Renault Megane ENERGY TCe 205 EDC GT

Plaats reactie

Topic author
joël
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2019 21:53
Actief als: particulier

Renault Megane ENERGY TCe 205 EDC GT

Bericht door joël »

In mijn zoektocht naar een 2dehands wagen met minstens 200PK en een maximum budget van 20.000€ ben ik uitgekomen bij de Renault Megane ENERGY TCe 205 EDC GT.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik niet op de hoogte ben van de voor en nadelen van deze wagen .Dus als jullie met deze wagen ervaring hebben dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Renault Megane ENERGY TCe 205 EDC GT

Bericht door adinsx »

Ik rij inmiddels zo'n 36.000 km rond in een Estate GT205:

Afbeelding

Afbeelding

Bevalt dat? Absoluut! Ik reed in het verleden enkele RS-modellen waaronder een Clio RS182 en later een Mégane II RS R26 (260 pk). Daarna een Mégane III Estate met 130 pk en dat viel tegen, zover terug in vermogen. De GT205 biedt veel stuurplezier (zeker met 4control), een gretige motor (te chippen naar 225 ongeveer), fijne automaat (maar niet zo verfijnd als een DSG), en strak onderstel.

Nadeel wellicht, de auto is relatief zwaar (1405 kg voor de Estate, leeggewicht), maar de prestaties zijn prima. Kortom, als gezinsauto (twee jonge kinderen) voldoet de auto meer dan goed. Met de caravan (1500 kg) tevens geen enkele moeite. En de looks, ja die blijven geweldig.

Waar je op moet letten:
Mijn Estate GT205 is van 02-2018 en nagenoeg full-option op leer en ACC na. Bewust. Leer is me te koud en glad, ACC werkt niet goed genoeg. Daarnaast beperkt ACC (adaptieve cruise control) de werking van de normale cruise control tot 150 km/u. Ik rij nog wel eens in DL en dan wil ik de CC op 180 kunnen zetten bijvoorbeeld.

Iets anders waar je goed op moet letten: De eerste serie had nog wat kinderziektes met de versnellingsbak (een Getrag 7DCT300). In 2017 is een verbeterde versie gekomen, maar vooral ook de software is verbeterd. Liefst pak je dus een GT van 2017 of later.

Nog een tip qua multimedia: In auto's na productieweek 17 - 2017 (ongeveer eerste toelating juni 2017) is het multimediasysteem voorzien van Rlink2 met 3.3* software. Vanaf dat moment heb je ook Carplay-mogelijkheden. Daarvoor is Rlink2 voorzien van 2.2* software. Nu kun je die laatste wel laten updaten naar 7.* inmiddels, maar Carplay is nooit mogelijk omdat een gyroscopische sensor ontbreekt.
Dus, liefst een GT van na juni 2017. Al weet ik niet of ze dan binnen je budget passen.

Tot slot: Ik heb nog geen storingen of andere gekkigheid gehad, op een zichzelf resettende boordcomputer na. Bleek een fabrieksfoutje in het display, keurig onder garantie vervangen. Verder kan ik zo geen nadelen bedenken, dus succes met de zoektocht. En vragen? Kom maar op ;)

Oh, en deze stoelen zitten héérlijk:
Afbeelding

Op de beurs in Parijs (of was het Frankfurt) van 2016 werd de GT gepresenteerd. Ik stapte in een demo-model en dacht meteen: deze moet ik hebben straks.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Renault Megane ENERGY TCe 205 EDC GT

Bericht door nikk »

Als de auto niet al te recent behoeft te zijn dan een Laguna 205GT geen optie?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht