Roettoeslag - bezwaar

Plaats reactie

Topic author
Noreply
lid
lid

Roettoeslag - bezwaar

Bericht door Noreply »

Hi,

Ik heb een brief van het RDW ontvangen dat er op mijn Espace met typegoedkeuring e2*98/14*0265*17 een roettoeslag is verschuldigd. Mijn Espace is geïmporteerd in 2007 en heeft bj 2006. Bij aanvraag van het kenteken is er denk ik een roetmeting uitgevoerd waardoor mijn Espace met 0.0073 g/km in de boeken van het RDW staat. Dit is boven de 0,005 g/km en dus toeslag. Hier heb ik bezwaar tegen aangetekend. De genoemde typegoedkeuring kan je googlen, ik krijg dan diverse kentekens, met motorisering 2.0T of 2.2 diesel. Mijn Espace is echter een RENAULT GRAND ESPACE 2.0 DCI 16V 175 INITIALE H6, met kenteken 64XLRS.

Mijn vraag is of iemand weet of je op typegoedkeuringsnummer kentekens kan vinden. Ik heb heb vermoeden dat mijn Espace onder de roettoeslag uit zou kunnen komen. Het RDW heb ik gebeld en die hebben aangegeven dat als ik een voertuig kan vinden met een identieke typegoedkeuring dat ze de gegevens aan zouden kunnen passen. Helaas zijn er niet heel erg veel 2.0 DCI 175pk Initiale in de grand Espace met handbak online te vinden... Tips zijn meer dan welkom!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

adinsx
lid
lid
Actief als: particulier

Re: Roettoeslag - bezwaar

Bericht door adinsx »

Volgens mij kun je in de RDW Open Data ook filteren op typegoedkeuringsnummer. Zal even kijken voor je zo.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

adinsx
lid
lid
Actief als: particulier

Re: Roettoeslag - bezwaar

Bericht door adinsx »

Bingo, gelukt. Totaal 307 auto's met hetzelfde nummer. Zal even kijken hoe ik het hier goed kan plaatsen
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 9 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in