Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wanneer het slecht weer is en je zou uit moeten wijken heb je te maken met verschillende gripniveaus op de assen. Dit kan een onvoorspelbaar gedrag veroorzaken bij bijvoorbeeld uitwijken. Met sneeuw zal de auto ook veel meer onderstuurd zijn omdat de voorwielen veel minder grip hebben en de achterbanden netjes volgen omdat deze dan beter presteren dan een zomerband.
Ik zou dan gewoon voor 4 cross climates gaan.
Ben zelf een voorstander van een setje zomer en winter banden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
@Thomas84: Verschil in grip zal er altijd zijn, ook als ik er terug Michelin Energy EV zou opleggen, enkel en alleen al door het het verschil van groefdiepte. Is de bedoeling om de voorste verder op te rijden en daarna ook te vervangen door de CrossClimate.
Zeker nog een dikke 5mm (10.000 KM), Het is nu ook wel zo dat wij hier, zowel in B als in NL nooit echt veel op volle sneeuw moeten rijden, meestal is het een smurie van sneeuw of modder, en daar kunnen de CrossClimates+ wel zeer goed mee overweg.
Winterbanden halen hun voordelen eerder uit de zachtere rubber variant dan de groefdiepte. Maar de temperaturen in de winter in NL geven nauwelijks voordeel voor winterbanden. Los van het feit dat ik me de laatste keer sneeuw niet meer kan herinneren, hoogstens een paar dagen per jaar.
Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
E-mission schreef: Los van het feit dat ik me de laatste keer sneeuw niet meer kan herinneren, hoogstens een paar dagen per jaar.
Klopt, als je dan de auto kunt laten staan is dat prima, ik rij dan 'gewoon' door op winterbanden en heb sinds 2008 nog nooit een afspraak af hoeven te zeggen vanwege weersomstandigheden. Uiteindelijk is een aparte winterset dan ook voor mij als zelfstandig ondernemer niet alleen handig maar economisch ook slim.
En iedere keer wanneer het sneeuwt hoop ik stilletjes dat diegenen die ervoor kiezen om geen winterbanden aan te schaffen de weg niet op gaan want die houden me de boel dan een partij op zeg
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
Die ene dag wat sneeuwprut heeft voor mijn Zoe nooit problemen opgeleverd. De temperaturen zijn tenslotte zodanig dat winterbanden nauwelijks verschil uitmaken, dus laten staan hoeft niet. Dat zijn enkel de dagen dat ik vaak de motorfiets niet meer neem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Is er al iemand die winterbanden heeft aangeschaft voor de nieuwe Zoë ZE40 (model 2017)? Ik ben aan het overwegen dit te doen maar kan nog altijd geen antwoord vinden op de vraag of een bezoek aan de dealer vereist is voor het inleren van de TPMS sensoren. Bij het nieuwe model zou dit niet meer nodig zijn. Heeft hier al iemand ervaring mee?
Ik heb wel winterbanden voor de ZE40, maar zonder sensoren.
Begreep namelijk dat je langs de dealer moest voor het inleren. Mocht je tot een andere conclusie komen dan hoor ik het graag!
Die dealers weten de prijzen wel te hanteren,idd zoals Jsj hierboven als voorbeeld geeft,
of deze; http://www.online-velgen.nl/velgen/6771 ... -gunmetal/
gewoon ff goochelen,ik heb ze via MP zonder sensoren gescoord,eigenlijk om de Tech Runs zoutvrij te houden.
Heb een compleet andere ervaring met de dealer (AutoHaag Zeeuw Delft/Delfgauw): haalde sensoren op (laat set door Euromaster monteren) en vroeg terloops of ze nog wat interessants hebben liggen qua LM velgen.
Nou....compleet nieuwe set originele lichtmetalen Clio velgen voor € 250,-- inclusief BTW. Gauw achterin gegooid (hielpen ze ook nog mee ).
Schijnt dat wel meer dealers bij nieuwe auto's optievelgen (die dan voordeliger zijn) mee bestellen en zo weer voordelig door kunnen zetten naar klanten), deed mijn Citroën dealer in het verleden ook. <edit: even gecheckt: betreft de velg die nu op de limited versie van de Clio geleverd wordt. Lees: auto komt gewoon op standaardvelgen binnen + LM velgen in een doos. Vervolgens afhankelijk van wensen van de klant blijft zo'n set dan 'over'>
Ik zou dus gewoon letterlijk vragen bij je dealer of ze nog een aanbiedingsset hebben liggen of gewoon "set goedkope velgen".
Bedankt voor alle reacties, ik zal eerst nog eens kijken of de dealer toch bv geen clio velgen meer heeft liggen in promo en anders een bij alternatieve leveranciers kijken. Ik was vooral bezorgd om die sensoren problemen die in dit forum werden aangehaald.
Maar:
- veiligheid verhogend (heb 2 keer meegemaakt dat ik eerder signaal kreeg dan ik het door had, zonder sensoren tweemaal in hogesnelheidsbocht pas doorgekregen dat band lek was, dat wil je niet meemaken)
- dat lichtje op het dashboard als er geen sensoren gemonteerd zijn is om gek van te worden, zeker in het donker (brandt errug fel #understatement)
Hallo, Weet iemand misschien als of bij de Zoe andere wielbouten nodig zijn bij overstap van originele Zoe Alu velgen naar staal of kunnen dezelfde gebruikt worden ?
In principe zijn er voor staal en lichtmetalen velgen verschillende bouten nodig. Bij lichtmetalen velgen moet de kracht gelijkmatiger over het gat verdeeld worden om breken te voorkomen, bouten voor lichtmetalen velgen lopen daarom ook taps toe onder de boutkop. Deze bouten "zou" je wel kunnen gebruiken voor staal, maar andersom zeker niet. 16 bouten kosten je ook de kop niet hoor.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Bij mijn vorige auto had ik een set winterbanden compleet met stalen velgen. Deze wisselde ik gewoon op straat. Bij de Renault Zoe zit er niet eens een krik bij dus dat wordt moeilijk.
Een plaksetje vind ik best in Nederland maar als ik op vakantie naar het buitenland gaat, overweeg ik om een thuisbrengentje en een krik aan te schaffen. Een plaksetje werkt bij kleine gaatjes en wil niet afhankelijk zijn van de bergingdienst
Q90 uit 2017 sinds dec 2019
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
MartijnEV schreef:Van de week toch maar eens een setje wheel covers aangeschaft voor de zwarte stalen 15” winterwielen. Ziet er best aardig uit, toch?
Ziet er netjes uit.
Ik neem geen winterbanden. Ik gok er op dat het in het westen van het land niet zo koud wordt.
Afgelopen winter maar 2 weken sneeuw en te warm (+7grC) voor winterbanden.
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
Vandaag maar weer de winterbanden gemonteerd. Meer info.
Van de zomerbanden die er af kwamen, zijn er nog steeds twee origineel (van 2013). Daar is nu al zo'n 90.000 km mee gereden!, inclusief retourtje Noordkaap . En nog steeds zit er zo'n 3 mm profiel op. Ik pomp ze altijd tot 2,8 bar op (0,3 bar boven de adviesdruk).
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Crxtreem schreef:Vanmorgen was het volgens mijn Zoe 2 graden, en prompt na een kilometertje of wat krijg ik de melding "Bandenspanning aanpassen"
Kan dat door de temperatuur zijn dat zijn druk net te laag is?
Of is er dan toch 1 lek?
Vanavond pas de mogelijkheid om ze op te pompen thuis, dus wil niet de boel kapot rijden.
Is dat ook de zelfde melding die je krijgt bij een set zonder TPMS of is dat dan een storing sensoren?
Beetje later reactie.
Dat had ik in de winter ook.
's morgens als het koud was brander er een oranje lampje en dat ging later uit.
Heb ik ook een keer een lekke band tijdens het rijden gehad.
De band liep langzaam leeg. Eerst een oranje lampje, later een rood lampje. Dan moet je echt wel naar kant.
De Renault service heeft hem op locatie gerepareerd (prop erin). Goede service
Wij hebben een Renault Zoe R90 van maart 2019. Deze is zonder de bandensensoren. Optie niet genomen. Nu hebben wij de standaard velg met zomerband er af gehaald en 4 alu velgen met winterbanden (zelfde maat en load/snelheidsindex) gemonteerd. Rara wat er 2 dorpen verder gebeurde? Knipperend oranje lampje van een band. Een MEGAHELDER oranje sleutel. En een oranje vakje met de boodschap: controleer wielsensoren. Lekker hoor. Die hebben wij toch niet?
Geen idee wat de kosten zijn.
Banden zullen van de auto af moeten en dan kunnen de ventielen vervangen worden.
Ze zullen ook even aangemeld moeten worden bij de auto.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vraagprijs: € 150€.
Velgen voor een Renault Scenic 3 met winterbanden op.195/65/15.
IMG_20250305_093203.jpg
Foto's: IMG_20250305_093311.jpg[/attachment IMG_20250305_093245.jpg IMG_20250305_093219.jpg IMG_20250305_093219.jpg IMG_20250305_093211.jpg
Aangeboden een set van 4 originele lichtmetalen velgen van Renault met gebruikte winterbanden van Michelin.
Ze hebben onder een Renault Megane III stationwagon gezeten.
Worden verlocht ivm aanschaf andere Renault.
Set 4 winterbanden + velgen 215x60xR17 96H - TOPSTAAT
Deze set is in nieuwstaat
Komen van een Renault Captur 2022
Steekmaat 5x114.3
Naafdiameter 66.1
Nieuwprijs €1900
Worden verkocht omdat de auto totaal verlies is na een ongeval