iedergeval, en laat vooral nog eens wat weten.

(ps sommige dealers lezen dit Forum ook...)

Zet er nog even bij welke uitvoering je hebt gekocht. er zijn via dit Forum al vele problemen opgelost.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
nala1956
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2019 10:34
Actief als: particulier

Re: Problemen captur.

Bericht door nala1956 »

Het is een Captur Live, en we hebben proef gereden is een andere Captur, en nu zeggen ze ja, dat was een ander type de intens, ja lekker makkelijk, dus de Captur Live wordt als rotzooi geleverd, inmiddels willen wij met hulp van de dealer overstappen naar een Duster, wij moeten een hoge auto omdat mijn man minder valide is daarom ook voor de Captur gekozen, maar Renault Nederland doet alsof ze gek zijn, zou netjes zijn als ze iets in de kosten tegemoet komen want het gaat je altijd kosten. Ook de flexpaketten waren 2000 euro en die zijn niet overdraagbaar naar een andere auto, het is toch te schandalig voor woorden.

En dan krijg je een telefoontje van de Renault Nederland van een ene Annelies, ja u heeft pech, hoe durven ze, zo asociaal bezig, maar ik ben een doorbijter en al moet ik de media opzoeken of de rechter, maar bijt mij er helemaal in vast.

Groetjes van Gerda Sterrenburg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen captur.

Bericht door Axel57 »

Hallo Gerda,

Life kan dan wel de instapper zijn maar moet toch technisch in orde zijn. Maar ook bij nieuwe auto's kun je wel eens iets hebben alleen is de Captur nu al zo lang op de markt dat ze toch de kinderziektes er wel uit zouden moeten hebben. Dan vind ik nog dat als je dan "pech" hebt ze je wel goed moeten helpen en niet verder op kosten jagen. Heb bij onze eerste Captur ook wel eens een aantal keren voor kleine dingen naar de dealer moeten rijden, vrij nemen, tijd erin steken de brandstof etc maar toen kwam Renault ook niet met een vergoeding. Alles valt of staat met de dealer ben ik bang.

Flexpakketten (is dat garantie en onderhoud?) maken je Captur dan toch meer waard bij de inruil? Maar dat ze bij de auto horen staat er duidelijk bij.

Ik heb laatst een Duster als leenauto gehad, maar das geen fijne instap vond ik je moet eerst over die drempel heen voordat je bij je stoel bent.... had samen met mijn schoonvader als eens een proefrit gemaakt maar om die reden heeft hij een andere auto gekocht maar das persoonlijk. Het rijden was prima maar zal ook aan de uitvoering liggen.

Kun je hem niet omruilen voor een andere Captur? Of een heel andere merk, misschien via de RN dealer, verkopen willen ze allemaal en of het nu RN of Dacia is gaat naar het zelfde potje.

Meld vooral duidelijk wat er mankeert, zitten vaak mensen op het forum die het al gehad hebben of een oplossing hebben.

Veel succes in ieder geval en ik hoop dat jullie eruit komen met de dealer.



Mvg,
Axel
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
nala1956
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2019 10:34
Actief als: particulier

Re: Problemen captur.

Bericht door nala1956 »

Het is een Captur Live, en we hebben proef gereden is een andere Captur, en nu zeggen ze ja, dat was een ander type de intens, ja lekker makkelijk, dus de Captur Live wordt als rotzooi geleverd, inmiddels willen wij met hulp van de dealer overstappen naar een Duster, wij moeten een hoge auto omdat mijn man minder valide is daarom ook voor de Captur gekozen, maar Renault Nederland doet alsof ze gek zijn, zou netjes zijn als ze iets in de kosten tegemoet komen want het gaat je altijd kosten. Ook de flexpaketten waren 2000 euro en die zijn niet overdraagbaar naar een andere auto, het is toch te schandalig voor woorden.

En dan krijg je een telefoontje van de Renault Nederland van een ene Annelies, ja u heeft pech, hoe durven ze, zo asociaal bezig, maar ik ben een doorbijter en al moet ik de media opzoeken of de rechter, maar bijt mij er helemaal in vast.

Groetjes van Gerda Sterrenburg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
nala1956
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2019 10:34
Actief als: particulier

Re: Problemen captur.

Bericht door nala1956 »

Wij hebben van de Duster de steps af laten halen, want anders is het voor een minder valide geen doen om in te stappen.

Als je de auto particulier verkoopt kunnen de flexpaketten naar de nieuwe eigenaar maar als je via de dealer inruilt vervallen ze en krijg je ook geen restitutie erop.

Hij heeft bij elkaar nu zeker vanaf mei 2018 wel 10x in de garage gestaan en dan is het opgelost (zeggen ze) en paar weken later begint het gewoon van voren af aan, ik vind als ik dat had gewild had ik wel een tweede hands auto gekocht dan kan je dit verwachten. Nu moet hij weer naar de garage voor hetzelfde probleem wat ook al geweest is en verholpen is, en weer gebeurt het, het gaat maar door en door.

Vertrouwen in de Captur is helemaal weg en Renault Nederland moet zijn ogen uit de kop schamen dat ze zo een auto durven te verkopen en dan hun handen in onschuld wassen, echt misselijk makend gewoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Problemen captur.

Bericht door avdb55 »

Het is natuurlijk altijd jammer dat je een auto treft met een probleem dat niet 1,2,3, opgelost wordt.
Technisch maakt het niets uit welke uitrusting u gekozen hebt.
Zelf rijd ik een Captur vanaf 2014. Inmiddels 152.000 km en in die tijd is er 1 storing opgetreden. Daarvoor had de dealer wel 2 pogingen nodig om het op te lossen. Het zij hem vergeven.

Maar het Nederlandse recht geeft u recht op een auto zonder problemen.

Bij een storing waarvoor u garantie claimt moet u de leverancier (de dealer dus) wel eerst in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen.
Pas als hem dit niet lukt, ook niet na meerdere pogingen, kunt u een vervangend produkt van hem eisen. Van u kan dan wel worden verwacht dat u een redelijke vergoeding betaalt voor het gebruik dat u ervan hebt gemaakt. Voor dit soort situaties is het niet handig dat u boos wordt. Dat helpt niet.
Wat wel helpt is een goede advocaat. Kost wel € 5 per minuut. Dus handig als je een rechtsbijstandsverzekering hebt.

Succes.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
nala1956
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2019 10:34
Actief als: particulier

Re: Problemen captur.

Bericht door nala1956 »

AVDB die mazzel moet je dan maar hebben, onze Captur heeft al 9x in de garage gestaan, en dan wordt het "opgelost" en dan eventjes daarna begint het weer en weer en weer, en Renault Nederland maar zeggen u kunt hem steeds laten maken, hallo zeg een nieuwe auto, het vertrouwen in de Captur is helemaal weg, zou geen eens een nieuwe durven nemen, en het zijn geen kleine technische probleempjes nee zelfs een nieuwe aandrijfas er in na 5 maanden, is dat normaal? Ik vind van niet, zo kan je wel aan de gang blijven, als ik de Captur start rijdt die uit zich zelf al naar de garage toe, hoera ik ga naar huis toe denkt die dan.

Flex pakket van 2000 euro kan je zo weggooien want die is niet overdraagbaar naar een andere auto toe voor 5 jaar onderhoud garantie aan je auto, weg 2000 euro, nu komen ze met een pleister op de wonden als we een andere auto nemen een bon krijgen van 275 euro die een jaar geldig is voor een beurt, echt stelletje boeven zijn het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



douwe56
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018 17:40
Actief als: particulier

Re: Problemen captur.

Bericht door douwe56 »

Ik rij ook een Renault Captur heb hem nu twee jaar ,hij is van mei 2019.
Ik ben er nu twee maal mee naar Spanje geweest met een Burstner ventana aventgarde 465,ben net terug na 3750 km gereden te hebben in temperaturen van rond de 40 gr. Hij heeft mij dit maal zonder problemen weer thuis gebracht. Nog nooit problemen gehad.
Er zijn er honderden duizenden verkocht dan kan er wel een storing gevoelige auto tussen zitten,dit heb je bij anderen merken ook, maar vind dat de dealer er wel wat aan moet doen,of na diverse (reparaties) een oplossing zoeken,dit heeft meer met de dealer (gebrekkige kennis van moderne auto techniek) te maken dan met de auto.
Ik hoop dat het tot een oplossing is gekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Problemen captur.

Bericht door Axel57 »

2jaar eh 2maanden bedoelt u denk ik. of is ie van mei 2017?

Misschien uw onderschrift aanvinken en vermelden welk type u heeft? 90pl, 120pk of de diesel?

Wij hebben onze 2e Captur al en zonder al teveel gekkigheid.

Vaak is het forum handig om problemen die zogenaamd niet bekend zijn bij de dealer en RN....op te lossen met ervaringen van andere.

@nala jouw bijgekocht garantie en onderhoud blijven bij de auto, je zou dus een hogere inruilwaarde moeten krijgen. Wij hebben het bij de vorige en nu ook weer aangeschaft.

@douwe heb jij een e rijbewijs? Die caravan weegt 975 leeg en mag je dus nog 225kgs beladen, maar hij mag max tot 1300kgs en dat mag jouw Captur niet trekken. Dus alleen met een e rijbewijs en tot max 1200kgs.
Wij hebben dit probleem ook met onze paardentrailer. Ik mag met e er wel mee rijden maar mijn vrouw zonder niet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



douwe56
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018 17:40
Actief als: particulier

Re: Problemen captur.

Bericht door douwe56 »

Klopt hij is van mei 2017 en hij heeft 4 cilinders en is 110 pk, en ik heb een rijbewijs BE.
En de caravan is leeg ongeveer 975 kg en mag 1300 wegen op de as,maar wij laden hem tot ongeveer 1150 bij de aanschaf van een nieuwe tent op de caravan beurs hebben wij aluminium stokken er bij genomen scheelt veel in het gewicht,verder zo veel licht gewicht spullen tafels kasje,alleen het benodigde bestek je spaart in de loop van de jaren veel op en blijft in de caravan,maken een lijst van spullen de we in de vakantie niet hebben gebruikt en dat gaat er uit soms schrik je wel hoeveel er dan uit gaat. We zijn bv nu met z,n tweeën waren eerst met 4 en de tent in de auto.
We hebben nu weer ongeveer 2750 gereden via Millau Fr maar hij rijd uitstekend de bergen op en af en we rijden 1 op 10 rijden wel zo rond de 90.
Een fijne wagen die zich in deze warmte goed houd met deze combinatie,airco perfect ,hij word dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht