Ratel in motorblok 1.2 turbo

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
wesleymha
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2019 07:03
Actief als: particulier

Ratel in motorblok 1.2 turbo

Bericht door wesleymha »

Na wat gezocht te hebben maar tevergeefs ga ik de vraag toch stellen hier..

Wij zijn sinds 5 maanden in het bezit van een kadjar uit november 2015. 1.2 turbo met 134 pk versie.

Nu merk ik dat er tijdens het optrekken of rijden tussen 2000 en 2500 toeren een ratel in het blok te horen is.. Zo lijkt het...

Is er iemand die gelijk zegt, het kan dit of dat zijn?
Ik heb namelijk nog 1 maand bovag garantie, neem aan dat dit hier onder kan vallen?

Hartelijk dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: Ratel in motorblok 1.2 turbo

Bericht door ap1 »

Spanner distributieketting of gerekte distributieketting

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
wesleymha
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2019 07:03
Actief als: particulier

Re: Ratel in motorblok 1.2 turbo

Bericht door wesleymha »

Ja daar was ik ook bang voor.
Gister bij de garage geweest en inderdaad. Moet een nieuwe ketting in (90k op de teller :( )

Gelukkig viel het nog wel binnen de garantie! Dus kosten 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Ratel in motorblok 1.2 turbo

Bericht door adinsx »

Klinkt heel bekend, had ik met mijn 08-2013 Mégane III. Bij 45.000 km hoorde ik een héél zacht rateltje (echt heel zacht want de dealer hoorde het niet). Richting 80.000 km een brandstofdrukstoring, onregelmatigere loop en uiteindelijk sloeg hij op een ochtend niet meer aan.
Bij 86.000 km kreeg ik een compleet nieuw motorblok omdat ik de eerste was, en Renault FR het blok wilde hebben voor onderzoek.
Kosten: 8500,-

Als ik een tip mag geven: Laat de olie elke 15.000 km verversen ipv pas bij 30.000 km.
De ketting slijt sneller door verouderde olie, ook door de variabele belasting van de oliepomp op de ketting. Iets vaker olieverversen kan helpen bij dit slijtageproces.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: Ratel in motorblok 1.2 turbo

Bericht door ap1 »

Vind de coulance van Renault toch best te pruimen als ik dat vergelijk met bv de Fiat groep of VAG. Die ook last van de kettingen hebben al zijn die wat makkelijker te vervangen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht