Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo, ik pas een nieuwe twingo uit 2001 alleen het probleem is dat hij piept (geluid maakt) als ik schakel, en dan vaak alleen als ik hem in zijn achteruit zet of naar 2 schakel of naar de 4 en in de vrij zet. Het is best een niet fijn geluid en vooral als je de ramen open hebt staan.
Is het bij het koppelen of bij het veranderen van versnelling??
Ik heb zelf gehad dat als ik doorschakel en laat de koppeling opkomen bij fanatiek rijden, dat er
dan een piep uit het blok kwam, dit was overduidelijk een versleten koppeling, hiermee heb ik nog
2 jaar door kunnen rijden (25.000km)..... toen was het echt over
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Nee het is alleen bij schakelen dus van 1 naar 2. En als ik hem in de vrij zet. Het zit in de versnellingsbak hij schakelt verder wel goed alleen maakt hij dat piep geluidje.
De een zegt dat ik het gesmeerd moet worden of een rubbertje? Ik heb er namelijk niet zoveel verstand van.
zo werkt een versnellingsbak natuurlijk niet. een rubbertje en wat smeren.
controleer het bakolie peil en eventuele lekkage. pakt je koppeling nog goed op? slipt je koppeling?
is dit allemaal goed, zit het hem in je druklager of bak.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zodra mijn Espace IV 3.5 V6 in R gaat, krijg ik de bekende piep te horen.
Of er iets achter de sensoren staat of niet, het geluid blijft het zelfde.
De bumper dekt de achtersensoren gedeeltelijk af. Waarschijnlijk parkeerschade, er zal iemand dat...
Ik heb een Kadjar 1.2 uit 2016.
Wat mij opvalt is dat in stilstand geen probleem is om tussen versnellingen te schakelen. Tijdens rijden of op toerental schakelen tussen 1e en 2e versnelling, maar ook terugschakelen van 3e naar 2e versnelling, het...