In de app kan je op het hoofdscherm drukken op het half-airco half-zonnetje icoon, met daaronder de veelzeggende tekst "openen"
Dit zal het pre-conditionen starten, mits de auto actief is (zoals aan een laadpaal).
Mocht de auto niet aan het laden zijn, is het systeem vaak standby, en komt de instructie niet door. Ik hoop dat Renault dat nog gaat verbeteren met een software-update.
De knop op de afstandsbediening zoals ik die had op de 22kWh Zoe mis ik wel een beetje, maar aan de andere kant is de ZE50 zo'n prettige wagen met betere techniek, dat het effect tot heden meevalt. De kachel wordt lekker snel warm, en de batterij heeft toch plenty capaciteit dat ik het voorverwarmen via het stroomnet voordeel uiteindelijk toch niet nodig heb...
Wel hoop ik dat er ooit (als ZE services subscriptie niet meer loopt) er after-market sleutels zullen komen die het pre-conditionen door kunnen geven aan de auto. Ben er persoonlijk van overtuigd dat de auto het nog steeds moet kunnen gezien hoe het elektrisch systeem in elkaar steekt.