veel problemen nieuwe grand senic bose

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
mikeyd
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2014 09:23
Actief als: particulier

veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door mikeyd »

hallo Iedereen

ik wil enkel eens meegeven over de verschillende problemen waar ik tegenaan loop. (en veel van mijn collega's)
Ik rij bijna al 1 jaar met de nieuwe renault grand senic (dci 110)

- bij regenweer kan je moeilijk of zelfs niet door de zijspiegels kijken omdat de regen over de zijruiten loopt (begint beneden in het hoekje ter hoogte van de zijspiegels) turbulentie water ophoping

- deuren achteraan moet je harder dicht gooien dan vooraan want anders gaan die niet dicht.

- de bestuurders display springt steeds in het Frans terwijl midden console op Nederlands blijft staan. Taal wijzigen nederlands naar engels naar nederlands terug is dit ok voor één dag of rit

- soms regent het binnen langs de boven rubbers aan de bestuurders kant

- klep diesel staat soms plots open

- laatste weken kom ik nabij wagen,....zijspiegels gaan open en lichten aan, maar als ik aan de deurhendel trek dan gaat de deur niet open. Ik moet op de afstands bediening drukken. dan plots dag(en) erna lukt dit wel terug.

- harde klop/shok bij rijden in kleine put/bult (slechte vering)

- bij vries weer piepen de rubbers van de deuren in het begin

- kilometriek blijft ook niet vast op keuze.

- linker achterlicht zit dieper dan rechter achterlicht.

- Middenconsole blijft donker bij starten en komt op na paar minuten.

misschien zijn er nog een paar dingen die ik vergeet.
Ik heb al met verschillende renault gereden (zit steeds op de baan) en vorige was ook een grand senic maar dit is de meest foute wagen ooit gehad!

En de garage kan er niks een doen!
welcome to the club....je bent gewaarschuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door metalpe »

Niet leuk om te horen.
Ik krijg volgende week m'n nieuwe grand scenic. Hopelijk zonder problemen.

Mijn vorige (huidige) was een Peugeot 5008. 140000 probleemloze km's op 6 jaar. We hadden bijna de nieuwe 5008 gekocht, maar toch voor de GS gezwicht. Hopelijk met (veel) meer geluk dan wat jij beschrijft!!

Succes!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
mikeyd
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2014 09:23
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door mikeyd »

ik hoop dat met u mee

groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door VdmPeter »

Raar, ik rij nu ook bijna 1 jaar met een grand scenic ip van 2018 en heb tot nu toe geen enkel probleem dat jij hebt. En ook geen andere buiten de lichte windruis maar heb intussen andere merken getest en ze hebben het allemaal van zodra het hoge wagens zijn.
Behalve de regen dan maar zelfs daar heb ik weinig last van al geef ik toe dat ik mijn ruiten was met een product die het water goed laat afvloeien. Ik heb er een beetje last van maar niet zo erg dat ik niet meer kan kijken in mijn zijspiegels. De achterdeuren moest ik in het begin ook iets harder dichtgooien maar nu merk ik daar niets meer van. Al de andere problemen ben ik tot op heden nog niet tegengekomen. Ben eigenlijk best tevreden van de wagen. En vooral over de 1.3 tce 160 motor en automaat. Ik heb er al aardig raar laten opkijken als ze eens een sprintje doen aan de lichten :) Uiteraard zal je hier wel meer mensen tegenkomen met problemen. Degene die tevreden zijn gaan hier niet naar oplossingen komen zoeken want ze hebben geen problemen. Maar ik vind het wel straf dat de garage er niets kan aan doen. Ik zou dit alvast niet nemen en meteen mijn rechtsbijstand inschakelen indien ze de problemen niet willen aanpakken. Volgens dat ik lees moet alles te herstellen zijn als ze het willen.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door RigolleM »

Dit lijkt mij toch niet normaal!
Van sommige zaken heb ik ook last (eigen aan Scenic IV zeker), maar niet zo uitgesproken.
Portieren achteraan gaan inderdaad moeilijker dicht dan vooraan, maar dan ben ik ondertussen aan gewend, en mijn medepassagiers ook.
Soms als ik aan de wagen ben gaan de portieren inderdaad niet onmiddellijk open, maar na een paar seconden, gaan ze toch open.. spiegels klappen inderdaad uit, maar de portier is inderdaad nog gesloten. Het is niet altijd aanwezig, daarom dat ik er mij niet aan stoor.
Bij regenweer en druppels die blijven circuleren is inderdaad op alle Scenics IV aanwezig, maar dat kan je oplossen, ofwel zoals VdMPeter aangeeft, met iets meer glans/polish in uw water doen bij het wassen, of zoals ik RainX.
Middenconsole of dashboard problemen heb ik niet. Is de wagen voorzien van de laatste software updates?
De mijne moet ook nog een update krijgen voor de verwarming, blaast soms koude lucht als het buiten 5°C is en deze zomer bij 30°C blies die warme lucht. Bij mijn volgende onderhoudsbeurt ga ik dit vermelden, zou een softwarebug zijn.
Het geruis van de wind heb ik ook, en dit is niet zoals VdmPeter aangeeft bij alle hoge wagens zo. Bij mij is het enkel de linkerzijde en niet aan de rechterzijde. Heeft te maken met uitlijning van de portieren, hoeft niet zoveel te zijn, een halve mm is al voldoende. Ga ik ook doorgeven bij de volgende onderhoudsbeurt.
Rubbers is fabricagefout, zeker als het nog eens binnenregent. Ik ga met mijn wagen naar de carwash en dit zou ik onmiddellijk opmerken.
Het geluid van de schokdempers had ik ook, en dit hebben ze verholpen door wat extra vet, die staan nogal droog als ze van de fabriek komen.
Heel veel zaken moet de garagist kunnen opvangen, de meeste zaken zouden bij oplevering al moeten opgelost zijn of toch al bij de eerste onderhoudsbeurt.
Ik zou toch iets meer aandringen en vermelden dat je wat opzoekingswerk verricht hebt en ze aangeven wat ze kunnen doen om het te verhelpen. Weigeren ze nog dan zou ik inderdaad hogere stappen ondernemen. Is een bezoek aan een andere garage geen optie, misschien kunnen de problemen via hun wel verholpen worden?
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
mikeyd
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2014 09:23
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door mikeyd »

Van de regen bij hoge wagens ben ik niet akkoord. Vorige senic had dit niet. En die ervoor ook niet. Collega's die van een Zafira zijn overgestapt naar deze senic hadden dit ook niet. Het is gewoon een slechte afvoer van regenwater.
Van die windruis is dit mij dan nu nog niet opgevallen.
De mankementen moeten niet allemaal in 1 wagen zitten het ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door RigolleM »

mikeyd schreef:Van de regen bij hoge wagens ben ik niet akkoord. Vorige senic had dit niet. En die ervoor ook niet. Collega's die van een Zafira zijn overgestapt naar deze senic hadden dit ook niet. Het is gewoon een slechte afvoer van regenwater.
VdmPeter had het over windgeruis en hoge wagens, die regenafvoer is inderdaad eigen aan Scenic IV.. gewoon een designfout!
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door VdmPeter »

@mikeyd die regen is bij alle scenics zo en niet omdat die hoog is. Is inderdaad niet goed over nagedacht bij het ontwerpen maar heb er zelf bijna geen last van. Wat ik zei is dat het me opviel dat ik in verschillende hoge wagens heb gereden van vrienden en wel altijd iets hoor van windruis. Zo heb ik dit al vastgesteld bij een renault Kadjar, Hyundai Tucson, Dacia duster, kia sportage, Mazda cx5 en een Opel meriva. Bij alle wagens hoorde ik ruis die ik niet op mijn berline hoorde. Intussen hebben ze beide portieren afgesteld en is het precies wel wat beter geworden maar hoor je het nog. En dat is ook aan de passagierskant. Als je zelf rijdt hoor je het niet aan die kant maar als je eens meerijdt als passagier en er is dan ook veel wind dan hoor ik het ook aan die kant. Intussen lees ik ook veel op het Franstalig forum. Zitten daar reeds aan bladzijde 526 (veel werk om alles te lezen hoor maar je leest er wel veel tips en ervaringen) maar daar leggen ze de schuld bij de spiegels die zoveel lawaai maken. Ik weet niet wat nu juist de reden is maar tegenwoordig valt het mij niet echt meer op en staat mijn radio ook iets luider :)
Bij wijze van test heb ik wel eens gans de deur afgetaped zowel binnen (het raam dan) als buiten (alle kieren van de deur) en ik kon alleen maar vaststellen dat het even luid was. Dus ik vrees dat afregeling van het portier niet veel zal helpen en dat het inderdaad wel door de spiegels zou kunnen komen en feit dat een hoge wagen nu eenmaal minder aerodynamisch is dan een lagere berline en dus meer wind vangt. Maar dat ene minpunt neemt niet weg dat ik voor de rest heel tevreden ben. Over 2 maand moet hij op onderhoud. Maar kan in feite niets melden om na te zien want alles werkt zoals het moet. Oef :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door RigolleM »

Het windgeruis bij hoge wagens lijkt mij logisch door hogere vorm van de wagen en stompere hoek t.o.v. lagere berlines.
Maar wat ik voor heb aan mijn Scenic is geen windgeruis maar een soort van wapperend geluid, net alsof er iets aan mijn wagen los hangt, terwijl dit niet het geval is. Het wapperen zit in de buurt van de spiegel, en ja ik heb mij al eens als passagier in mijn eigen auto gezet. Links (bestuurderszijde) heb ik dit geluid niet enkel rechts. En het is niet altijd, enkel bij veel wind en frontaal op de wagen.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door larsdijkstra 16v »

RigolleM schreef:Het windgeruis bij hoge wagens lijkt mij logisch door hogere vorm van de wagen en stompere hoek t.o.v. lagere berlines.
Maar wat ik voor heb aan mijn Scenic is geen windgeruis maar een soort van wapperend geluid, net alsof er iets aan mijn wagen los hangt, terwijl dit niet het geval is. Het wapperen zit in de buurt van de spiegel, en ja ik heb mij al eens als passagier in mijn eigen auto gezet. Links (bestuurderszijde) heb ik dit geluid niet enkel rechts. En het is niet altijd, enkel bij veel wind en frontaal op de wagen.
Sommige Scenics hadden een los rubber ergens rond het raam, misschien heb je dat wel
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dutchbird63
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2019 16:39
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door Dutchbird63 »

Ik heb sinds juni 2018 een prachtige GS IP dci110.
Vanaf het begin viel mij het Windgeruis (vanaf 100 kmu) op bij de linker en rechter voordeur raamstijl danwel de spiegel.
Wat tevens opviel is dat de voordeur een stukje naar beneden viel na openen. Niet goed afgehangen dus.
Ook de zilveren bovenversiering klemde tegen de achterdeur.
Dit is flink irritant. Na een paar maanden aangegeven bij de dealer.
Begin december stuk gereden met monteur... ‘dit is niet normaal”. Deur afgehangen iets verbetering. 2 weken geleden voor de derde keer bij dealer... met monteur...’dit is normaal,
ga ik niet teveel tijd aan besteden’.
Bij het ophalen begin feb19, zei de receptie opeens... ee is een fabrieksmodificatie ... om voordeur rubber aan te passen. Het is dus een bekend probleem!!!!!! Maandag as een afspraak om deze modificatie door te voeren.
Tot nu lijkt het alsof ik rij met mijn raam op een kiertje!!
Ik laat resultaat horen.

UPDATE: Modificatie is uitgevoerd. Heeft helaas niets geholpen. Nog steeds veel windgeruis.
Vorige week bij de dealer langsgeweest. Hij en de monteur vinden dat ze “er alles aan gedaan hebben” en mij niet verder kunnen helpen. Op mijn vraag of ik dan maar een klacht bij Reault NL moet neerleggen. Dat kan je doen maar dan komt het toch weer bij ons terecht. nu maar eens advies aan de leasemaatschappij vragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renotje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2018 20:52
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door renotje »

RigolleM schreef:Het windgeruis bij hoge wagens lijkt mij logisch door hogere vorm van de wagen...
Mijn vorige was een Citroen C4 Grand Picasso. Qua grootte bijna identiek. Had pas boven de 170km/u last van windgeluiden en niet vanaf 100km/u zoals nu bij mijn GS Bose.
Ik heb ook last van een wapperend geluid aan de bestuurderskant zoals door anderen omschreven.

Langs de andere kant hebben ze wel een aantal zaken opgelost tijdens het onderhoud. Meestal software problemen vermoed ik. De motor startte soms niet meer na Start/Stop en mijn handrem werd terug actief na vetrek, tijdens het gas geven.

Er zijn ook een paar zaken uitgeklaard: Bestuurderszetel zakt vanzelf: komt waarschijnlijk doordat hendel ingedrukt wordt tijdens het instappen.
Centrale vergrendelijk dubbel klakgeluid bij het openen: handgreep niet aanraken met duim, anders gaat het terug op slot tijdens het openen.

Dit is niet mijn volledige lijst, maar ik zal het voorlopig hierbij houden :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gd11_be
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 19:43
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door gd11_be »

Heeft er iemand een oplossing gekregen van Renault voor dit probleem

- bij regenweer kan je moeilijk of zelfs niet door de zijspiegels kijken omdat de regen over de zijruiten loopt (begint beneden in het hoekje ter hoogte van de zijspiegels) turbulentie water ophoping

Het is gewoon ronduit gevaarlijk om met deze wagen in de regen te rijden! Dit week-end ook weer gemerkt op de autostrade, je ziet totaal niks in je zijspiegels. Ik ga volgende week op onderhoud, ik ben eens benieuwd wat ze daarop gaan zeggen ! Nieuwe software hebben ze al 3 keer proberen te installeren. 'Sorry mijnheer, dat lukt niet met het serie nummer van uw wagen'. kom nog maar eens terug. Via USB werkt het helemaal niet, heb ik ook al aantal keren geprobeerd. Op het onderhoud heb ik nog eens gevraagd om een update te doen. Ik ben eens benieuwd.

Deze twee dingen heb ik ook al gehad. De lijst is eindeloos ! en ik ben al blij als ik eens 2 - 3 weken kan rijden zonder iets vreemds op te merken.
- laatste weken kom ik nabij wagen,....zijspiegels gaan open en lichten aan, maar als ik aan de deurhendel trek dan gaat de deur niet open. Ik moet op de afstands bediening drukken. dan plots dag(en) erna lukt dit wel terug.
- Middenconsole blijft donker bij starten en komt op na paar minuten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door RigolleM »

gd11_be schreef:Heeft er iemand een oplossing gekregen van Renault voor dit probleem

- bij regenweer kan je moeilijk of zelfs niet door de zijspiegels kijken omdat de regen over de zijruiten loopt (begint beneden in het hoekje ter hoogte van de zijspiegels) turbulentie water ophoping

Het is gewoon ronduit gevaarlijk om met deze wagen in de regen te rijden! Dit week-end ook weer gemerkt op de autostrade, je ziet totaal niks in je zijspiegels.
Overdrijven is ook een kunst :fp:
Zoals eerder al aangehaald lossen de meesten het op door de ruiten te behandelen met Rain-X, vanaf 70 km/u verdwijnen de regendruppels.
gd11_be schreef:Nieuwe software hebben ze al 3 keer proberen te installeren. 'Sorry mijnheer, dat lukt niet met het serie nummer van uw wagen'. kom nog maar eens terug. Via USB werkt het helemaal niet, heb ik ook al aantal keren geprobeerd. Op het onderhoud heb ik nog eens gevraagd om een update te doen. Ik ben eens benieuwd.
Ook voorgehad en het R-Link 2 systeem werd na de 4de poging vervangen door een nieuwe en sindsdien geen problemen meer.
gd11_be schreef: Deze twee dingen heb ik ook al gehad. De lijst is eindeloos ! en ik ben al blij als ik eens 2 - 3 weken kan rijden zonder iets vreemds op te merken.
- laatste weken kom ik nabij wagen,....zijspiegels gaan open en lichten aan, maar als ik aan de deurhendel trek dan gaat de deur niet open. Ik moet op de afstands bediening drukken. dan plots dag(en) erna lukt dit wel terug.
- Middenconsole blijft donker bij starten en komt op na paar minuten.
Deze 2 punten MOET de dealer oplossen, en als deze onbekwaam is ga dan naar een andere dealer en doe daar je beklag. Hier eindeloos klagen heeft geen enkel zin, behalve dat je ff uw ding kwijt kunt door het hier neer te pennen.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gd11_be
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 19:43
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door gd11_be »

RigolleM schreef: Deze 2 punten MOET de dealer oplossen, en als deze onbekwaam is ga dan naar een andere dealer en doe daar je beklag. Hier eindeloos klagen heeft geen enkel zin, behalve dat je ff uw ding kwijt kunt door het hier neer te pennen.
Klopt, maar na 2 jaar frustratie en meer dan 10 bezoeken aan 2 verschillende dealers, mag ik toch ook wel eens even een lijstje maken. Iedere keer moet ik met de auto naar de dealer en daar is mijn baas helemaal niet blij mee. Iedere keer uren-verlies, dus helaas mag ik dat nu niet meer. ondanks dat het een firma wagen is. Kijk maar even naar mijn ander topic dat ik net aangemaakt heb. En ja, dan ben ik ff mijn ding kwijt door het hier neer te pennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
mikeyd
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2014 09:23
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door mikeyd »

Voor mij (topic starter) zijn die zijspiegels ook een grote ergernis (en andere). en ja men kan u een halve oplossing aanbieden door dat behandelen met rain-X. De midden console blijft zwarte......en men kan ook zeggen door uw gps van uw gsm te gebruiken ipv middenconsole. Verleden maand nieuwe wasmachine gekocht maar de thermostaat werkt slecht en men kan er niks aan doen, ik moet er zelf warm water ingieten van 60°. Even een kleine nuance, maar uiteindelijk zijn we zelf oplossingen aan het zoeken naar productie fouten en software fouten. Deze auto heeft men volgens mij in spoed ontwikkeld en in elkaar gezet.
Het blijft tenslotte nog de verantwoordelijkheid van de fabrikant om deze problemen op te lossen en niet de gebruiker allerlei trukjes laten toepassen om problemen te verhelpen of te verbeteren. @ rigolle: overdrijven is één ding: maar ik en blijkbaar gd11_be zitten met een leasing wagen van de firma, en daar ben ik wel tevreden mee....het zou je eigen wagen maar zijn! En ik zit veel op de baan (50K) en Belgie is niet het nieuwe Spanje waar de zon veel schijnt ;).

Waar ik onlangs ook ben tegen gelopen (probleem zoveel): stond in de fille in Brussel en door steeds te koppelen (rijden,stoppen,rijden,stoppen,...) was plost de koppelingspedaal beneden blijven hangen....garage gebeld .....en zeiden " is een gekend probleem...als er geen olie lekt onder de pedaal gewoon even wachten...terug omhoog trekken en opgelost".
Is een gekend probleem blijkbaar.
Nogmaals gezegd...het is en blijft een Franse wagen!

@ Rigolle: Misschien kan je de baas van "gd11_be" overtuigen om naar die bepaalde garage te gaan waar ze wel deze problemen kunnen oplossen? tips zijn altijd welkom! :)

groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gd11_be
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 19:43
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door gd11_be »

Hoi Mikeyd, als je nog van die problemen hebt, laat me even weten Die dealer in Zaventem heeft de meeste van mijn problemen kunnen oplossen. Wel met wat nodige druk, maar het is een stuk beter. Hopelijk blijft het zo !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Basic72
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2020 16:17
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door Basic72 »

hallo,

Ik heb een net 2 jaar oude Renault Scenic 1.6 dCi en ik sta voor een raadsel. Ik rijd de auto terug.vanuit spanje met een bovengemiddelde snelheid. Op ongeveer 100 km van mijn thuis bestemming en dus na ongeveer 1900km, schieten plots alle interieur verlichting aan en op het dashboard brand ook alles. Er is geen waarschuwingslampje geweest vooraf. De auto draait ( loopt) nog stationair en zo weet ik uit te rollen naar een parking. Ik heb een maal getracht start knop in te drukken maar dit doet niets. Nog steeds geen waarschuwingslampje. Uitgerold op de parking aangekomen, open ik de motorkap en zie overal olie, het is zelfs door mijn wielen naar buiten gespoten. Geschrokken, de auto is net een maand uit de garantie en heeft met de reis naar spanje net geen 65k op de teller, bel ik de anwb.
Deze repatrieert de auto naar mijn dealer. En deze zijn nu al anderhalve dag aan t zoeken naar een oorzaak. Vreemd genoeg kunnen zij niets vinden waar de olie vandaan komt en hebben het bij Renault weggelegd.
Mijn vraag, is iemand al eens eerder met dit probleem in aanraking gekomen en zo ja, wat was de oorzaak en hoe is het opgelost.
Als mijn dealer voor een raadsel staat bestaat er een mogelijkheid dat iemand hier het wel zou kunnen weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door Gerbstar »

Basic72, ik ben benieuwd wat er nu mis was. Deel je nog even hoe het afgelopen is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door Kata »

Als ik het hier allemaal zo lees vrees ik al voor onze nog te leveren Grand Scenic Bose. :oops: Is weliswaar een andere uitvoering qua motor en automaat maar verder is alles natuurlijk hetzelfde.

Zoals gezegd lees je hier natuurlijk wel enkel de probleemgevallen, er zijn weinig forums waar mensen die tevreden zijn over hun wagen/service dat omstandig posten.

Dat neemt niet weg dat wie problemen heeft wel degelijk geholpen moet worden en ben ook benieuwd als er een oplossing kwam welke dat dan is.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door metalpe »

Onnodig citaat verwijderd.Moderator

Is typisch aan internet hoor.
Ik heb de mijne anderhalf jaar geleden nieuw gekocht, en buiten 1x een kleine beurt heeft die de garage nog niet gezien

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andreé
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 aug 2019 17:28
Actief als: particulier

Re: veel problemen nieuwe grand senic bose

Bericht door Andreé »

Ik heb een Scenic 160 EDC 2019 tot nu geen enkel probleem, behalve mijn batterij sta ik 10 stil radio speelt komt er op de display batterij zwak start motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht