Multi-Sense profiel onthouden

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Multi-Sense profiel onthouden

Bericht door Ren00 »

Iedere keer wanneer ik in mijn auto stap en de motor start, is het Multi-Sense profiel Neutraal actief. Ook wanneer mijn voorgaande rit het "Sport" of "Perso" was. Is er een manier om het profiel te onthouden?
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: Multi-Sense profiel onthouden

Bericht door Marnel »

Kan het zijn dat je bij Perso bij aandrijving ook "Sport" gekozen hebt? Wanneer dit zo is dan zal er na het sarten van de motor een vraag gesteld worden om de sportstand actief te laten. Indien je deze niet met Ja beantwoord dan zal Neutraal gekozen worden. Het probleem is dus niet het onthouden, maar het feit dat Renault er helaas voor gekozen heeft om de sportstand alleen aan te laten wanneer je als gebruiker hier expliciet voor kiest. Een oplossing om standaard het Perso profiel actief te laten is door bij dit profiel bij aandrijving te kiezen voor "Normaal" of "Eco".

Mocht iemand een andere oplossing weten om de aandrijving op sport te laten staan dan ben ik hier ook in geinteresseerd :-)
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Multi-Sense profiel onthouden

Bericht door Ren00 »

Klopt, ik heb inderdaad "Sport" gekozen bij aandrijving. :D
Ik zal vandaag eens proberen om deze op "Neutraal" of "Normaal" te zetten en dan kijken wat het doet.
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: Multi-Sense profiel onthouden

Bericht door ppoetsma »

De auto wil je graag van die sport af hebben want dat levert waarschijnlijk punten op voor het milieulabel (bestuurder motiveren anders te rijden). Met de caravan erachter gebruik ik Perso met daarin sport w.b.t motorresponse en demping. Op een gegeven moment vraagt de auto niet meer of hij de stand van de motorresponse op neutraal moet zetten. Tenminste dat is wat mij opvalt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Multi-Sense profiel onthouden

Bericht door TheWizardbc »

ppoetsma schreef:De auto wil je graag van die sport af hebben want dat levert waarschijnlijk punten op voor het milieulabel (bestuurder motiveren anders te rijden). Met de caravan erachter gebruik ik Perso met daarin sport w.b.t motorresponse en demping. Op een gegeven moment vraagt de auto niet meer of hij de stand van de motorresponse op neutraal moet zetten. Tenminste dat is wat mij opvalt.
Hij blijft het wel vragen, ik rij al sinds het begin met de sport motor stand onder perso. Keurig elke keer de vraag... Je krijgt de vraag alleen niet wanneer je kort stil hebt gestaan (lees tijdsduur: tanken).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Multi-Sense profiel onthouden

Bericht door Ren00 »

Ik heb die vraag nooit gezien? De enige vraag die ik van de RLink krijg wanneer ik in de auto stap is of ik akkoord ga met het delen van data/informatie. Deze verdwijnt na een aantal tellen weer. (Ik neem dat je standaard data/informatie deelt? Je hoeft dit toch niet elke keer te bevestigen?)

Ik heb nu wel gezien dat het instellen van de aandrijving op "Neutraal" ipv "Sport" de instelling wel onthouden wordt. Maar goed, ik wil eigenlijk die vraag wel krijgen, ik vind het gedrag van schakelen in de Sport-stand meer passen bij mijn met de hand geschakelde verleden...
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frank1304
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2019 15:00
Actief als: particulier

Re: Multi-Sense profiel onthouden

Bericht door Frank1304 »

Ik heb hier ook last van sinds dat het Rlink 2 systeem geüpdatet is van 2.x naar 7.x Voorheen bleef hij met uitzondering van sport in de laatste instelling staan. Nu gaat hij steeds naar Neutraal terwijl ik dus altijd rij in de Comfort stand. Weet iemand hoe je dit "vast"kunt zetten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht