Zijn er ervaringen met LPG met de 2.0T 170 pk blok? Is dit een beetje betrouwbaar? En is er een kleppensmeersysteem nodig (flashlube achtig iets?).
En qua merk, ik heb een paar bedrijven gebeld en allemaal raden ze BRC aan, iemand ervaring ermee? Qua garantie geven ze allemaal tussen de 3 en 5 jaar garantie, dus dat zit wel snor.
De reden waarom ik LPG overweeg (ik ben er nog niet helemaal over uit!) is ik rij rond de 12-15k per jaar, dus dan is dat vrij snel terugverdiend.
Pro LPG:
-Kosten, is meer dan 1 euro per liter goedkoper dan benzine
-Met een dorstige auto zeer snel terugverdiend, en de 2.0T in de Grande Espace is dorstig kan ik je vertellen

-Milieuvriendelijk? (als je daarom geeft).
-Als ik hem laat inbouwen heb ik garantie dus als er gezeik is met het LPG systeem mogen ze dat lekker uitzoeken.
-Groter rijbereik! Lijkt onzin argument, maar als je het zo ziet kan je veel verder mee rijden. (je hebt immers 70 liter benzine en xx liter LPG tank).
Nadelen LPG:
-Grote investering in auto, krijg je niet meer terug als je de auto kwijt wilt.
-Slijtage motor/kleppen?
-Meer electronica en allerlei andere spullen erin, dus nog meer potentiële storingen in de auto.
-Hogere MRB want auto is zwaar.
-Geen plek meer voor reservewiel, moet in de auto mee. Gelukkig heb ik maar 6 stoelen dus ruimte te over maar toch.