Hallo,
Ik wil het stuurhuis en de stuurbekrachtigingspomp van mijn Renault Nevada 2.1 RT diesel van 1995 vervangen. De pomp heeft gelekt bij de keerring rond de as en inmiddels verliest ook het stuurhuis olie.
Om de oude pomp te verwijderen, moet de poelie er af, en daar zit hem de moeilijkheid. Boven het uiteinde van de pompas zit (zo te zien) een verzonken inbusbout in de poelie. Inbus 10 past net niet, ik meet iets in de buurt van de 9,7 mm. Dus heb ik een inbussleutel 10 passend gemaakt, maar zowel linksom als rechtsom beweegt de bout geen millimeter.
In de as van de pomp zit draad getapt, een bout M8 valt er los in en een M10 past niet. Het lijkt op M9 of 3/8 draad of iets dergelijks.
Omdat de inbusbout alleen in de poelie geschroefd lijkt te zitten, zou deze misschien niet los hoeven en is het bedoeld als eind-aanslag bij het plaatsen van de poelie op de as ?
Met een poelietrekker krijg ik ook geen beweging in de poelie.
Heeft iemand een idee hoe deze poelie te verwijderen is?
En zijn er revisiesetjes voor deze pomp te krijgen? Het nummer van de pomp is 7846075 en deze zit op verschillende types Renault gemonteerd, soms met enkele V-groef-poelie en soms met een multiriem-poelie.
Poelie stuurbekrachtigingspomp
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut