Luidsprekers / audio upgrade

Plaats reactie

Topic author
hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 nov 2016 14:32
Actief als: particulier

Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door hugovdw »

Vandaag hebben we onze Zoe opgehaald (demoding van 2015, Zen Q210) en er vallen mij een aantal dingen op, waaronder het gebrek aan geluid achterin; oftewel, zijn er geen speakers achterin ingebouwd? Heeft iemand al eens een audio upgrade gedaan bij de Zoe en zo ja, heeft iemand tips? Ik moet nog eens even goed gaan kijken, maar ik wil iig de speakers inbouwen/vervangen door kwalitatief betere :-)

Thanks!
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Luidpsrekers / audio upgrade

Bericht door GertjanVB »

Zen is toch een compleet uitrustingnivo? Staat de fader goed (geluidinstellingen op de R-link)?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 nov 2016 14:32
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door hugovdw »

Ja, is compleet nivo, maar ik kan faden in R-link wat ik wil achterin hoor ik niets..
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door GertjanVB »

Jammer, zal dan toch een uitbreiding op de bestaande boxen worden...
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door zoe2goe »

@Hugovdw, zoek even op de zeer rente posts van @Jsj, die heeft er net aan zitten sleutelen en is juist tot de conclusie gekomen dat de speakers juist beter niet te vervangen zijn (ik hoop dat ik geen posts door elkaar haal)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Ik heb ook een Zen uitvoering en geen problemen met het geluid achterin, prima te regelen met de faderfunctie.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door Smartrix-Zoe »

Mijn speakers zijn al eens vervangen achterin omdat ze kapot waren.
Misschien is dat het geval.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door Jsj »

met een zaklantaarn kun je even door het rooster schijnen om te kijken of er een speaker aanwezig is.

Ik heb de voorste compo set vervangen door een audiosystem 165 set ( kost rond de 100-120 euro) maar dat gaf geen verbetering door het beperkte vermogen van de R link. De huidige speakers zijn zo slecht nog niet. Wil je echt profijt hebben van betere speakers dan heb je een ook een goede versterker nodig om ze goed aan te sturen. Ik heb daarom de standaard speakers teruggeplaatst en na het dempen van de deuren absoluut content met het geluid.

De achter speakers lijken echter niet van dezelfde kwaliteit als de voorste speakers. Voor zover ik kan zien is dat een standaard breedband speaker van papier. Deze ga ik daarom vervangen door een coaxiaal speaker en tevens de deuren weer goed ontdreunen.

Voor zover mij bekend hebben de Intens en Zen uitvoeringen altijd 6 speakers (Arkamsys 3D sound) waarvan dus een prima composet aan de voorzijde en goedkope speakersset in de achterdeuren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 nov 2016 14:32
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door hugovdw »

Dank allemaal; blijkt dat 1 speaker achterin idd stuk is, dus even kijken wat er in zit, danwel in zou kunnen. @Jsj wat heb jij aan demping gedaan in de deuren en heb je ergens een beschrijving van hoe de panelen eraf/erop moeten?

Wederom dank!
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door Jsj »

Er zit een 13 cm speaker in volgens mij.

De panelen loshalen is niet zo moeilijk maar doe dit niet in de kou. Dan knappen er klemmetjes af. Er zitten 4 of 5 torx boutjes in die je moet loshalen ( zitten soms wel wat verstopt. Vervolgens moet je met een speciale tang of zoals ik heb gedaan met een papiertje en een schroevendraaier je vingers tussen het paneel en de deur wringen ( kan pijnlijk zijn :-) ) en dan met redelijk kracht de panelen los trekken.

Ik heb dit in mijn verwarmde garage gedaan en heb 1 klemmetje gesloopt. Die kun je overigens zo weer bij de dealer ophalen maar toch.

Voor demping heb ik gebruik gemaakt van Silentcoat starters pakket. Meer info en plaatjes over hoe ik het gedaan heb kun je hier vinden.

deuren-gedempt-aanrader-t24205.html

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 nov 2016 14:32
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door hugovdw »

Top! Bedankt voor de beschrijving en de tips; ik ga er mee aan de slag :-)
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door Jsj »

Graag gedaan, we zien graag je aanpassingen voorbij komen hier !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aarthodo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2019 12:32
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door aarthodo »

Ik zie dat dit een tijd geleden speelde, maar wou toch aanvullen, omdat er verder weinig te vinden is over audio upgrade van de zoe.
Zijn er mensen in geinteresseerd om te horen hoe ik een focal 4.1 ingebouwd heb?
Ook naar aanleiding van de negatieve ervaringen kan ik jullie aangeven dat het perfect werkt!
De handleiding van focal is dramatisch, maar na een aantal avonden zoeken , vnl op YouTube heb ik het zo origineel mogelijk opgelost, alleen een aarde aansluiting moest ik maken, de rest zat in het pakket. En de luidsprekerringen heb ik met zelftappers vastgeschroefd, ipv popnagels.
Wat denk ik ook zeer relevant is, dat ik 2 m2 bitumen dempingsmateriaal heb geplakt in de deuren.

Ik hoor het wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Romka
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2023 00:23
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door Romka »

[mention]aarthodo[/mention]

Ik ben er nu ook mee bezig. Het lijkt helaas iets ingewikkelder dan ik had verwacht. Ik ben benieuwd naar wat jij heb gedaan.

Mijn eerste idee ging uit naar het vervangen van de voor- en achterspeakers voor iets meer vermogen en helderder geluid. Daarnaast wilde ik een 11 inch actieve woofer plaatsen in de ruimte van het reservewiel. Dat zou dan moeten worden gekoppeld op de aansluiting van de achterspeakers met een hi-low filter. Het isoleren van het frame van de deuren is ook nog een optie.

De R-link unit die ik heb in mijn Zoe kan helaas nog niet vervangen worden waarbij de volledige functionaliteit van het apparaat behouden blijft. De achteruitrijcamera en de parkeersensoren komen te vervallen. Dat vind ik het niet waard. Misschien komt er een canbus in de toekomst waarbij dit wel mogelijk is.

Ik heb je even mijn 06 en email in prive gestuurd. Ben benieuwd of je mij info wilt geven en of ik misschjien zelf een keer mag komen kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jorrin76
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2016 12:48
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door Jorrin76 »

Ik heb een Zoë uit 2020 (Life R110 50kw)
Zijn daar de achterspeakers ook van papier en zijn de voor en achterspeakers van dezelfde diameter ?
Ofwel kan ik een setje voorspeakers achter plaatsen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Romka
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2023 00:23
Actief als: particulier

Re: Luidsprekers / audio upgrade

Bericht door Romka »

Hi. Er is (nog) geen canbus voor de R-link. Wil je de functies van stock parkeersensoren en stock achteruitrijcamera behouden moet je r-link head-unit laten zitten. De speakers voor en achter kan je vervangen 8ohm 232mm. Daarbij nadenken of je de tweeters ook mee wilt nemen of niet. Dan komt er aparte filter bij die je in de deur moet plaatsen, maar of het echt veel verschil maakt is de vraag omdat de output van de rlink HU behoorlijk laag is.

Voordeligste optie is mijns inziens vier nieuwe speakers en een 12inch woofer onder de stoel of bij de plek voor het reservewiel.

Ik ben wel benieuwd wat je precies gaat doen. Gezien het werk heb ik het even on hold gezet. Heb wel fotos voor je omdat ik wel de deurportieren had gedemonteerd. Je kan je email sturen in PM.

Toegevoegd in 2 minuten 45 secondes:
Sorry 13cm speakers zijn het :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • upgrade rlink scherm
    door Red-Devil84 » » in R-Link 2
    2 Reacties
    961 Weergaves
    Laatste bericht door Renier