Ratel in motorblok 1.2 turbo
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 jun 2019
- Laatste bezoek: 08 nov 2019 11:34
- Actief als: particulier
Ratel in motorblok 1.2 turbo
Na wat gezocht te hebben maar tevergeefs ga ik de vraag toch stellen hier..
Wij zijn sinds 5 maanden in het bezit van een kadjar uit november 2015. 1.2 turbo met 134 pk versie.
Nu merk ik dat er tijdens het optrekken of rijden tussen 2000 en 2500 toeren een ratel in het blok te horen is.. Zo lijkt het...
Is er iemand die gelijk zegt, het kan dit of dat zijn?
Ik heb namelijk nog 1 maand bovag garantie, neem aan dat dit hier onder kan vallen?
Hartelijk dank.
Wij zijn sinds 5 maanden in het bezit van een kadjar uit november 2015. 1.2 turbo met 134 pk versie.
Nu merk ik dat er tijdens het optrekken of rijden tussen 2000 en 2500 toeren een ratel in het blok te horen is.. Zo lijkt het...
Is er iemand die gelijk zegt, het kan dit of dat zijn?
Ik heb namelijk nog 1 maand bovag garantie, neem aan dat dit hier onder kan vallen?
Hartelijk dank.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 23 mei 2016
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 02:31
- Actief als: particulier
Re: Ratel in motorblok 1.2 turbo
Spanner distributieketting of gerekte distributieketting
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 jun 2019
- Laatste bezoek: 08 nov 2019 11:34
- Actief als: particulier
Re: Ratel in motorblok 1.2 turbo
Ja daar was ik ook bang voor.
Gister bij de garage geweest en inderdaad. Moet een nieuwe ketting in (90k op de teller
)
Gelukkig viel het nog wel binnen de garantie! Dus kosten 0
Gister bij de garage geweest en inderdaad. Moet een nieuwe ketting in (90k op de teller

Gelukkig viel het nog wel binnen de garantie! Dus kosten 0
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 27 dec 2010
- Laatste bezoek: 07 apr 2022 22:37
- Actief als: particulier
- Locatie: Liemers/Achterhoek
Re: Ratel in motorblok 1.2 turbo
Klinkt heel bekend, had ik met mijn 08-2013 Mégane III. Bij 45.000 km hoorde ik een héél zacht rateltje (echt heel zacht want de dealer hoorde het niet). Richting 80.000 km een brandstofdrukstoring, onregelmatigere loop en uiteindelijk sloeg hij op een ochtend niet meer aan.
Bij 86.000 km kreeg ik een compleet nieuw motorblok omdat ik de eerste was, en Renault FR het blok wilde hebben voor onderzoek.
Kosten: 8500,-
Als ik een tip mag geven: Laat de olie elke 15.000 km verversen ipv pas bij 30.000 km.
De ketting slijt sneller door verouderde olie, ook door de variabele belasting van de oliepomp op de ketting. Iets vaker olieverversen kan helpen bij dit slijtageproces.
Bij 86.000 km kreeg ik een compleet nieuw motorblok omdat ik de eerste was, en Renault FR het blok wilde hebben voor onderzoek.
Kosten: 8500,-
Als ik een tip mag geven: Laat de olie elke 15.000 km verversen ipv pas bij 30.000 km.
De ketting slijt sneller door verouderde olie, ook door de variabele belasting van de oliepomp op de ketting. Iets vaker olieverversen kan helpen bij dit slijtageproces.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 23 mei 2016
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 02:31
- Actief als: particulier
Re: Ratel in motorblok 1.2 turbo
Vind de coulance van Renault toch best te pruimen als ik dat vergelijk met bv de Fiat groep of VAG. Die ook last van de kettingen hebben al zijn die wat makkelijker te vervangen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 755 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 558 Weergaves
-
Laatste bericht door Admin
-
- 2 Reacties
- 420 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 0 Reacties
- 148 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 2 Reacties
- 113 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147
-
- 3 Reacties
- 316 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 5 Reacties
- 383 Weergaves
-
Laatste bericht door Winniemgb