Systeemupdate

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Toch belachelijk dat je dit niet te horen krijgt, anders dan via dit forum.
Melding in de auto zou standaard moeten zijn!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Wat is easy connect? Waar vind ik dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Volgens die easy connect moest ik ook een update doen, het duurde lang in de auto, en even kwam weer geen kaarten gevonden, maar dat herstelde zich. ik nam dus een foto voor en na, en er is niets veranderd. Hierbij foto van 11 mei na de update langs SD en dan na de update met de USB.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door l'Histoire d'O »

Marguerite schreef:Toch belachelijk dat je dit niet te horen krijgt, anders dan via dit forum.
Melding in de auto zou standaard moeten zijn!
inderdaad helemaal mee eens. Tevens zou het Renault sieren niet alleen aan te geven: update 11.344 maar het hele nummer, zodat je kunt controleren of je deze al hebt en misschien ook handig om er een datum bij te zetten.
Zal helaas wel te moeilijk zijn voor Renault.
Ik kreeg via controle van RLink store de melding dat er een update was en heb het via de SD kaart gedaan. Duurde heel lang en in de auto kreeg ik de melding Update mislukt, maar wel het nieuwe nummer dus ??????
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door groen_duiven »

Update van mijn zijde.

Daar ik morgen op vakanntie ga en wel een kaart wil hebben, woensdag eerst de dealer gebeld en toch mar een nieuwe SD-kaart besteld.
Later die dag werd ik gebeld door Renault Nederland , zij gaven ook aan dat probleem in de sd-kaart zit, zij headden opdracht gegeven om een nieuwe sd-kaart te versturen naar de dealer.

Deze heb ik zojuist opgehaald, ik hoefde niets te betalen.
Op de SD-kaart staat:Europe R-Link Evolution Map version 10.15

Kaart in de auto gedaan en weer werkende kaart. Ook in systeem nagekeken en ik heb inderdaad kaart 10.15

Tijens naar huis rijden nog geen werkende tomtomservices (en dus ook geen verkeersinfo). Vermoed dat dit pas weer operationeel is na aansluiten SD-kaart in de laptop en er contact is met R-Link.

Inmiddels SD-kaart in laptop en in R-Link zie ik bij Mijnproducten ->Mijn Apps beheren nu 2 SD-kaarten staan, Er staat geen versienummer bij de kaart, wel de grootte 4.518 Mo

Hoop dat de services het dan ook weer doen. En anders komt dat wel na mijn vakantie...


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Dat easy connect schijnt altijd te zeggen dat er een update is. Nu weer 11.344 ik denk dat ik die al gedaan heb. Probleem is misschien dat ik een desktop en een laptop heb, en daarbij nog eens dat mijn vorige laptop gesneuveld is. Ik weet niet in hoeverre de computer belangrijk is, of de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Relic
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2018 10:44
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Relic »

groen_duiven schreef:Update van mijn zijde.

Daar ik morgen op vakanntie ga en wel een kaart wil hebben, woensdag eerst de dealer gebeld en toch mar een nieuwe SD-kaart besteld.
Later die dag werd ik gebeld door Renault Nederland , zij gaven ook aan dat probleem in de sd-kaart zit, zij headden opdracht gegeven om een nieuwe sd-kaart te versturen naar de dealer.

Deze heb ik zojuist opgehaald, ik hoefde niets te betalen.
Op de SD-kaart staat:Europe R-Link Evolution Map version 10.15

Kaart in de auto gedaan en weer werkende kaart. Ook in systeem nagekeken en ik heb inderdaad kaart 10.15

Tijens naar huis rijden nog geen werkende tomtomservices (en dus ook geen verkeersinfo). Vermoed dat dit pas weer operationeel is na aansluiten SD-kaart in de laptop en er contact is met R-Link.

Inmiddels SD-kaart in laptop en in R-Link zie ik bij Mijnproducten ->Mijn Apps beheren nu 2 SD-kaarten staan, Er staat geen versienummer bij de kaart, wel de grootte 4.518 Mo

Hoop dat de services het dan ook weer doen. En anders komt dat wel na mijn vakantie...


groen_duiven
ik geloof dat de nieuwe versie 11.344.xxxxx.8059 wordt gekoppeld met de nieuwe 10.15 kaart. Vandaag heb ik de nieuwe kaart in r-link gestopt en krijg een popup of ik de software wil updaten. Ik heb nee gedrukt want er staat helemaal geen info over.
ik heb nog steed 11.344.xxxxx.8056. Ik vermoed de nieuwe 11.344.xxxxx.8059 wordt alleen via SD kaart geüpdatet. Kan iemand dat bevestigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Mijn TomTom services verlopen over 6 dagen. Ik heb dat nog nooit zelf bijbesteld altijd bij de dealer laten doen. De laatste keer vroeg hij echter voor één jaar, meer dan Renault vraagt voor drie jaar. Hoe werkt dat? Moet je SD in de computer zitten of wordt dat ineens in de auto aangepast?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Sinds ik mijn Kangoo en dus Rlink heb (2014) maak ik bij elke nieuwe kaart, of systeemupdate, een kopie van mijn SD kaart. Toen ik de grote update van 6 april langs USB deed, gaf de geplaatste SD kaart geen kaarten meer. Gelukkig kon ik met mijn kopie verder doen.
Toen ik echter op de SD kaart, waarmee ik geen kaarten meer kreeg met Rlink explorer een kopie wilde maken lukte dat plots niet meer. Ik heb alles geprobeerd, ook de kaart formatteren, maar ik krijg er geen nieuw kopie op. Ergste is, dat nu mijn 'TomTom services' zijn verlopen, en ik vrees dat dit, zoals gewoonlijk bij Rlink, ook problemen gaat geven. Wat is de oplossing???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Blijkbaar vond iedereen mijn vraag dom, of wist het ook niet, maar voor Live services moet de SD kaart niet in de computer. Ik kreeg wel 'activeren' en dat duurde lang, dus belde ik naar Renault. Ze zegden dat dit 72 uur kon duren. Vijf minuten later was het klaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Clio_Carel
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jul 2018 21:58
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Clio_Carel »

https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link

Easyconnect link blijft bij mij ook aangeven dat er een update is, In maart een update gedaan en afgelopen week ook weer een update gedaan. Kan na een paar maanden, maar dat er nu 2 dagen later weer een update klaar staat gaat er bij mij niet in.

Dus maar even op zoek gegaan naar versienummers. Heb nu versie 11.344.3198541-8059 en is volgens mij de nieuwste als ik de berichten hierboven mag geloven.

Wat me wel opviel is dat er een oude TomTom kaart actief is v1005.v8811
Dit zou V1011.vxxxx moeten zijn.

Dus even de stick met kopie kaartmateriaal in de PC en R-Link toolbox aangeslingerd: "Je R-Link-geheugenkaart is up-to-date."
R-link store https://nl.rlinkstore.com/nl/update geeft wel aan dat er een update klaar staat (kaart v1011). Na kiezen voor update komt de melding: "De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw"
Doe ik dit met de Chrome browser ipv Firefox gaat er wel wat draaien in de R-Link toolbox. Draait nu al ruim een uur en er gebeurd verder weinig, cache directory blijft ook leeg.

Is dit echt een tijdelijk probleem of is deze service nooit beschikbaar?

Voor zover ik me kan herinneren heb ik deze 1011 kaartupdate in aug 2018 aangevinkt in de R-Link store toen ik mijn huidige auto net een maandje had.
Ben altijd in de veronderstelling geweest dat deze kaart ook op het kaartje van de auto stond tot ik vandaag op zoek was naar versienummers.

Meest vreemde is dat ik afgelopen week nog wel een kaartupdate binnen gekregen heb, zal wel een update op de 1005 kaart geweest zijn, deze heeft momenteel subversie v8811.

Kaart update die in de R-Link store klaar staat heeft versie 1011.9022.

Edit
Heb overigens niet de indruk met oud kaartmateriaal rond te rijden.
Reed toen ik de auto net had regelmatig door het weiland volgens Tommie.

Wellicht geeft het infoscherm geen goede info versie informatie door, zou kunnen komen door gebruik eigen SD-Card.
Originele van Renault al vrij snel vervangen door een generieke vanwege foutmeldingen in de R-Link toolbox en geen zin / tijd om dit te regelen met de Renault helpdesk.

Is de versie op een andere manier te controleren?

Overigens wel zeer tevreden met het R-link / TomTom systeem op het updaten na dan.
Is toch niet meer van deze tijd dat je met kaartjes en sticks heen en weer moet lopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Als je door weiland rijdt, en er is al een weg, dan is je Kaartversie verouderd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

joop captur
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 nov 2015 21:25
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door joop captur »

Theo-R-link schreef:Als je door weiland rijdt, en er is al een weg, dan is je Kaartversie verouderd.
:think: en andersom? :think: :dance:
:fotoplease2: per 13-9-2017 CAPTUR TCe 1.2 EDC Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Clio_Carel
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jul 2018 21:58
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Clio_Carel »

Theo-R-link schreef:Als je door weiland rijdt, en er is al een weg, dan is je Kaartversie verouderd.
Heb juist niet de indruk dat ik met oud kaartmateriaal rondrijdt, eerste weken dat ik de wagen had dus wel.
V1011 staat ook aangevinkt op de SD-Card in de Rlink store.

Auto geeft echter kaartversie 1005 aan, volgens mij klopt dit niet en is er wel degelijk recenter kaartmateriaal aanwezig. Maar hoe kan ik dit controleren? Zie op jouw screendumps versie 1000 staan, neem aan dat dit ook niet klopt?

Oorzaak zou het gebruik van een eigen SD-kaart kunnen zijn.

Ga toch maar eens bellen met de helpdesk om het niet up te daten Renault kaartje te laten vervangen.

Overigens vind het R-Link / TomTom systeem elke bron wel OK. Al duw je een USB stick in de Android Auto aansluiting vind die nog de kaarten en gaat ze laden. Been there done that :mrgreen:

Weet echter zeker dat ik recent kaartmateriaal heb, zijn onlangs veel wijzigingen geweest in de wegen in mijn buurt (ondertunneling A9) en ook de verbreding van de A1 na Baarn wordt correct weergegeven.

Irriteert me dat het versienummer niet juist wordt weergegeven en ook de R-Link store aangeeft dat de update niet verwerkt kan worden.
Moet gewoon kloppen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Ik rij inderdaad nog met versie 1000 aangekocht in April 2018 en ik ga die niet updaten zolang ik geen problemen heb. Ik rij maar 6.000 km per jaar, dus per km wordt mijn kaart wel veel duurder dan voor iemand die bv. 20.000 km per jaar rijdt.
Als er echt veranderingen zijn zal ik dat snel merken, want ik rij bijna altijd dezelfde trajecten. En de snelheid kan niet juist zijn, zelfs met de laatste nieuw kaarten, want die verandert elke week. En terwijl wel elk werkje of file onmiddellijk wordt opgemerkt door TomTom services, schijnen ze dat voor de snelheden niet te kunnen. Logisch, dan kocht iedereen maar om de drie jaar kaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in