Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@gtbs held. Waarom zouden ze het ook makkelijk maken.
De navigatiekaart was niet aangevinkt. Nu wel, en het updaten van de kaart lijkt lang genoeg te duren.
Op 30 september 2019 kreeg ik de nieuwe SD kaart met uitvoering 10.15 We zijn inmiddels 4 maanden verder en heb ik voor deze kaart nog geen één update gehad. Geldt dit voor iedereen ?
Ik heb er de Klantenservice over benaderd.
Edit: met de opmerking dat ik een abbo heb genomen en dat er tot 4 updates per jaar kwamen. Nul updates is ook tot 4, maar ik wordt er niet blij van. Aangegeven dat ik er van uit ga dat ik mijn geld terugkrijg als er binnen het jaar na aanschaf abbo geen update is geweest.
Reactie:
Hartelijk dank voor uw bericht dat wij op 16 januari jl. ontvingen, waarin u meldt geen recente updates te ontvangen voor het R-LINK systeem.
Op dit moment is de meest recente kaartversie voor het R-LINK systeem de versie V1015 Europa. Deze is via uw dealer verkregen en is op dit moment niet in de R-LINK Store te downloaden. Gemiddeld komen er twee updates in een jaar uit, omstreeks het voorjaar en najaar. De verwachting is dat er voor juli 2020 een nieuwe kaartversie uitgebracht wordt.
versie 1015 bij TomTom, augustus 2018.
Als hij bij Renault in Juli uitkomt zijn we dus al bijna 2 jaar verder.
De 1015 versie is bij Renault uitgekomen in Februari 2019.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn 3-jarig update-abonnement loopt dit jaar 2020 af. In al die tijd heb ik iets van 4 updates gehad (waarvan één alleen een correctie op de bestaande kaart was ivm het invoeren van de 80 kilometer snelheid op franse binnenwegen) en de fameuze nieuwe kaart V 1015. Ik ga toch Renault morgen maar eens bellen om te vragen of ik voor dat gebrek aan updates niet gecompenseerd kan worden. Ben benieuwd maar niet hoopvol.
Klinkt als een goed idee. Kan/wil je ons de uitslag hiervan laten weten zodat we massaal een compensatie kunnen vragen?
Noudje schreef:Mijn 3-jarig update-abonnement loopt dit jaar 2020 af. In al die tijd heb ik iets van 4 updates gehad (waarvan één alleen een correctie op de bestaande kaart was ivm het invoeren van de 80 kilometer snelheid op franse binnenwegen) en de fameuze nieuwe kaart V 1015. Ik ga toch Renault morgen maar eens bellen om te vragen of ik voor dat gebrek aan updates niet gecompenseerd kan worden. Ben benieuwd maar niet hoopvol.
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Wickydude schreef:Ik heb er de Klantenservice over benaderd.
Hartelijk dank voor uw bericht dat wij op 16 januari jl. ontvingen, waarin u meldt geen recente updates te ontvangen voor het R-LINK systeem.
Op dit moment is de meest recente kaartversie voor het R-LINK systeem de versie V1015 Europa. Deze is via uw dealer verkregen en is op dit moment niet in de R-LINK Store te downloaden. Gemiddeld komen er twee updates in een jaar uit, omstreeks het voorjaar en najaar. De verwachting is dat er voor juli 2020 een nieuwe kaartversie uitgebracht wordt.
2x per jaar in voorjaar en najaar. En dan komt in juli 2020 nieuwe kaart uit. Dat is ook weer een ruim begrip...
Bij mij is juli toch allang geen voorjaar meer ????
groen_duiven
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Easy Link software: 283C39788R
Kaart Europa 2025-01
Vanochtend gebeld met Klantenservice van Renault Nederland en mijn verhaal gedaan. Vriendelijke medewerker die begrip had voor mijn klacht ( 4 updates in 3 jaar incl. nieuwe kaart 10.15 terwijl bij aanschaf in de voorwaarden vermeld werd "maximaal 12 udates in 3 jaar" oftewel gemiddeld 4 per jaar). Gemiddeld worden er volgens de medewerker 2 updates per jaar geleverd maar waarom dat bij mij mis gegaan heeft kon hij niet zeggen (sic). Hij gaat een dossier over mijn klacht aanmaken en daar gaat Renault op reageren. Ik heb hem het voorstel gedaan om ter compensatie mij voor de komende 3 jaren de kaart update service gratis te verstrekken. Dit voorstel neemt hij mee in het dossier.
Wordt vervolgd.
Hieronder de 1ste reactie van Renault naar aanleiding van mijn klacht.
Geachte heer ....,
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 4-2-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar Jeremy Bäumer, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.
Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (5-00312786), waaraan u altijd kunt refereren. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website http://www.renault.nl.
ik heb gisteren ook gebeld en ben hierover zojuist terug gebeld door de verantwoordelijke man van de afdeling.
Hij vertelde dat het probleem is/was het steeds groter worden van de opslag van de kaart Europa. Waarop ik vroeg waarom ze dan niet overstapte van 8gb naar 16 gb. Hij zei dat ze dat nu ook hadden gedaan en in de nieuwe auto's dus een 'grotere' kaart zit. Hij verwacht dat de update niet lang op zich laat wachten maar omdat TomTom het eigenlijk net heeft verwerkt moet het nu weer klaar gemaakt worden voor R-link en daar gaat gauw een maandje overheen. Hij verwacht wel dat het dan om de update versie 1030 zal gaan inmiddels. Zoals bekend lopen we altijd 2 updates achter en dat kan niet anders. Ik ben gecompenseerd met 1 jaar contractverlenging van mijn tomtom live omdat die vorige maand is verlopen en ik zei dat tomtom live informatie geeft gebaseerd op de wegen van de kaarten in augustus 2018. Voorlopig ben ik hier tevreden mee en wacht de update af. Hoop dat hij in ieder geval voor eind april komt want mijn map update service loopt 1 Mei af en dan zou ik ook maar 1 update in 1 jaar hebben gehad.
Ik heb vandaag een (positieve) reactie van Renault ontvangen. Het belangrijkste deel van de reactie is alsvolgt:
Zoals u telefonisch heeft aangegeven, klopt het dat de kaartupdates voor het R-Link 1 systeem de afgelopen tijd minder frequent is geweest dan wij hadden gehoopt.
Daarom wil ik u in uw bij wijze van hoge uitzondering tegemoet komen in uw verzoek, om het huidige Map Update Service contract met een periode van 36 maanden te verlengen.
Dit contract zal ingaan op het moment dat het huidige contract afloopt op 21-03-2020.
Uiteraard ben ik tevreden met deze reactie. Blijft afwachten hoe en hoe vaak Renault in de komende jaren de updates zal uitvoeren.
Goedemorgen, als mag wil ik even wat vragen over een kaartupdate die ik wil uitvoeren voor mijn tomtom van mijn captur uit 2018.
Ik heb een europa kaart ,versie 1005.
De Sd kaart verwijderd uit auto. Heb via RLink Toolbox de sd kaart in laptop gestopt en daar heeft hij de kaart geüpdate. Na gegeven moment gaf hij aan dat het klaar was. Daarna kaart in auto gedaan, auto starten en laat hij de europa kaart wel weer in maar geen andere versie . Nog steeds de 1005. Hoe kan dat?
Bij mijn auto heb ik 3 jarig live abbonement dus ga er eigenlijk vanuit dat ik dan gewoon nieuwe kaart kan downloaden . Abbo loopt af op 21 maart 2020.
Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen. Alvast bedankt
Loes schreef:Goedemorgen, als mag wil ik even wat vragen over een kaartupdate die ik wil uitvoeren voor mijn tomtom van mijn captur uit 2018.
De Sd kaart verwijderd uit auto. Heb via RLink Toolbox de sd kaart in laptop gestopt en daar heeft hij de kaart geüpdate. Na gegeven moment gaf hij aan dat het klaar was. Daarna kaart in auto gedaan, auto starten en laat hij de europa kaart wel weer in maar geen andere versie . Nog steeds de 1005. Hoe kan dat?
Bij mijn auto heb ik 3 jarig live abbonement dus ga er eigenlijk vanuit dat ik dan gewoon nieuwe kaart kan downloaden . Abbo loopt af op 21 maart 2020.
Je moet Renault Nederland even bellen en zeggen dat je een nieuwe versie wil, zij zorgen dan dat er bij de dealer een nieuw kaartje voor je klaar ligt met in ieder geval versie 10.15
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
Easylink versie 283C35538R (april 2025 geïnstalleerd)
Loes schreef:Goedemorgen, als mag wil ik even wat vragen over een kaartupdate die ik wil uitvoeren voor mijn tomtom van mijn captur uit 2018.
Je moet Renault Nederland even bellen en zeggen dat je een nieuwe versie wil, zij zorgen dan dat er bij de dealer een nieuw kaartje voor je klaar ligt met in ieder geval versie 10.15
Serieus? en dan gewoon gratis?
Als je nog een geldig update abonnement hebt wel
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
Easylink versie 283C35538R (april 2025 geïnstalleerd)
Serieus? en dan gewoon gratis?
Als je nog een geldig update abonnement hebt wel
Duidelijk! heb geen maps update genomen. Kost een hoop en weinig updates
Vandaag op de Tomtom Start de nieuwe kaart 10.40 geinstalleerd. Daarmee lopen we met de R-link nu 15 maanden achter.
@Noudje, ik verwacht niet dat ze bij Renault ook maar iets voor je gaan doen. Ik verwacht wel dat je kort voor het aflopen van je abonnement een mailtje krijgt waarin je wordt uitgenodigd om nog eens €139 neer te tellen voor weer drie jaar wanprestatie.
@lexs, een beetje late reactie aan @Noudje want in een eerder bericht van haar heb je kunnen lezen dat zij van Renault een gratis 3-jarig map update service krijgt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...