Scenic RX4 problemen na lege accu

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
groteman2010
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 jul 2019 20:37
Actief als: particulier

Scenic RX4 problemen na lege accu

Bericht door groteman2010 »

Accu / Start problemen met Renault Megane Scenic RX4

Twee weken geleden heeft mijn zoontje de iphone aan de lader gehangen terwijl mijn Renault megane Scenic (2003) uit stond maar wel op contact. Hij heeft toen de hele accu leeg gemaakt waardoor ik dus startproblemen had gekregen maar nadat ik mijn jumpstarter had gebruikt kreeg ik de auto weer aan en kon weer rijden. Nu heeft de auto daarna een paar keer een startprobleem gehad waardoor ik steeds de jumpstarter heb moeten gebruiken maar begon mij op te vallen dat (volgens mij) de accu niet meer zichzelf deed opladen. Ik had daarop gisteren alweer problemen met starten dus besloot ik de accu eruit te halen en aan een druppellader te hangen en heb hem vandaag weer de accu normaal aangesloten en zag dat ik inderdaad weer stroom kreeg maar hoorde ik wat rare geluiden uit de auto komen. Starten deed de auto nog steeds niet, startmotor deed het gewoon maar sprong niet aan en heb net zolang weer geprobeerd totdat de accu weer leeg was. Buurman erbij gehaald en et startkabels geprobeerd om over te starten maar dat was geen succes. Daarnaast kwam ik er nu achter dt de centrale deurvergrendeling het niet meer deed, het lampje dat er portieren of deuren openstondeN brandde terwijl alles dicht was, de achterbak niet meer kon worden geopend en dat het raam aan de bestuurderskat niet meer open ging terwijl alle andere ramen het wél normaal deden. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Want sta op het punt om heel binnenkort op vakantie te gaan maar dat gaat niet met een auto die niet wilt starten en heb de aut heel dringend nodig!
Please help me!
Ran

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jans01
lid
lid
Laatste bezoek: 22 apr 2024 20:05

Re: Scenic RX4 problemen na lege accu

Bericht door jans01 »

Heb je accuklemmen al eens losgenomen v/d accu en deze tegen elkaar gehouden ? Is de accu nog wel in orde, een defecte accu kan rare symptomen veroorzaken. Gaat de startblokkering wel uit ?
Ik rijd ook RX4 maar herken het probleem niet.
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Re: Scenic RX4 problemen na lege accu

Bericht door WillemS »

Als tijdens het starten, dus als de startmotor draait de spanning van de accu daalt tot onder de 9volt zal de computer(ECU) niet werken en in het geheugen opgeslagen gegevens kunnen verdwijnen of veranderen. Je hebt nu in ieder geval een goede sterke accu nodig en daarnaast hulp van ws de dealer om opnieuw "inlezingen" te doen om alles weer op orde te krijgen.
p.s. Een geheel lege accu opladen met een druppellader is vaak niet zo succesvol, laat de accu eens doormeten op voldoende startcapaciteit en goed opladen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen