Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 dec 2018
- Laatste bezoek: 21 dec 2018 07:52
- Actief als: particulier
Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?
hallo mensen
ik heb een Twingo uit 2000 1.2 8v
sinds paar dagen heb ik een vreemd probleem.
onder het rijden houdt de auto in, met name in de lage toeren.
doorschakel van 2 -3 maar ook 3 - 4 en 4 -5 en zelfs bij terugschakelen.
koude start geen probleem.
wel half jaar geleden problemen gehad hiermee maar na vervangen bdp sensor en kabel was dit verholpen.
auto geeft geen storing aan.
weet niet of dit een electrisch probleem is of motorisch.
hoor regelmatig wel eens wat over vervuiling gasklephuis, iets anders zou ik niet weten
iemand dit al eens aan de hand gehad of een idee wat het zou kunnen zijn?
bedankt alvast voor het meedenken allemaal.
gr. Michel
ik heb een Twingo uit 2000 1.2 8v
sinds paar dagen heb ik een vreemd probleem.
onder het rijden houdt de auto in, met name in de lage toeren.
doorschakel van 2 -3 maar ook 3 - 4 en 4 -5 en zelfs bij terugschakelen.
koude start geen probleem.
wel half jaar geleden problemen gehad hiermee maar na vervangen bdp sensor en kabel was dit verholpen.
auto geeft geen storing aan.
weet niet of dit een electrisch probleem is of motorisch.
hoor regelmatig wel eens wat over vervuiling gasklephuis, iets anders zou ik niet weten
iemand dit al eens aan de hand gehad of een idee wat het zou kunnen zijn?
bedankt alvast voor het meedenken allemaal.
gr. Michel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?
Bij lage toerentallen en grote belasting inhouden duidt vaak op een ontatekings probleem. Bougiekabels,bobine etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 dec 2018
- Laatste bezoek: 21 dec 2018 07:52
- Actief als: particulier
Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?
ok het lijkt wel of die op 3 cilinders loopt maar dan minder hevig. en als je een constante snelheid rijdt loopt die goed en merk je er niks van.mechanic schreef:Bij lage toerentallen en grote belasting inhouden duidt vaak op een ontatekings probleem. Bougiekabels,bobine etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17 mei 2019
- Laatste bezoek: 12 jun 2019 14:47
- Actief als: particulier
Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?
opgelost nu??? wat was het? heb hetzelfde aan de hand.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?
Lijkt een ontstekings euvel inderdaad,eerst goed controleren voordat je gaat vervangen.
Kabels doormeten en goed draaien,mogelijk zit er een slechte tussen.
Kabels doormeten en goed draaien,mogelijk zit er een slechte tussen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 13 okt 2016
- Laatste bezoek: 20 dec 2023 20:36
- Actief als: particulier
Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?
Hoi,
Ik ga een tip geven die de moeite waard is. Ik wil de andere reacties niet bagatelliseren maar serieus :
WIj hebben ook een oude Twingo die een paar jaar geleden soortgelijke problemen gaf. Een kennis van me (Renault monteur) adviseerde me het gasklephuis te demonteren en schoon te maken. Dat hielp marginaal. Bougies vervangen, niks. Stappenmotor (zit op gasklephuis voor stationair-regeling) vervangen, niks.
Toen heb ik alle stekkers losgemaakt die ik kon vinden, goed ingespoten met remmenreiniger (had geen contactspray), later drogen, en weer vastgemaakt : SUCCES. Nu alweer jaren zonder veel problemen.
Met deze blokjes zie je regelmatig dat er problemen zijn die op het eerste gezicht lijken op ontstekingsproblemen maar uiteindelijk het gevolg zijn van een fout ergens in het inlaat-proces. Vooral in de connector onder het gasklephuis kan veel rotzooi terecht komen, zeker na al die jaren.
De eerlijkheid dient te zeggen dat ik nu wel kamp met een euvel dat ik niet kan terugvoeren hierop Maar er is grote kans dat de beschreven remedie bij jou wel succes geeft.
Een andere mogelijkheid is dat een vacuumslang(etje) kapot is. Dan kan er vals lucht worden aangezogen, dat kan ook problemen geven. Maar, dat komt je tegen als je het gasklephuis uitbouwt. Overigens : Deze slangetjes WEL bij de dealer halen. Eén van de uiteinden zit aan het blok. De originelen hebben een speciaal materiaal aan die kant.
Groeten Merijn
Ik ga een tip geven die de moeite waard is. Ik wil de andere reacties niet bagatelliseren maar serieus :
WIj hebben ook een oude Twingo die een paar jaar geleden soortgelijke problemen gaf. Een kennis van me (Renault monteur) adviseerde me het gasklephuis te demonteren en schoon te maken. Dat hielp marginaal. Bougies vervangen, niks. Stappenmotor (zit op gasklephuis voor stationair-regeling) vervangen, niks.
Toen heb ik alle stekkers losgemaakt die ik kon vinden, goed ingespoten met remmenreiniger (had geen contactspray), later drogen, en weer vastgemaakt : SUCCES. Nu alweer jaren zonder veel problemen.
Met deze blokjes zie je regelmatig dat er problemen zijn die op het eerste gezicht lijken op ontstekingsproblemen maar uiteindelijk het gevolg zijn van een fout ergens in het inlaat-proces. Vooral in de connector onder het gasklephuis kan veel rotzooi terecht komen, zeker na al die jaren.
De eerlijkheid dient te zeggen dat ik nu wel kamp met een euvel dat ik niet kan terugvoeren hierop Maar er is grote kans dat de beschreven remedie bij jou wel succes geeft.
Een andere mogelijkheid is dat een vacuumslang(etje) kapot is. Dan kan er vals lucht worden aangezogen, dat kan ook problemen geven. Maar, dat komt je tegen als je het gasklephuis uitbouwt. Overigens : Deze slangetjes WEL bij de dealer halen. Eén van de uiteinden zit aan het blok. De originelen hebben een speciaal materiaal aan die kant.
Groeten Merijn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 aug 2010
- Laatste bezoek: 29 mar 2020 13:42
- Actief als: particulier
Re: Twingo 1 1.2 8v 2000 inhouden probleem wat te doen?
Heb recent deze klacht ook gehad. Abrupt inhouden en schokken met gas geven maar wel normaal starten. Bobine inclusief kabels zijn vervangen en probleem is opgelost. Had zelf eerst gedacht aan lambda sensor, maar garage zei dat deze klachten typisch zijn voor ontsteek problemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 286 Weergaves
-
Laatste bericht door $tefan
-
- 1 Reacties
- 220 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbert.
-
- 0 Reacties
- 310 Weergaves
-
Laatste bericht door Port!
-
- 0 Reacties
- 105 Weergaves
-
Laatste bericht door Koen_Twingo
-
- 1 Reacties
- 310 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 366 Weergaves
-
Laatste bericht door maestro12
-
- 0 Reacties
- 226 Weergaves
-
Laatste bericht door BouwPassie