Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren
Volgens de onderhoudsrichtlijnen is het nu tijd om de koelvloeistof in mijn systeem van mijn Grand Scenic II Phase I 1.5 DCI te vervangen. Volgens mij kan ik dit ook zelf. Vraag is dus hoe laat ik het afvloeien
1. Waar zit het aftap kraantje?
2. Hoeveel liter moet ik opvangen c.q. weer nieuw in gooien?
3. Is de opgevangen vloeistof chemisch afval?
4. Vullen gewoon doen via het expansievat?
5. Nog speciale aandachtspunten?
Ik heb even de service manual gedownload en gelezen dat het toch wat lastiger is dan ik aanvankelijk dacht (speciaal gereedschap voor het losmaken van slang, perslucht e.d.). Ik laat het toch maar doen. Aangezien het maar om de 120.000 km moet gebeuren....
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zoals de titel al aangeeft twijfel ik over het verversen of spoelen van de EDC versnellingsbak. Ik lees wisselende verhalen, veel mensen zeggen spoelen maar het genoemde nadeel daarvan is dat blijkbaar vuiligheid weer door de versnellingsbak...
Ook een Renault Austral voor 2000 km terug olie ververst tussen minimum en maximum, staat nu al 1cm boven pijl.
Ben naar de dealer geweest ,en zou bij Renault informeren wat er aan te doen is..
Het kan toch niet zo zijn.dat je iedere 2000 km olie...
Mijn motor wordt niet of zeer traag warm. Bij de nieuwe themostaat sluit die klep af op rubber bij open toe gaan. Ik denk dat hij scheef zit of het rubber is stuk. 't Enig wat ik nog hoorde is dat de injectie dan telkens rijker staat.
Bij de Action...
Mijn Zoe ZE50 dateert van april 2020 en is binnenkort toe aan zijn 5-jarige onderhoudsbeurt. Ik keek net even op onderhoud.renault.nl/prijzen en zag daar tot mijn grote schrik dat er voor die beurt naast All-in Renault Z.E. service a à €169 ook een...
Beste Renaultrijders, ik vraag hier hulp voor iets wat ik ook niet precies weet…. Dit klinkt raar; het volgende is aan de hand. Ik heb een Espace 2.0T aut uit 2003. De voiture heeft 140000 (NAP!!) op de teller en ik ben 2e (RDW!) eigenaar. Ik heb...