Kaart update R-Link 2

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Den Ouwe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:44
Actief als: particulier

Kaart update R-Link 2

Bericht door Den Ouwe »

Hallo iedereen,
Ik bezit sinds mei 2018 een Renault Scenic. Ik wou graag weten wanneer en hoe ik de navigatiekaart van mijn GPS moet updaten. Mijn Coyote heb ik in september 2018 een update gegeven maar wat gebeurt met de kaarten? Ik had vroeger een TomTom en die kocht ik met een levenslange kaartupdate, maar hoe zit dat met de kaarten van de ingebouwde (TomTom) GPS? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zteven
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 jul 2019 23:55
Actief als: particulier
Locatie: [BE]

Re: Kaart update R-Link 2

Bericht door Zteven »

via https://be.rlinkstore.com/ kan je zelf je kaart updaten.

Het kan wat omslachtig zijn maar de volledige uitleg staat vermeld op deze site.
Ik dacht dat je gratis updates hebt voor 3 jaar, daarna kost het geld (via Renault).
Talisman Grandtour 'Initiale Paris' dCi 160 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Den Ouwe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:44
Actief als: particulier

Re: Kaart update R-Link 2

Bericht door Den Ouwe »

Hallo Zteven,
Bedankt voor je vlugge respons.
Ik was effe kwijt dat de eerste 3 jaar gratis waren. Ik moet dus via R-Link en de Toolbox de laatste nieuwe kaart downloaden, en met de USB stick in de wagen installeren (al liep dat voor de verlenging van mijn Coyote niet van een leien dakje). Maar vertelt R-Link mij ook welke kaart ik momenteel bezit? Want als ik mij goed herinner heb ik vorig jaar dezelfde kaart geïnstalleerd die reeds op mijn navigatiesysteem aanwezig was. Ik wil niet nog een keer dezelfde fout maken.
Voor jullie is dit waarschijnlijk gesneden koek, maar ik vind het knap ingewikkeld en je vindt nergens duidelijke richtlijnen. Dus sorry voor de wat sullige vragen. Ik wil voor zoiets basic echt niet naar de garage hollen.
Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat. :oops: :?:
Den Ouwe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zteven
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 jul 2019 23:55
Actief als: particulier
Locatie: [BE]

Re: Kaart update R-Link 2

Bericht door Zteven »

In principe weet de website via de connectie met je wagen welke kaartversie er geïnstalleerd is.

Als er een nieuwe versie beschikbaar is dan zal je dat vervolgens zien als beschikbare update.
Als er geen nieuwe versie beschikbaar is dan zal er ook geen update mogelijk zijn.

Je kan ook op je RLINK systeem de informatie raadplegen om te zien welke kaartversie je momenteel hebt geïnstalleerd.
Dit kan door te klikken op 'SYSTEEM' en vervolgens op 'systeeminformatie'.

De laatste officiële kaart van Europa die momenteel beschikbaar is: V2018.12
Talisman Grandtour 'Initiale Paris' dCi 160 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Den Ouwe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:44
Actief als: particulier

Re: Kaart update R-Link 2

Bericht door Den Ouwe »

Bedankt Zteven,
De hele procedure is inderdaad wat omslachtig, maar na het nalezen van de verschillende reacties op de Franse en Engelse forums ben ik er toch in geslaagd om de procedure onder de knie te krijgen. Renault België moet dringend aan de slag om een of meer you tube videos uit te brengen, met daarop de te volgen werkwijze om app's te updaten. Voor wat de kaartversie betreft krijg ik wel totaal iets anders: MM2014 Navigation 9.12138.703531 JU 12.2014 Basis content: mappackage_tt_feu high - 2016_12 mappackage_tt_feu mid-2016_12 en extra content mappackage_tt_mid_-2017_06.
Voor de software: software release 7.0.24.161 boot release 5476 navigatie informatie 9.12.138.703581.
Ik vermoed dat het laatste de kaartversie is, maar van welk jaar dat blijft mij een raadsel. Er was alleszins op dit moment geen update beschikbaar. In de info over de R-Link 2 software update zag ik wel dat er 2 latere versies zijn van de software: 8.032.5xx en 9.0.33.43X. Kan de software niet upgedated worden?
Met vriendelijke groeten,
Den Ouwe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zteven
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 jul 2019 23:55
Actief als: particulier
Locatie: [BE]

Re: Kaart update R-Link 2

Bericht door Zteven »

De softwareversie van het R-LINK 2 systeem kan ook zelf worden geüpdatet.
Je kan naar onderstaande website surfen en aan de hand van je VIN-nummer
(chassisnummer) controleren of er een update beschikbaar is:

https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link2

Dit is echter ook afhankelijk van het type R-LINK 2 systeem dat in de wagen zit.
Nieuwe generaties van de R-LINK 2 draaien op latere software versies. Het zal dus
(spijtig genoeg) niet altijd mogelijk zijn om een officiële update uit te voeren.

De kaartversie die je hebt geïnstalleerd kan je ook raadplegen via de eerder vernoemde website.
Via de tab 'mijn services' kan je daar o.a. zien welke kaart van Europa actief is op je R-LINK 2.
Talisman Grandtour 'Initiale Paris' dCi 160 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht