Storing / volume autoradio
-
Topic author
Storing / volume autoradio
Wij hebben een nieuwe Scénic Family 1.6 16V met de Radio mono-CD 4x15W, 6LS met bediening aan het stuur en MP3 lezer.
Nu hebben we al ondervonden dat, vooral in de stad de radio soms last heeft van storingen. Niet zozeer echte ruis, maar meer het volume dat eventjes afneemt. Doet zich voor op verschillende zenders.
Ik heb al geprobeerd (zoals in de handleiding staat) de RDS-AF uit te schakelen, evenals de functie die het volume aanpast aan de snelheid (ook al werkt die in de andere richting) maar zonder resultaat.
Zijn er nog mensen met dit probleem, en is er een oplossing voor?
Nu hebben we al ondervonden dat, vooral in de stad de radio soms last heeft van storingen. Niet zozeer echte ruis, maar meer het volume dat eventjes afneemt. Doet zich voor op verschillende zenders.
Ik heb al geprobeerd (zoals in de handleiding staat) de RDS-AF uit te schakelen, evenals de functie die het volume aanpast aan de snelheid (ook al werkt die in de andere richting) maar zonder resultaat.
Zijn er nog mensen met dit probleem, en is er een oplossing voor?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Niet dat exacte probleem maar het valt me wel op dat de radio ontvangst in de Scenic erg belabberd is.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Is een bekend probleem van Renault radio's, in bebouwde omgeving is de ontvangst minder goed, afhankelijk van waar je rijdt kan hij wegvallen/zachter worden.
Op mijn vaste woon-werk route kan ik zo de plaatsen aanwijzen waar dit gebeurt, waarschijnlijk iets in de buurt waardoor het radio signaal minder sterk is of wordt verstoord.
Heb verschillende radio's, ook niet-Renault en verschillende modellen Renault geprobeerd (Clio, Megane, Scenic), allemaal in meerdere of mindere mate het zelfde probleem.
Weinig aan te doen, ligt volgens mij aan de antenne inrichting die Renault gebruikt.
Op mijn vaste woon-werk route kan ik zo de plaatsen aanwijzen waar dit gebeurt, waarschijnlijk iets in de buurt waardoor het radio signaal minder sterk is of wordt verstoord.
Heb verschillende radio's, ook niet-Renault en verschillende modellen Renault geprobeerd (Clio, Megane, Scenic), allemaal in meerdere of mindere mate het zelfde probleem.
Weinig aan te doen, ligt volgens mij aan de antenne inrichting die Renault gebruikt.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dat is geheel correct en niet alleen bij Renault het geval.
Bij mijn Suzuki Alto en mijn Peugeot 205 had ik last van hetzelfde fenomeen op dezelfde plaatsen!
Heeft meer met de omgeving te maken als met de antenne.
Een versterkte antenne zal hier minder last hebben maar toch altijd nog iets.
Is een eigenschap van de gebruikte radiozender waar weinig aan te veranderen valt.
Of je moet in een botsauto willen rijden
Antonio.
Bij mijn Suzuki Alto en mijn Peugeot 205 had ik last van hetzelfde fenomeen op dezelfde plaatsen!
Heeft meer met de omgeving te maken als met de antenne.
Een versterkte antenne zal hier minder last hebben maar toch altijd nog iets.
Is een eigenschap van de gebruikte radiozender waar weinig aan te veranderen valt.
Of je moet in een botsauto willen rijden

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
RE: Storing / volume autoradio
Ik vond het maar een kleinigheidje om op te merken toen ik de auto kocht, maar blijkbaar hebben er meer "last" van.
In mijn vorige Scenic ('99) had ik dit niet, maar nu in de GS merk ik ook af en toe wegvallen/zachter worden van de radio.
Op zich vind ik dit niet zo erg, als ik echt muziek wil luisteren draai ik wel een CD'tje.
In mijn vorige Scenic ('99) had ik dit niet, maar nu in de GS merk ik ook af en toe wegvallen/zachter worden van de radio.
Op zich vind ik dit niet zo erg, als ik echt muziek wil luisteren draai ik wel een CD'tje.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Ik gebruik m'n iPod op de Renault radio via een Ice>Link Plus, glashelder en nooit last van irritante reclames of storing 

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Contacteer:
Re: RE: Storing / volume autoradio
Dat was precies mijn punt die ik aangaf bij aankoopscenic schreef:Ik vond het maar een kleinigheidje om op te merken toen ik de auto kocht, maar blijkbaar hebben er meer "last" van.

Hide post links |
-
Topic author
Superstorend is het niet, maar ik wou gewoon even informeren of dit zich bij anderen ook voordeed. Als dit niet zo zou zijn kon het misschien een mankementje aan mijn radio zijn ofzo, en dat wil je toch niet bij een nieuwe wagen hé!
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik heb dit probleem ook op de Grand Scenic Techline en het is heel erg storend als je erop gaat letten. Zeker als je een Peugeot 407 hiervoor hebt gehad waar het geluid gewoon kraakhelder was en nooit stoorde! Ben al 3 keer hiervoor terug geweest en nog steeds hebben ze het probleem niet kunnen oplossen. Ik moet maandag weer bellen om een nieuwe afspraak hiervoor te maken en hoop dat ze dan het probleem eens kunnen oplossen. Naar mijn mening moet het ook oplosbaar zijn want voordat ik deze GS kreeg had ik in diverse GS's proefgereden en kon mij absoluut niet herinneren dat die wagens daar last van hadden.
Mocht iemand een oplossing weten, graag
Mocht iemand een oplossing weten, graag

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut