Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Bericht door HarmOtten »

Ik heb de laatste dagen weer 's wat zitten experimenteren met voorverwarmen van de Zoe. Er blijken dus 3 (!) verschillende mogelijkheden voor te zijn:
1. Via de knop op de key-card. Dit werkt uiteraard alleen als je in de buurt van (of in) de auto bent. Na het activeren wordt slechts 5 minuten verwarmd. (Zie ook de post van GertjanVB met afbeeldingen van het instructieboekje hiervan)
2. Via de App (of website) kun je het voorverwarmen direct of op een ingestelde tijd laten starten. Ook hier wordt slechts 5 minuten verwarmd. Voor deze optie is overigens wel de service [My ZE Inter@ctive] nodig. Meer info over (verlengen van) services vind je hier.
3. Via een van de twee timers in de auto. Dit is de zogenaamde comfort-timer.
Comfort-timer.jpg
Hierbij kan, afhankelijk van de omstandigheden, de auto al een uur (!) voor het ingestelde tijdstip beginnen met voorverwarmen. Hierbij moet de auto ook aangesloten zijn aan een laadpunt. Bij de eerste twee mogelijkheden hoeft dat niet, maar mag wel. Mijn ervaring is dat deze optie de auto pas echt voorverwarmt, veel beter dan bij mogelijkheid 1 en 2. De comfort-timer in de auto is een andere dan die je in de App kan kiezen. Wel jammer dat je via de App dus niet deze veel betere voorverwarming kan activeren :(.

In alle 3 de gevallen moet het accu-nivo minstens 45% zijn bij aanvang van het voorverwarmen, en als tijdens het voorverwarmen het nivo onder de 30% komt stopt ze met verwarmen.

Ik noem het trouwens nu voorverwarmen, maar in de zomer kunnen deze 3 mogelijkheden ook voor verkoeling dienen. Dus eigenlijk gaat het over het activeren van het klimaatsysteem (verkoelen of verwarmen).

Overigens is er al meer hierover getypt in dit forum:
- Verwarming
- Verwarming gebruiken tijdens het opladen...
- Lawaai verwarming
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Bericht door PieterZoe »

Dank voor deze goede samenvatting Harm.

De comfort timer (jouw optie 3) kan ook met de App ingesteld worden,zoals je zelf ook al aangeeft. Scroll naar A/C status en klik op bewerken. Dit heeft in mijn ervaring hetzelfde effect als instellen via het Rlink-scherm in de auto. Het zorgt voor een veel betere voorverwarming dan optie 1 en 2
comfort timer via app.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Bericht door HarmOtten »

@PieterZoe,
De methode die je laat zien met de timer via de App, is hetgeen ik bedoel bij mogelijkheid 2. Deze deed bij mijn Zoe slechts 5 minuten voor dat tijdstip een beetje verwarmen. Het werd daarmee zeker niet zo lekker warm als bij mogelijkheid 3.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Bericht door Sordone »

Als je op het icoontje klikt dan wordt dat ook gemeld.
Tip widget accountstatus

De airconditioning kan pas worden ingeschakeld wanneer de batterij meer dan 45% vol is. De voorbereidende klimaatregeling duurt slechts 5 minuten.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Bericht door HarmOtten »

Vandaag stond mijn Zoe overdag buiten aan een laadpaal. Ik had de comfort-timer ingesteld (mogelijkheid 3), en exact 1 uur voor het ingestelde tijdstip begon ze zichzelf al op te warmen. Toen ze me aan zag komen, smolt ze bijna weg :wink:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KeithwM
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2018 22:36
Actief als: particulier

Re: Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Bericht door KeithwM »

Gezien ik hier uitkom in mijn zoektocht, lijkt me dit een prima plaats voor deze vraag.

Gaat bij jullie de achterruitverwarming ook aan bij het automatisch opwarmen? Heb mijn Zoe al twee jaar, maar pas dit seizoen erger ik me aan het slechte zicht uit de achterruit als ik in een verder heerlijk warm autootje zit. Nu vraag ik me dus af: komt dat door een defect, of heb ik er eerder nooit last van gehad, of was het weer er nooit naar dat dit een probleem was (het is de afgelopen weken vaak mistig hier).

Hoop dat iemand hier antwoord kan geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Bericht door Riesbak »

Nee, achterruit verwarming gaat niet mee aan. Die zet ik handmatig aan om ook daarmee de spiegelverwarming aan te zetten, gaat best vlot.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KeithwM
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2018 22:36
Actief als: particulier

Re: Voorverwarmen: 3 mogelijkheden!

Bericht door KeithwM »

Bedankt voor de reactie! Dat kan alleen helaas niet vanuit de keuken met de knop op de afstandbediening...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Voorverwarmen Arkana
    door pdidi » » in Arkana
    8 Reacties
    678 Weergaves
    Laatste bericht door Kata
  • Voorverwarmen Captur E-TECH
    door pdidi » » in Captur E-TECH
    2 Reacties
    476 Weergaves
    Laatste bericht door Pierre2