Welk navigatiesysteem in een Espace van 2004??

Plaats reactie

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07

Welk navigatiesysteem in een Espace van 2004??

Bericht door Chicco »

Aangezien ik een andere Espace heb gekocht (Grand Espace 1.9 DCI 2004) ben ik even op internet aan t zoeken welk navigatiesysteem er precies in zit (is de standaard door Renault geleverde navigatie welke onder het rechter klepje van het dashboard zit.
Is er misschien iemand die mij hiermee kan helpen c.q. mij kan aangeven hoe de cd's / dvd's heten welke er in passen?
Ik wil namelijk nog een cd/dvd van Italie en Frankrijk erbij kopen (zit alleen een van de Benelux bij) via veilingsites echter ik heb geen idee op welk type ik moet zoeken. En aangezien ik de auto pas over 1,5 week heb ik julie hulp hier even bij nodig ;)

B.v.d.
Chicco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Blijkbaar heb jij het systeem met grootbeeld kleuren navigatie.
Dit is een aangepast Philips / VDO-Dayton Carminat systeem.
De kaartsoftware hiervan kan gewoon gebruikt worden in jouw auto.
Een complete set met alle kaarten van West Europa kan bij de dealer besteld worden voor iets van € 250.00.
Hierin zitten alle laatste versies, heb je gelijk de BeNeLux versie weer bijgewerkt.
Het is wel een CD versie die gebruikt wordt, DVD kwam pas bij de facelift in 2006.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Dat klopt, is inderdaad een grootbeeld kleurenscherm.
Maar kan ik dus, als ik het goed begrijp, kaartsoftware van zowel philips / VDO-dayton / Carminat gebruiken of moet ik naar bepaalde software met een bepaald typenummer of iets dergelijks zoeken? Althans, ik zie wel software aangeboden maar die is meestal voor de scenic, laguna etc..... maar niet voor de Espace.
Maar € 250,- :shock: Dan hoop ik dat ik via veilingsites ze iets goedkoper krijg, maar heb zoals reeds aangegeven eigenlijk alleen Italie, Frankrijk en (een update dan) van Benelux nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Niemand die toevallig ook navi in zijn Espace van 2004 heeft en mogelijk even voor mij kan kijken welke cd's er in moeten c.q. mij mogelijk typenummer of iets dergelijks van de cd kan geven welke hij er bij heeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Ik heb vandaag van een collega van mij een cd V28 (schijnt de nieuwste versie te zijn) gekregen om te testen, echter ook deze cd leest hij niet..... :cry: Hij pakt de cd, leest hem even en wordt vervolgens weer uitgeworpen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen (softwareversie van mijn systeem in de auto oid) ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Ik ben er uit :D Ik heb eerst een update van de software van het systeem gedaan (van 5.00 naar 5.30). En vervolgens werkte de cd van Carminat Informee V28 wel :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Bericht door Socrates »

ik koop mijn navigatieDVD's trouwens op marktplaats. Gewoon originele Renault DVD's.
Geen ge-emmer met materiaal downloaden en branden.
En voor een vijfde van de prijs :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Dat downloaden en branden heeft te maken met de softwareversie van je navigatiesysteem in de auto niet met de cd's die gebruikt worden :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Socrates
Lid
Lid
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Bericht door Socrates »

Chicco schreef:Dat downloaden en branden heeft te maken met de softwareversie van je navigatiesysteem in de auto niet met de cd's die gebruikt worden :wink:
Klopt. Helemaal met je eens. Vroeger had ik navigatie met CD's en die waren wel eenvoudig te downloaden en te branden. VDO-Dayton verkoopt ze zelfs zo als ik me niet vergis. Maar nu, met Carminat DVD, heb ik een Dual-Layer DVD nodig, en die is wat lastiger te branden merkte ik.
Kopen op Marktplaats vond ik dus een stuk makkelijker !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

beekkie
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Laatste bezoek: 03 okt 2011 09:09

Bericht door beekkie »

Chicco schreef:Ik ben er uit :D Ik heb eerst een update van de software van het systeem gedaan (van 5.00 naar 5.30). En vervolgens werkte de cd van Carminat Informee V28 wel :P
Hallo Chicco,
Ik heb net een Espace uit 2004 gekocht en kan wel aan de cd van carmanat informee v28 komen. Nu is mijn vraag hoe kan ik die update van 5,00 naar 5,30 doen=

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Pfff al een hele tijd geleden dat ik dit heb gedaan. Weet wel nog dat ik dit gedownload heb via een Franse Site, vervolgens op cd heb gezet en toen in 't navigatiestsreem heb gedaan waarna hij is gaan updaten.
Als ik de site nog kan vinden (heb m toentertijd gevonden via een of ander navigatieforum) zal ik het je zsm laten weten.

Aanvulling: Deze --> http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 2915132d7f site is 't geweest. Denk als je deze ff doorleest je er wel uit komt. Suc6 !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

beekkie
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Laatste bezoek: 03 okt 2011 09:09

Bericht door beekkie »

Chicco schreef:Pfff al een hele tijd geleden dat ik dit heb gedaan. Weet wel nog dat ik dit gedownload heb via een Franse Site, vervolgens op cd heb gezet en toen in 't navigatiestsreem heb gedaan waarna hij is gaan updaten.
Als ik de site nog kan vinden (heb m toentertijd gevonden via een of ander navigatieforum) zal ik het je zsm laten weten.

Aanvulling: Deze --> http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 2915132d7f site is 't geweest. Denk als je deze ff doorleest je er wel uit komt. Suc6 !
Chicco bedankt in elk geval voor deze info.
Ik ga me er eens in verdiepen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Willem69
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Willem69 »

Afgelopen week (tussen het vrolijk kerstfeest door :) ) druk in de weer geweest met mijn nieuwe Grand Espace uit 2004. Vandaag toegekomen aan de navigatieupdate. Van versie 500 naar 530, software gedownload, gebrand en hup erin. Vraag kwam keurig op het scherm, updaten? ik enthousiast op JA geklikt en toen niets meer... heel snel verscheen er een blauw balkje, scherm op zwart en noppes. :?
Niet getreurd, dacht ik nog... cd eruit en originele cd er weer in en ik ben 'back in business' helaas... cd wil er niet meer uitkomen, hoe vaak ik ook op het eject knopje druk :roll:

iemand een idee?

thanks!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Willem69
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Willem69 »

Update:

Na behoorlijk intensief speurwerk op het web (tot aan russische handleidingen aan toe :shock: ) kwam ik op deze site:

http://www.gpsunderground.com/forums/sh ... 202&page=2

Ik moet dus aan de slag met schroevedraaiers blijkt, nu ben ik alleen virtueel technicus dus als iemand hier handig in is en mij kan vertellen hoe ik de navigatie unit op een fatsoenlijke manier uit het rechter handschoenen vak krijg... let me know! :)

Nog even wat tips die ik ben tegengekomen op mijn speurtocht:
Voer de update uit met draaiende motor om eventuele zogn. eco stand van de electra te voorkomen. (Vermoedelijk is dat mij overkomen :cry: )
Tijdens het update proces (na bevestiging van de update) gaat het scherm (vrij lang) op zwart. Dat is normaal, hierna zal de update starten.

Owja, Chicco nog bedankt voor het meedenken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Willem69
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Update

Bericht door Willem69 »

Weer even een update;
software cd opgehaald bij de dealer (voor maar liefst 0,01 euro!)
systeem uitgebouwd, de boosdoener (eigen gebakken cd) verwijderd en boel weer ingebouwd.
Motor gestart, originele cd erin en....?

niets! :cry:

na 20 minuten niets, boel weer uitgezet en vrees dat systeem overleden is. De eeprom moet opnieuw geflasht worden en helaas werkt het niet met deze cd. :?

Nu was ik toch al niet zo gecharmeerd van deze navigatie (toch een beetje verwend door tomtom merk je dan) en nu ben ik van plan om er toch iets nieuws, navigatiegewijs in te (laten!) bouwen. Iemand leuke ideeën wat er mogelijk is??

Zou handig zijn als het scherm herbruikbaar is maar hoeft natuurlijk niet... 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Je zou eens kunnen zoeken bij onze duitse vrienden op www.espacefreunde.de

Daar heb ik eens een stuk gelezen over het aansluiten van het scherm als normale video. Je zou dus een losse navigatiecomputer kunnen aansluiten. Die oude Carin's zijn nog wel te krijgen op markplaats en ebay.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Willem69
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Willem69 »

Thanks!

Dat biedt mogelijkheden dus.
Ik zal eens op zoek gaan naar een goed inbouw bedrijf hier in de regio (Emmen Dr.) die kunnen mij ook ongetwijfeld verder helpen.

Als iemand nog een tip heeft over een goed auto-multimedia-inbouw-bedrijf...? Let me know! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

claproth
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 24 jun 2011 15:16

Re: Welk navigatiesysteem in een Espace van 2004??

Bericht door claproth »

@willem69

Willem,

Hoe lang duurde dat zwarte scherm bij jou? Ik heb het geprobeerd maar na 10 minuten niks was ik het zat. Had ik niet moeten doen. Hij deed niets meer. Kon de CD er ook niet uithalen. Toen kastje maar opengeschroevd en CD eruit geforceerd. Orginele er weer in, en gelukkig deed hij het weer. Nu ben ik ook wel benieuwd naar de voordelen van versie 5.30 tov 5.00.

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen