Startonderbreker Startcode Oplossing

Winterklaar maken, handige trucjes om lastig zaken makkelijker te doen, dat soort dingen
Forumregels
Let op svp, de Tips&Tricks rubriek is -géén- vragen rubriek!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
martin2106
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:09
Actief als: particulier
Contacteer:

Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door martin2106 »

Onderstaand uitgevoerd bij een Renault Megane Scenic 1.6E bouwjaar 1998 (zender in sleutel is IR)
Maar kan evengoed bij andere modellen werken.


Na lange tijd problemen te hebben ondervonden maar eens verder gaan speuren naar een goedkope oplossing.

Wat was het probleem:
- Centraal vergrendeling + startonderbreker werkte niet meer met de sleutel

Wat is getest + hoe:
- Functioneren van de IR in de sleutel.
- Batterijspanning in de sleutel
Getest door de knop op de sleutel in te drukken en voor een digitale camera te houden. Als het werkt zul je de zendled als lampje zien branden in de camera.

Vervolgens om het probleem (tijdelijk) te omzeilen heb ik bij een renault dealer de startcode opgevraagd. Na het op de juiste wijze ivoeren van de startcode
kon de auto eindelijk weer gestart worden. Echter na dit zo`n 2 maand volgehouden te hebben begon ik er wel flauw van te worden. Vervolgens div. bronnen/dealers
geraadpleegd wat het opnieuw inlezen zou gaan kosten, ik wist nml. al wel dat de sleutel 100% werkte. Uit div. reacties kwam naar voren dat dit wel € 300 tot € 500
kon gaan kosten. Een bedrag wat ik in ieder geval niet zo heb liggen.

Na veel speuren kwam ik een mogelijke oplossing tegen, en jawel, het functioneerde 200%.

Noodcode invoeren gaat m.b.v. het centraal vergrendelings knopje op de middenconsole.
Is je startcode bijv 1234 dan voer je hem zo in:
knopje vasthouden tot rode ledje 1 keer knippert. 2 --> 2 keer knipperen --> etc.
Normaal gesproken moet je hem weer van contact afhalen alvorens je hem kunt starten. Zet je even later de motor uit, dan kun je hem nog binnen 10 minuten starten
zonder de code opnieuw te moeten invoeren.

Echter nu doen we het even anders:
Nadat je de code hebt ingevoerd, van contact afhalen, sleutel eruit, centraal vergrendelingsknop ingedrukt houden en de knop op de sleutel afwisselend indrukken totdat
je de centraal vergrendeling op slot/open hoort gaan. Als het goed is moet de CV nu reageren, blijf echter de knop nog even vasthouden en blijf nog een paar keer ( 5 à 10x)
de knop op de sleutel indrukken. Blijft de CV continue aan/uit gaan dan is alles weer geprogrammeerd.
Werkt het niet direct dan even de stappen vanaf het begin herhalen (wacht bij voorkeur even 15 min.)

Bij mij werkte het na de 2de poging.
Heb dus weer een paar € 100,- verdiend vandaag :)

Succes voor iedereen die deze stappen ook eens ondergaat.

Positieve/negatieve reacties zie ik graag tegemoed.

Sticky Topic :idea:

PS. indien gewenst heb ik ook wel een tooltje om zelf achter de start/noodcode te komen, zonder tussenkomst van dealer/garage

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door mechanic »

De dealer gaat uit van een defecte sleutel/ontvanger, dit komt vaker voor dan een slecht ingeleerde sleutel. Dit kost rond de 300-500e,maar kan ook duurder uit pakken. Jammer dat de dealer het inlezen niet even voorsteld.
Inderdaad is zo een IR sleutel in te leren, maar een FM sleutel niet meer helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
martin2106
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:09
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door martin2106 »

Blijft toch vreemd dat idee van die slecht ingeleerde sleutel. Het heeft nml. bijna 12 jaar zonder problemen gewerkt, en als je naar 12 jaar nog niet goed ben ingeleerd, tsja ............

De dealer had mij al wel enkele voorstellen gedaan, beginnende bij een bedrag van € 25,- en eindigend bij een paar 100 €

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ppieter
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:49
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door Ppieter »

Hee Martin,

Ben zeerr geinteresseerd in dat tooltje.
Onze Megane Scenic uit 1998 heeft namelijk precies dit probleem. Erg lastig voor ons gezin!
Heb je een url ofzoiets voor de tool?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ppieter
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:49
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door Ppieter »

Hee Martin,

De dealer was zo vriendelijk me de noodcode te geven.
Ik heb nog een vraag over je methode.
Nadat je de code hebt ingevoerd, van contact afhalen, sleutel eruit, centraal vergrendelingsknop ingedrukt houden en de knop op de sleutel afwisselend indrukken totdat
je de centraal vergrendeling op slot/open hoort gaan. Als het goed is moet de CV nu reageren, blijf echter de knop nog even vasthouden en blijf nog een paar keer ( 5 à 10x)
Als je de centrale deurvergrendelingskop ingedrukt houdt, bedoel je dan deur open of deur dicht?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ppieter
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:49
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door Ppieter »

Misshcien interessant voor de doehetzelvers onder ons: een memo met info over verschillende Renault immobiliser systemen.
Locatie:
RENAULT_IMMO_KEY_MEMENTO.pdf
(520.31 KiB) 2957 keer gedownload
Het document is overigens opgesteld zonder even door de spellingscontrole te halen, of de C op het toetsenbord was kapot.
Heel spesiale spelling.
Laatst gewijzigd door Admin op 06 mar 2011 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: attachment van gemaakt, om te voorkomen dat straks de link opeens niet meer werkt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

reinart
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2011 16:19
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door reinart »

hoi martin,

kun je ons je tooltje ook geven?

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jpjpjp
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door jpjpjp »

He Jonge ,
Dank je wel (iK HEB TROUWENS EEN SCENIC UIT 97) DEZE MANIER werkte verrekte goed ik ben erg opgelucht mag ik zeggen .
Na een aantal telefoontjes hier en daar was ik me rot geschrokken van die prijzen van de sleutels of code en inlezen.
Mijn infrarood lampje was weer eens los ik heb hem al eerder gsoldeerd en nu weer maar nu was het foute boel geen code meer .
Door de ANWB gelukkig de code achterhaald daar had ik een geluk bij een ongeluk , ik kon wel weer rijden maar toen de sleutel nog want ik heb er maar 1 die andere is al overleden :-).
Ik ben echt dagen bezig geweest om te proberen een manier te vinden om dat geld te omzeilen.
Ergens herrinerde ik me dat ik ooit met een ford ook zoiets had en daar was een trucje voor ,maar hier scheen het hopeloos.
En net toen ik helemaal gek werdt van dit internet en telefoon en dealers die gelijk al zeggen dat de sleutel kapot zijn zonder hem te zien.
Die zijn zo al op poen uit.

De sleutelmaker is wat eerlijker die nodigde mij uit omdat het alles kon wezen en en hij moest de sleutel en auto zien om een eerlijk oordeel te kunnen geven (Kalkhoven in Gouda).want inlezen en nog niet werken is ook zonde .
Ik had al heel wat trukjes en dingetjes gevonden op het net maar niks hoor tot ik jouw hier op het forum tegen kwam.

Heel logisch natuurlijk om te controleren via digi camera je moet er maar net aan denken.
En de beschrijvingen werkte in 1 keer dus na dagen in 1 keer succes .
NOGMAALS IK MOET JE BEDANKEN MAN JE BENT MIJN REDDER IN IEDER GEVAL VAN MIJN SCENIC UIT 97.
IK RAAD DAN OOK IEDEREEN AAN DEZE MAN ZIJN AANWIJZINGEN OP TE VOLGEN HET WERKT ECHT.( hij doet het dus weer geheel naar ook mijn verbazing maar het werkt echt dus doen).
MAAR JE MOET WEL DE CODE HEBBEN NATUURLIJK EN NIKS 2 SLEUTELS WANT OOK DAT MAAKT DE DEALER JE WIJS. ALS JE MAAR 1 SLEUTEL HEBT IS DIT WONDERLIJK GOED. en nog belangrijker ook voor mij een hoop geld bespaard.
Laatst gewijzigd door RichTrip op 14 mar 2011 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Grootte van het lettertype aangepast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wiseguy-NL
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2010 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door Wiseguy-NL »

Hallo,

Ik weet niet of ik hetzelfde probleem heb. Ik kocht mijn scenic (bj2001) met maar 1 sleutel. Nu heb ik via ebay een extra sleutel kunnen kopen voor niet al te veel geld. De sleutel namaken is geen probleem maar nu moet ik hem nog zien te programmeren. Ik heb dit ooit bij een Fiat Marea gedaan en dat was makkelijk te doen. Weet iemand de procedure om dit bij mijn Renault te doen?

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wagoneer1968
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2011 19:31
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door wagoneer1968 »

Het is bij mij ook gelukt om een Scenic uit '97 weer aan de praat te krijgen m.b.v. dit forum :clap:
en deze link http://renaulthelp.110mb.com/#CarType
Hierin staat in principe hetzelfde, alleen wordt de tool ook uitgelegd.

Is het iemand al gelukt om de startblokkering permanent te omzeilen ?

groeten

Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
martin2106
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:09
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door martin2106 »

Heb inmiddels zelf dit tooltje niet meer op mijn pc, maar via de link van ed is deze wel te vinden.
Om de startblokkering permanent te omzeilen heb ik verder nooit een oplossing voor gevonden.

Mensen, bedankt voor de reacties en ook Ed bedankt voor de link (had die zelf niet meer voorhanden).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jurriaangroot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:13
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door jurriaangroot »

dat zou heel mooi zijn als het definitief te omzeilen was maar het zit in de motormanagement computer ingebakken en lijkt mij dus bijna onmogelijk om te omzeilen tenzij je een wizzard bent met een soldeerbout en die ene chip waar al die gegevens inzitten en dus de aansturing levert voor de diverse relais voor o.a. brandstofpomp en ontsteking.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
martin2106
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:09
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door martin2106 »

N.a.v. ben ik nog eens verder gaan zoeken en kwam op onderstaande site uit voor bypass-modules voor de startonderbreker:
http://automotiveelectronic.co.uk/cars/ ... iliser.htm

Misschien dat ze ook binnen Nederland verkrijgbaar zijn. Neem het anders in overweging om het te bestellen in de UK.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

de tool + beschrijving is ook hier te vinden:

http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... ncy_recode\

Ik heb hem net bij mijn espace III uitgevoerd omdat de startonderbreker er helemaal niet meer afwilde...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

martine
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 feb 2012 22:00
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door martine »

hallo,
als mijn key card niet herkend word,kan ik dan met een startcode wegkomen?geef je die dan in op je radio en hoe geraak je dan aan die code?zouden ze die geven als je ze per telefoon bij je garage vraagt,
ik sta in panne voor mijn garage en zou echt niet graag sleepkosten betalen
hartelijk dank voor de tips
martine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2666
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door Pleiades »

De meganes waar het hier over gaat zijn van bouwjaar +/- 1998. Dit is totaal niet van toepassing op een Megane met keycard.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmegane1998
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2014 17:40
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door renaultmegane1998 »

ik heb hetzelfde probleem,laatste dagen reageerde sleutel heel slecht en lichtje knipperde vanmorgen niet meer,nieuwe batterijen ingedaan en lichtje knippert weer maar auto gaat dus niet meer via cv op slot of open en zonder code kan ik auto niet starten. heb alles al geprobeerd wat hier staat maar ik krijg het niet voor elkaar.
help

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door demi »

renaultmegane1998 schreef:ik heb hetzelfde probleem,laatste dagen reageerde sleutel heel slecht en lichtje knipperde vanmorgen niet meer,nieuwe batterijen ingedaan en lichtje knippert weer maar auto gaat dus niet meer via cv op slot of open en zonder code kan ik auto niet starten. heb alles al geprobeerd wat hier staat maar ik krijg het niet voor elkaar.
help


Mss de reserve sleutel eens proberen, als deze werkt, is waarschijnlijk uw sleutel stuk. maar ik betwijfel dat de sleutel stuk is omdat het een transponder key betreft. maar dan moet hij wel nog van de CV afgaan want starten en openen en sluiten staan los van elkaar. mocht uw reservesleutel hetzelfde probleem vertonen dan is uw BSI/ECU defect omtrent het vrijgeven van de startblokkering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmegane1998
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2014 17:40
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door renaultmegane1998 »

Ik heb helaas geen reserve sleutel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door demi »

renaultmegane1998 schreef:Ik heb helaas geen reserve sleutel
Niet zo een hele slimme actie om daar op te besparen want nu is de nood aan de man :doh: :snooty:

Maar het onderstaande lees ik elders
Ik heb ook de batterij van de sleutel van mijn Megane scenic 1999 vervangen. Het lampje brande na plaatsing van de batterij. Daarna ben ik in de auto gaan zitten en hield de ontgrendelingsknop ingedrukt gedurende ca. 10 seconden. (Conform het instructieboekje. Het lampje ging uit en daarna drukte ik tweemaal op de ontgrendelingsknop. Hierdoor werd de sleutel ingesteld voor de auto en kon ik hem gebruiken.
Dit lees ik op een ander forum, dus ergens in het instructie boekje staat de aanleer procedure voor als de batterij vervangen is. denk wel dat het contact dan opgezet moet worden voor deze procedure

Hier is de procedure in het Engels

MEGANE WITH EARLY REMOTE (LED SWITCHES OFF WHEN HOLDING BUTTON DEPRESSED)

1. Igniton ON
2. Press and hold the central locking button for 5 seconds
3. LED on the dash board will go off, come back on and begin to flash.
The flashes correspond to the first digit of the 4 PIN security code- release the button when the first digit has been "flashed" and then press the button again.
4. Wait for the second digit to be "flashed" then release and re-press the button- continue until all digits have been entered.
5. If you have entered the code correctly the LED will then go out and the car can be started- to code the remote, switch off the ignition and press and hold the central locking button again until doors open/close after +-10 seconds.
6. Press remote button 2 times within the immediate vicinity of the pick up (in the roof) On some vehicles you may need to switch the ignition
back on to achieve this however.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmegane1998
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2014 17:40
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door renaultmegane1998 »

Heb de auto particulier gekocht en zat maar 1 sleutel bij. Dus kan er niks aan doen. Ga deze stappen morgen proberen. U hoort morgen of het gelukt Is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door demi »

renaultmegane1998 schreef:Heb de auto particulier gekocht en zat maar 1 sleutel bij. Dus kan er niks aan doen.
Pfff..... :doh: :doh: slecht excuus, is niet kwaad bedoeld maar meer als tip :thumb: door het laten bijmaken van een reserve sleutel bespaart u stres en ergernis in gevallen zoals deze.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmegane1998
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2014 17:40
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door renaultmegane1998 »

Nieuwe sleutel kost 175 euro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door demi »

Tja sorry ..... transponder key's zijn nu eenmaal prijzig. De tijd van een 'gewone' sleutel laten bijmaken bij de schoenmaker is nagenoeg voorbij. De huidige transponder key's of chip key's zijn niet meer weg te denken in de hedendaagse moderne auto's.

Het besparen op een reserve sleutel vind ik geen verstandig besluit al kan ik mij voorstellen dat voor sommige het een riant bedrag is. Bij het in het bezit hebben van maar één sleutel is het net als bij Russisch roulette....het gaat net zolang goed totdat het fout gaat :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nette2000
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2015 20:36
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door nette2000 »

Wij hebben ook problemen met de centrale vergrendeling/startonderbreker van onze Scenic uit 1997. We hebben 2 sleutels, 1 laten repareren. Ze werken meestal wel, maar soms ineens niet. En dan ook allebei niet. We gaan dan maar regelmatig proberen en na een tijd werken ze dan weer. Dus het ligt blijkbaar niet aan de sleutels, maar weet iemand waar dit wel aan kan liggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilkats
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2015 22:10
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door wilkats »

Sticky Topic :idea:

PS. indien gewenst heb ik ook wel een tooltje om zelf achter de start/noodcode te komen, zonder tussenkomst van dealer/garage

Heeft iemand voor mij ook het tooltje om dit te realiseren ??

Alvast dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Loessie76
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:36
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door Loessie76 »

Mijn Renault twingo uit 2000 waarvan ik 1 sleutel heb deed het opeens niet meer, noodcode gekregen en maanden mee gereden.
Gister voor apk naar de garage en wij krijgen de Renault niet meer aan de praat. Lampje knipperde heel raar, kon de code niet intoetsen. Heb het met tussenpozen 3 keer geprobeerd, maar nee hij deed niet wat hij zou moeten doen. De auto staat daar nog. En nu? Ik heb geen idee. Renault dealer gebeld, ja kom maar langs kunnen. We uitlezen. Dit betekend dat ik de auto moet laten slepen. Heeft iemand een oplossing? Ik zoek mij suf. Hoor het heel graag, hij was al door de keuring heen.

Bedankt Marloes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tijger54
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2019 20:36
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door tijger54 »

1. Igniton ON
2. Press and hold the central locking button for 5 seconds
3. LED on the dash board will go off, come back on and begin to flash.
The flashes correspond to the first digit of the 4 PIN security code- release the button when the first digit has been "flashed" and then press the button again.
4. Wait for the second digit to be "flashed" then release and re-press the button- continue until all digits have been entered.
5. If you have entered the code correctly the LED will then go out and the car can be started- to code the remote, switch off the ignition and press and hold the central locking button again until doors open/close after +-10 seconds.
6. Press remote button 2 times within the immediate vicinity of the pick up (in the roof) On some vehicles you may need to switch the ignition
back on to achieve this however.
had het zelfde probleem met een megane. Senic uit 1998en bovenstaandeoplossing geprobeerd en ja hoor na twee pogingen gelukt. Kan weer rustig. De auto open en. Dicht doen en de start onderbreker deblokeren .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erwinvanderploeg
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2020 20:21
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door erwinvanderploeg »

Hoi, even een vraagje.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn twingo uit 2000,
heb dit alles doorgelezen maar mijn twingo heeft geen cv,
hoe werkt het dan met die code invoeren?

Want de code heb ik inmiddels :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

reinierb
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2011 16:38
Actief als: particulier

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door reinierb »

bij mijn megane cabrio 1.6 zijn de infrarood sleutels overleden en ik heb de ecu vervangen (die de startblokkering niet blokkeerd) kosten 100 euro
2012 Renault Megane estate 1.5 dci GT line(14%) blue malte
2014 Volvo V70 D4 Nordic plus Blue
2016 Renault Talisman estate Intens 1.5 dci (21%) wit
En ook eigenaar van Renault Megane cabrio 1998 geel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mr.Chip
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 dec 2015 00:44
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Startonderbreker Startcode Oplossing

Bericht door mr.Chip »

ik kan startblokkering permanent verwijderen , je kunt dan de auto zelfs met schroevendraaier starten :) stuur maar een email

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht