All-in remvloeistof Zoe ??

Plaats reactie

Topic author
gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door gurpad »

De jaarlijkse onderhoudsbeurt voor onze Zoe staat binnenkort weer op het programma.
Dit jaar onderhoud B het ander jaar onderhoud A.
Als toelichting wordt gegeven het controleren van de controle punten en het bijvullen van vloeistoffen.
Door de Renault+ pas valt het bijvullen van de vloeistoffen en de eerste APK keuring onder de ""gratis "service dus de kosten zouden deze keer mee vallen 79 euro.
Tot mijn verbazing vertelde de garage dat Renault adviseert om all-in remolie te laten uitvoeren a 316 euro.
Renault zou dat adviseren eens in de vier jaar of 120.000 kilometer.
Mijn auto is de 40.000 net gepasseerd dus ik heb dat idee maar even geparkeerd.
Een anonieme ervaren Renault monteur, niet van mijn garage, vertelde mij dat hij dat ook zou kunnen doen voor de all-in prijs van 50 euro maar adviseerde mij rustig door te blijven rijden en typeerde het als geldklopperij.
Voor auto's van 10 jaar of ouder kan dat wel eens nodig kunnen zijn, was zijn oordeel.
Door deze kwestie realiseerde ik mij weinig of niets af te weten van het noodzakelijk onderhoud van de Zoe.
Wat doet men precies met die controles en waarom is dat nodig ?
Bestaan daar YouTube filmpjes over zodat ik eens kan mee kijken om er iets over te kunnen leren.
Op dit forum zitten ook veel deskundigen die mij vast meer info kunnen geven.
Mogelijk kan ik dan nog opklimmen tot "doe het zelver" van de onderhoudsbeurten A of zelfs B.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door mechanic »

Remvloeistof is hygroscopisch,trekt vocht aan,en periodiek verversen is zeker aan te raden. 10jaar is erg lang,renault hanteerd 4jaar of 120dkm.
€300 is waanzin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door gurpad »

Dank voor de info. Is het een variant op de vroegere rem olie ? Gaat het controle lampje niet branden als die verversing noodzakelijk is ?
De prijs was echt 316 euro. Zijn er al Zoe rijders die dit hebben laten doen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door mechanic »

Het is gewoon dot4 remvloeistof,niks bijzonders. Een half uur arbeid bij een onderhoudsbeurt wellicht.
Nee controlelamp brand hoogstens bij een te laag peil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door AlexZoe »

gurpad schreef:Dank voor de info. Is het een variant op de vroegere rem olie ? Gaat het controle lampje niet branden als die verversing noodzakelijk is ?
De prijs was echt 316 euro. Zijn er al Zoe rijders die dit hebben laten doen ?

Ik heb dit laten doen samen met een A + B beurt, inclusief troubleshooten vane end efect aan de achterruitverwamring.

De totaalprijs was 360 euro, dus lijtk mij sterk dat ik 316 euro voor remvloeistof heb betaald.

Mijn Zoe is van Maart 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door gurpad »

Weinig reacties gekregen op mijn bovenstaande verhaal.(bedankt AlexZoe en Mechanic voor jullie antwoord)
Zijn er zo weinig ervaringen met de door Renault aanbevolen onderhoudspunten ?
Ook geen ervaringen van mensen die gewoon even mochten mee kijken in de operatie kamer tijdens zo'n jaarlijkse controle ?
Bij mijn garage is het wachten tot de dokter komt vertellen dat alles weer in orde is.
Ook geen YouTube filmpjes beschikbaar ?
Zijn er wel Zoe rijders die geheel zelf het jaarlijks onderhoud doen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door zoe2goe »

Ik heb gevraagd of ik een keer bij een gewone beurt mocht blijven. Was geen enkel probleem. Stelde niet zo veel voor in de zin van dat het echt standaardcontroles zijn: alle lampjes, vrijloop van de wielen/remmen, alle vloeistoffen, diagnose uitlezen, etc etc. Ik vond voor de tijd dat ze er mee bezig waren het tarief absoluut redelijk.

Eventueel als extra interieurluchtfilter vervangen. Kun je als je handig bent makkelijk zelf, anders gewoon laten doen (lijkt wel chemisch afval na een jaar)

Ditto na 3 jaar de 12 volt accu. Beschreven op dit forum.

Remolie verhaal mijn niet aangeraden op de jaar 4 beurt. @mechanic kan ws wel iets zeggen over hoe verstandig of niet dat is. Het enige wat ik er van weet is dat het een door het CLIP diagnose systeem "begeleide" procedure is. Het lijkt me zeer onverstandig om hier mee te gaan hobbyen (zei de gek die bij 100 km/h probeerde wat er gebeurt al je op Start drukt).

Voor zover ik hoor ("grapevine") wil geen een merkloze garage welke BEV dan ook aanraken. Gaat wel veranderen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door mechanic »

Dat las ik op het www ook dat de clip eraan moest,kan me buiten dat de auto 'veilig gesteld' moet worden,wat bij gewoon onderhoud ook niet hoeft er niets bij voorstellen.
Ik kan er natuurlijk prima naast zitten,maar zo ingewikkeld zal kan ik me een remsysteem van RN nuet voorstellen.
Het systeem is hydraulisch,wat ook moet werken zonder tussenkomst van electronica zeg maar,dus verversen in principe ook. Heb 1x een Zoë,en een Twizy op de brug gehad daar ik geen ZE-technicus was/ben. Ben ook al een poosje nist meer werkzaam bij RN. Bij de Twizy stond op de werkbon remblokken voor vervangen en achter remmen reinigen. Daar spoelde ik ook even verse remvloeistof doorheen zonder problemen,zal bij de Zoë niet anders zijn.
Door evt aanwezig vocht in de remvloeistof,meer dan 3%,(hygroscopisch=vocht aantrekken) verlaagt het kookpunt van de remvloeistof waardoor bij 'zware' belasting je in de gevarenzone kan komen mbt koken van de vloeistof.
Ook vervuilt deze vloeistof natuurlijk,en kan bij teveel vocht erin corrosie aan de stalen onderdelen optreden. Denk aan remleidingen,wielremcilinders,remzuigers.

De garage controleerd enkel de vloeistof in het reservoir,niet wat in de leiding zit.
Je kunt de vloeistof meten op kookpunt,garage heeft daar vast eeb setje voor,en daarop beslissen.
RN schrijft al zolang ik terug kan denken in de werkplaats,meer dan 10jaar,voor de remvloeistof te vervangen om de 4jaar of 120.000km en dat is het dubbele als wat sommige andere merken voorschrijven.

Offtopic: mn 2takt dorps snorfiets krijgt eigenlijk geen onderhoud,hoeft ook niet veel natuurlijk,maar wel zo om het jaar even verse remvloeistof.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door zoe2goe »

Dank voor de toelichting @mechanic!

Het remsysteem is erg complex omdat het aan "torque blending doet": los van hoe je met de pedalen in de weer bent, remt de ZOE primair op de motor, en pas daarna met de frictieremmen. Die worden dan ook aanzienlijk minder belast dan in een gewone auto (noot: helemaal bij de ICE-snelheids-drempel-ridders. Ik moet er altijd meewarig om glimlachen, getriggerd door de remlichten, als ik bedenk hoeveel je op die manier verstookt zonder enige noodzaak). meer info hier (disclaimer: van mijn hand): http://canze.fisch.lu/the-zoe-braking-system/
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door mechanic »

Dat is allemaal een stukje ingewikkelder dan bij een conventioneel ICE voertuig. Echter heeft de Zoë gewoon simpele schijfremmen voor en nog simpeler trommelsysteem achter,wat je ontlucht zonder verder aan de electronische kant te komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door gurpad »

Dank voor de aanvullende reacties.
Inmiddels is de service beurt geweest.Eerst een hele discussie met de baliemedewerker over het vervallen van de garantie als het geadviseerde niet zou worden uitgevoerd (all-in remvloeistoffen)
Toch heb ik maar even voet bij stuk gehouden.
Men kon ook niet verklaren waarom dat 316 euro zou moeten kosten na kort overleg wilde men het ook uitvoeren voor 167 euro en tot slot was het eindvoorstel de prijs zoals die voor een" gewone"
Renault, 60 euro.
Men zou het prijsbeleid nog nader gaan onderzoeken.
Ik heb er toch maar even vriendelijk voor bedankt omdat hier niets van begrijp.
De controle werkzaamheden werden in de "gewone" Renault garage uitgevoerd, het was dus niet nodig dat het in de ZE afdeling van mijn garage moest gebeuren.
Vandaar dat ik mij afvroeg wat nu precies die jaarlijkse controle A of controle B inhield.
Voor de APK keuring is er een vaste lijst van checkpunten dat is duidelijk en controleerbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door mechanic »

€60 is bij een dealer niet onredelijk. Half uur arbeid à €100 en plm een tientje voor de vloeistof en afvoering daarvan is netjes. Zelf doen ben je dus voor een tientje klaar zo'n beetje.
Je had bij de dealer zo een lijstje kunnen vragen waar op staat wat er gedaan wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



markfe
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2017 19:47
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door markfe »

de zoë is vandaag ook voor een beurt, belt de garage daarnet:
remvloeistof moet verwisseld worden, inderdaad voor het lieve sommetje van €316
De auto moet stroomloos gemaakt worden & het is 3,6 uur werk. Voor remvloeistof die weinig gebruikt wordt, doordat je meestal afremt op de motor, vind ik dit wel een heel apart verhaal. De dame aan de balie kon mij dit ook niet uitleggen en moet ook 3x nakijken of die prijs wel klopte.

Ik heb al veel meegemaakt met Porsche/Maserati/BMW/Mercedes in mijn garage, maar dit slaat werkelijk alles....


EDIT: garage belde net zelf terug, nadat ik gezegd had dat ik dit wel heel overdreven vond.
Het elektrische systeem hoeft toch niet losgekoppeld te worden, dus alleen remvloeistof wisselen €60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Annedaaneva3!
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2018 16:35
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door Annedaaneva3! »

Vandaag Zoë naar garage gebracht voor een beurt. Ook mij werd verteld dat ik de remvloeistof moest vervangen voor meer dan 300 euro. Heb gezegd dat het niet hoefde en ben daarna eens gaan zoeken via Google. Kwam uit op dit forum en heb de garage verteld welke info ik hier vond. De man ging het een en ander navragen en kwam terug met excuses dat het verkeerd in het systeem van Renault staat en dat het inderdaad maar 60 euro moet zijn en dat mijn remvloeistof was gecontroleerd en nog goed was dus dat het niet nodig was dit alsnog te laten doen. Dus let op: laat je niets wijs maken. Misschien willen ze op deze manier toch nog iets willen verdienen aan de beurten bij elektrische auto’s

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door mechanic »

Laat het toch spoelen. Ze testeb de vloeistof in het reservoir,niet de leidingen! Elke 4jaar is geen schande.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartKers
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:14
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door BartKers »

Wow.. bedankt mannen... jullie hebben me bijna € 220,- bespaard!

Heb gereageerd op de post "All-in remvloeistof € 316.00" voor mijn 4-jarige onderhoudsbeurt.

Na wat mailen was de conclusie:
"Vanmorgen heb ik het voorgelegd bij mijn collega en u heeft gelijk.
Er staat inderdaad een fout in ons systeem.
Goed dat u dit heeft opgemerkt.

Mijn collega heeft het aangepast en de kosten voor het vervangen van de remvloeistof is € 96.94."
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door zoe2goe »

Ik heb over dit onderwerp serieuze discussie gehad op het Engelse forum. Ook daar wordt vervangen remvloeistof geadviseerd met behoorlijk vreemde prijsvariatie. Een daar erg goed bekend staande dealer heeft aangegeven dat naast de 4 wielen nog op 3 andere plaatsen moet worden afgetapt ontlucht en dat daarvoor een HV isolatie echt noodzakelijk is. Totale tijd ongeveer 2.5 uur. De grap is dat daar 180 pond voor staat. Het blijft enigszins mistig wat er nu echt wordt gedaan / nodig is, maar voor 100 euro kun je de auto niet 2.5 uur in de werkplaats hebben.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door barreman »

Nondeju, ook hier een offerte binnen voor dik 280 euro all-in remvloeistof. No way dat ik dát ga betalen aan de dealer. De rest van de onderhoudskosten zijn wel redelijk trouwens.

Zijn er ( al? ) mensen met ervaring om dit klusje bij een vakgarage te laten uitvoeren ?

En is ‘oude’ remolie een APK punt ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door mechanic »

Enkel het peil van de remvloeistof,of lekkage is een apk punt.
Elke garage,of handige klusser kan de remvloeistof vervangen van een Zoë.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door zoe2goe »

@mechanic, dat laatste weet je dat echt zeker? In de "mech" handleiding staat **zeer** nadrukkelijk dat het een "guided" procedure is met het CLIP tool. Doorstromen, OK, maar ontluchten met die gekoppelde UBP en EVC.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 8
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door mechanic »

Doorspoelen is eigenlijk hetzelfde als ontluchten,dat kan zonder verdere tussenkomst van de Clip.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door zoe2goe »

OK, thanks
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door barreman »

De HUFTERS.

Na mijn klacht hebben ze de offerte zonder verdere opmerking veranderd. Ik betaal nu 60 euro voor de all in service remvloeistof.

Op zich precies goed natuurlijk - dit forum heeft zijn nut maar weer eens bewezen. Maar wát een smerige vuillakken zijn het dat ze het gewoon blijven proberen om mensen een poot uit te draaien als ze even niet bewust zijn van wat iets mag kosten !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door zoe2goe »

Eindelijk feiten, zie TLDR: ja duurder want HV lockout nodig, omdat de handlingen voor de ontluchting van het servosysteem te dicht bij het HV systeem zitten.

Sowieso een erg interessante video, ook wat andere details.

Voordat iemand er over begint: Will staat op de UK fora bekend als de beste ZE dealer.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door Knarf93 »

Grappig dat de Renault onderhoud calculator nu aangeeft dat de remvloeistofwissel €59,95 kost.
IMG_20190803_175318.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door barreman »

Het zijn een stel sukkels bijelkaar. Een mooi verhaal over het spanningloos maken, dat zou de hoge kosten verklaren. Feit is dat iedereen die over het tarief klaagt blijkbaar wel een 'normaal' tarief betaalt. Het lijkt me - gezien de manier waarop dit moet gebeuren - ook wel een designfout. of in ieder geval een design-dat-had-beter-gekund.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door Injector1 »

Ik heb in Mei J.l. wat prijzen opgevraagd.
Tussenbeurt € 35.- A beurt € 74,- en de B beurt € 85,-
Remvloeistof verversen, € 59,95.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lennart
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 okt 2019 12:38
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door Lennart »

De onderhoudsprijzen zijn ineens hoger geworden! Een paar weken geleden stond er nog 74 en 85 euro voor... :shock:
Screenshot_1.jpg
Overigens hoeven de beurten nu nog maar iedere 60.000 (of 2 jaar) ipv 30.000 km. De optie voor remvloeistof stond er eerst wel apart bij, maar nu niet meer. Zou dit opgenomen zijn in de pakketten?
De Renault Z.E. Service A is een tussentijdse servicebeurt om jouw elektrische Renault in goede conditie te houden. Tijdens deze servicebeurt wordt jouw Renault gecontroleerd op cruciale punten waaronder het remsysteem. Dit voorkomt problemen en zorgt voor een veilige rit.
Alle overige werkzaamheden
Screenshot_2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 ZEN QuickCharge 22kWh uit 2015 (ik sinds oktober 2019)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door ZoeKees »

Lennart schreef: Overigens hoeven de beurten nu nog maar iedere 60.000 (of 2 jaar) ipv 30.000 km.
Bedoel je nu dat de onderhoudsintervallen verlengd zijn? Ook voor bestaande Zoes?
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lennart
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 okt 2019 12:38
Actief als: particulier

Re: All-in remvloeistof Zoe ??

Bericht door Lennart »

ZoeKees schreef:
Lennart schreef: Overigens hoeven de beurten nu nog maar iedere 60.000 (of 2 jaar) ipv 30.000 km.
Bedoel je nu dat de onderhoudsintervallen verlengd zijn? Ook voor bestaande Zoes?
Ja ik denk het, mijn Zoe is van 2015. Als je bij de beurten op het “i”-tje klikt zie je nu 60.000 of 2 jaar. Daar stond eerder nog 30.000 of 2 jaar.
Zoe Q210 ZEN QuickCharge 22kWh uit 2015 (ik sinds oktober 2019)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht