Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb eindelijk een werkende ODB2 wifi dongle gevonden (voor iOS, wat een drama trouwens die app.. maar dat terzijde) en via CanZE mijn SoH uitgelezen.... 76%!
Slechts 69.000km op de teller dus dat is best laag. Nog 1% te gaan en dan krijg ik een nieuwe??
Zoe Q210 ZEN QuickCharge 22kWh uit 2015 (ik sinds oktober 2019)
CanZE iOS heeft dacht ik maar 1 ontwikkelaar en is al een jaar niet meer bijgewerkt en is heel instabiel op iOS 13. De app loopt steeds vast. Slechts een aantal schermen werkt (een beetje) Dat bedoel ik met drama. Het is ook een gratis app... zou graag betalen voor een werkende app!
CanZE op Android is dacht ik de "echte" CanZE en wordt wel actief geupdate, maarja ik heb geen android apparaten.
Zoe Q210 ZEN QuickCharge 22kWh uit 2015 (ik sinds oktober 2019)
Ja ik heb gezien dat je CanZE co-developer bent en ook dat je geen Frederic Richard heet Ik zei er ook bewust bij dat het om de iOS versie wat een drama is (dat is het ook).
De oplossing is natuurlijk ergens een android apparaat vandaan halen, maar dat is er nog niet van gekomen. Het ging mij in eerste instantie om het uitlezen van de SoH en dat is gelukt.
Zoe Q210 ZEN QuickCharge 22kWh uit 2015 (ik sinds oktober 2019)
Gratis update gehad van versie 751 naar 854 (op laatste dag van de 5 jaar drive train garantie) en nu is mijn SoH 98%! Hiep hoera! Range direct van 96 naar 153 km
Zoe Q210 ZEN QuickCharge 22kWh uit 2015 (ik sinds oktober 2019)
Ik ben benieuwd of je in de praktijk ook extra range hebt. Op basis van wat ik op dit forum lees, denk ik dat je een reset hebt gekregen, en de boordcomputer opnieuw je range moet "leren".
Ik zal ook eens mijn software versie opzoeken. Sinds een paar dagen een werkende dongle, mijn SoH staat op 79%.
Ik heb juist op dit forum geleerd dat Zoe's van mijn generatie een software fout hebben waardoor de auto denkt dat de accu slechter is dan hij daadwerkelijk is en daardoor te weinig kWh's vrijgeeft. Iets wat ook door Renault is bevestigd, daarom heb ik de update onder garantie gekregen. Ik heb via CanZE gezien dat de firmware ook daadwerkelijk vernieuwd is. Maar we gaan het zien, ik ben ook benieuwd!
Zoe Q210 ZEN QuickCharge 22kWh uit 2015 (ik sinds oktober 2019)
Welke firmware is er precies geupdate? Ik weet dat recent de firmware van mijn laadunit is geupdate, maar ik krijg de indruk dat ik niet de update heb die jij noemt.
In CanZE: BCB en LBC. Mijn LBC is versie Soft 0854, en die heeft deze verbetering. Ik durf niet te beweren dat dit de asllerlaatste is, want al weer 2.5 jaar oud.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Zijn de software versies van de 22kW Zoe's en de ZE40 Zoe's eigenlijk hetzelfde?
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
zoe2goe schreef:In CanZE: BCB en LBC. Mijn LBC is versie Soft 0854, en die heeft deze verbetering. Ik durf niet te beweren dat dit de asllerlaatste is, want al weer 2.5 jaar oud.
Ik denk het wel, want ik heb ook 0854 nu.
Zoe Q210 ZEN QuickCharge 22kWh uit 2015 (ik sinds oktober 2019)
Casss schreef: ↑14 jul 2017 00:10
Neem aan dat het dezelfde 4 updates waren als bij @Smartrix-Zoe (hij had er ook 4). Ook bij mij na reset 153 km. presies gelijk...
LBC en LBC2 waren 650 en zijn nu 854
In 2017 deze software update laten doen. Inmiddels is de accu waarde weer gedaald naar ca 82 %
Vraagje: is er inmiddels een nieuwere update?
Heeft opnieuw deze software update laten doen zin? (omdat de Zoe mogelijk onterecht denkt dat de accucapaciteit door de jaren heen is verkleind? Ik begreep dat de Zoe een soort rekenprogramma heeft waarmee de (daling van) accucapaciteit wordt ingeschat en dat de Zoe daardoor het idee kan hebben dat die capaciteit veel lager is dan in werkelijkheid het geval is. Klopt het dat alleen een nieuwe software update die veronderstelde capaciteit kan wissen en de Zoe opnieuw dat gaat berekenen ? Of zijn er andere oplossingen ?
In 2018 was 0854 nog steeds de laatste versie. Volgens mij zijn er geen updates meer geweest tot eind 2019 (toen ik onze Q210 inruilde voor een ZE50).
Je SoH ook wel eens fluctueren door omstandigheden, dat het BMS het niet helemaal lekker in kan schatten. Maar dat zal een beperkt aantal %-en zijn.
Met een beetje pech heeft je batterij dus toch enige degradatie.
Mijn ZE 50 is nu 1 jaar 'oud", heeft nu 24.741 kilometer erop zitten. Net aan CanZE gehangen: SOH is 97,9% best wel top
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Hm, ik heb net een Q90 uit 2017 (met 72k op de teller gekocht), en had de dealer gevraagd alle relevante firmware en software te updaten. CanZE geeft echter versie 0.6 aan bij BMC, dan is dat niet gebeurt toch?
Of is dit bij een Q90 anders? Als ik hier lees, lijkt dat niet zo. Verder is de SoH wel 92%, dus dat valt dan weer reuze mee...
Mijn ZE50 wordt 2 aan het eind van de maand, heb nu bijna 50.000 kilometer ermee gereden. Ik laad Zoe 5 dagen per week tot 100% vol. Staat Zoe in het weekend niets te doen, of in de vakantie langere tijd stil, dan hou ik de lading tussen een 40-80%.
Mijn SOH staat nu op 96,8%, ik denk dat in dit tempo de auto eerder op is dan de accu
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Ok, ik heb mijn Zoe ZE 50 nu 1 jaar en heb er in een jaar 34000 km mee gereden. Eerst laadde ik ook vrijwel elke dag naar 100% maar de laatste maanden niet verder dan 90% omdat ik er graag de 250.000 mee zou gaan halen als dat kan. Maar als ik het zo lees dan is dat dwangmatige gedrag niet echt nodig. Hoe kun je trouwens de SOH (?) van je accu aflezen of moet je dat laten doen?
Voor het updaten van de BMS firmwares zoek ik naar een garage die het kan en wil uitvoeren. Ik heb gezocht maar kan het zo snel niet vinden.
Wij hebben een 22kWh Zoe waarvan de SOH 72% aangeeft in Canze. De firmware is verouderd.
Elke Renault ZE garage kan dit uitvoeren en zou gratis moeten zijn. Eventueel kan je de Renault klantenservice bellen. Zie de help in de Renault app. Als je in de buurt van Arnhem woont dan kan ik Bochane aan de Vlamoven aanraden.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Zeeuw & Zeeuw aan de Zonweg in Den Haag is een Z.E. Dealer en hebben enkele jaren geleden voor mij ook de upgrade (onder garantie) uitgevoerd. Als je niet goed te woord wordt gestaan loont het om te escaleren via de landelijke Renault klantenservice.
Ik heb gisteren de frimware update laten uitvoeren van onze ZOE22kWh uit 2014.
Van versie 700 naar 854. SOH ging van 72% naar nu 98%
Ik ben benieuwd waar die op uit gaat komen.
Vraag. Wij hebben ook een ZE40 kWh uit 2017.
LBC1 en LBC2 beide versie 650A
SOH 91% bij km stand van 66.000
Zou het raadzaam zijn deze ook te laten updaten? Of heeft het weinig nut bij de 40 kWh?
Ben overigens bij Renault Nieuwendijk Aalsmeer prima geholpen. Update van LBC s viel onder garantie en een derde update (EVC) moest ik betalen.
Kosten 100 euro.
Dat is een twijfelgeval, want die 0854 is van rond die tijd meen ik, dus het kan vriezen, het kan dooien. Ik zou zelf wel een update laten doen als de LBC lager dan 0854 was, maar that's me.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Graag jullie advies. Op dit moment Zoë 2015 22KwH huuraccu. 56K gereden. Bereik ca 110-120 km SOH 77%. Firmware LBC 0751. Dit afgelezen met CanZe software.
Naar de Renault garage in H’sum gebracht met verzoek te upgraden naar BMC/LBC 0854. Bij uitlezen erachter gekomen dat dit niet was gebeurd. Na contact opgenomen te hebben, bleek dat ze dat daar niet kunnen (had dat dan gezegd denk ik dan…..). Vervolgens een afspraak gemaakt in Nieuwegein, vandaag uitgelezen: nog steeds versie 0751, SOH 77%……..
Graag jullie advies: hoe kan ik deze update nu gedaan krijgen (want zinvol toch? Ik overweeg auto te verkopen). Is er mee nodig dan alleen de LBC updates. Hoor graag
Ik zou contact opnemen met Bochane in Arnhem vlamoven 3. Die kan het zeker en is een ZE repair center. Mogelijk kan Bochane in Zeist het ook. Nu mis je 100% de BMS update.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Uiteindelijk is de LBC 0854 erop gezet in N’gein nadat ze eerst andere software erop hadden gezet. Kwam er dus weer achter dat de 0854 update er niet op was gezet. Moest ik dus weer zelf uitvinden….. contact opgenomen, en na een preek te hebben gekregen dat mijn verzoek onzinnig was, hebben ze het er toch opgezet. Ben wel wat teleurgesteld dat je zelf moet uitzoeken of het er wel/niet is opgezet. Inmiddels de Zoë verkocht. Geen goede match Petervan en Renault Zoë. Nu een Kia eNiro gekocht (en natuurlijk de Saab 9-3 uit 1999. Bedankt voor al jullie tips etc. Veel aan gehad!
Wij hebben een Renault Zoe type Zen uit 2013 en momenteel maar 84km rijbereik hebben op een zonnige dag en +/-60km in de winter. De garage geeft tot op heden aan dat de SOH van de batterij 89% is en inmiddels geconstateerd dat de CanZE app 65% aangeeft. Dealer wil niet zonder vergoeding de BMS update doen dus wij gaan ook in de pen klimmen richting Renault, want dit bereik is echt kansloos, Ik kom nog verder met de accu van mijn fiets.
Hopelijk snel een oplossing voordat de winter echt gaat beginnen.
Onnodige citaten verwijderd in uw bericht.
[Moderator]
Toegevoegd in 1 uur 10 minuten 12 secondes:
Na ook de Renault klantenservice gesproken te hebben blijkt dat de BMS update behoort bij het in goede staat houden van de accu en dus in het verlengde van de huurovereenkomst van de accu kosteloos moet worden uitgevoerd. Kortom mocht een garage er geld voor willen rekenen om de update uit te voeren adviseer ik contact op te nemen met de klantenservice van Renault. erg fijn en netjes te woord gestaan en binnen een dag had ik een reactie!
Op naar een betere SOH van de accu en meer rijbereik
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Goed te lezen dat de BMS update in feite bij goed onderhoud van de accu hoort. Ben benieuwd hoe vlot het gaat lopen met de klantenservice.
Bij de eindafrekening van de batterijhuur heb ik na talloze telefoontjes en e-mails 7 maanden (……) mogen wachten op de restitutie van de €2000 teveel betaalde huur. Mogelijk heeft het geholpen dat ik de directeur van RCI finance in de cc van de e-mail heb gezet. Kortom, nooit meer een Renault voor ons, we genieten enorm van de Kia Niro EV en de goede service. Ik ga natuurlijk wel proberen de BMS update die ik heb betaald terug te krijgen
Hallo Zoe-rijders,
Ter info voor geïnteresseerden.
Vandaag een accu-degradatietest laten doen van mijn Zoe R110, 52 kw, uit december 2020 (nieuw gekocht), 32.500 km op de klok. Accu is nog prima gezond met een percentage van 99,2 %. Dus ik kan nog wel even vooruit!
Groet, Elektriek
Is ook een optie om te doen, merk bij mij nog geen terugval in de praktijk.
Heb je de CanZe app toevallig?
Wat zegt deze over de batterij status?
Hoeveel procent zegt deze nu.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Neen, heb CanZe app niet. Heb test bij Renault zelf laten doen. Misschien ook een idee met die app inderdaad om te kijken of het overeenkomt met de meting bij de dealer. Dankvoor het idee.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Megane E-Tech wilde niet open vanwege lege batterij van de keycard. Noodsleuteltje uit de keycard gehaald, auto geopend maar starten lukte niet. Via Google erachter gekomen dat je de keycard in de middenconsole moet leggen bij het sleutel symbool,...
Mijn Opel Vivaro Tour uit 2003 (1.9 Diesel = identiek aan Trafic) staat in panne in Frankrijk.
Voor zover ik zelf kon zien, is het de alternator die het begeven heeft.
De lokale garagist heeft ernaar gekeken en bevestigt deze diagnose. Hij...
Ik bezig nog geen Renault maar er is een Renault 5 52kWh besteld in de iconic uitvoering. Zoals vele wel voor opvallend kiezen ben ik voor zwart gegaan.
Maar nu mijn vraag, ik zit alvast te kijken naar laadpas apps enz.
Batterijvraag: Renault Master 3, 2016, 2.3dci, 125kW/170pk
Is het nodig om het BMS te resetten na het vervangen van de batterij?
Vorige batterij was efb, nieuwe is agm. Na vervangen geen foutmeldingen.
Indien het nodig is om een reset te doen, welke...
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...