Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
Renault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2020 00:24
Actief als: particulier

Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door Renault »

Hallo kenners,

Ik heb een Clio II 1.4 uit 2001 waarvan de knoppen van alle deuren niet open gaan met de afstandbediening, behalve die van de bestuurders kant en de achterbak. Ook als ik gewoon de sleutel gebruik in de deur, krijg ik er alleen maar de bestuurderskant mee open en de rest helemaal niet. Ik weet dat van het tweede dat dit niet normaal is.

Ik heb wel eens gehoord dat er een relais voor de centrale deurvergrendeling is, maar ik weet echt niet waar ik die kan vinden als dat zo is.

Wie o wie kan mij hiermee helpen a.u.b. ?? :pray:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door mechanic »

Gebruik je de sleutel in het bestuurdersportier,gaat enkel deze deur van het slot. Dit geldt ook voor de pasagiersdeur en de koffetbak.

Het cilinderslot in de deur en kofferbak zijn mechanisch en hebben geen relais aansturing nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door WillemS »

Als met de AB alleen de bestuurdersijde en de kofferbak openen, dan is er ws een zekering defekt, chek die eerst maar eens. En plaats eens nieuwe batterijen in de AB.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Renault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2020 00:24
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door Renault »

mechanic schreef: 02 apr 2020 11:07 Gebruik je de sleutel in het bestuurdersportier,gaat enkel deze deur van het slot. Dit geldt ook voor de pasagiersdeur en de koffetbak.

Het cilinderslot in de deur en kofferbak zijn mechanisch en hebben geen relais aansturing nodig.
Ik weet dat mijn deuren automatisch open gingen zowel met afstandbediening als met de sleutel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Renault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2020 00:24
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door Renault »

WillemS schreef: 02 apr 2020 15:43 Als met de AB alleen de bestuurdersijde en de kofferbak openen, dan is er ws een zekering defekt, chek die eerst maar eens. En plaats eens nieuwe batterijen in de AB.
Thnx Willem ik zal de zekering even checken, weet jij welke dat is toevallig? En nieuwe batterij laatst nog gedaan. Ik heb trouwens ook nog eens één sleutel waarmee die niet meer wilt starten, terwijl het voorheen wel deed. Mijn auto begint steeds vreemder te doen en muf te ruiken ook nog als ik de ventilatie aan doe. :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door mechanic »

Is er iets aftermarkets ingebouwd aangaande de centrale vergrendeling?
Weet vrijwel zeker dat normaliter bij een clio 2 enkel het portier ontgrendeld waar je de sleutel in stopt.

Als het met een zekering is opgelost lees ik het graag terug,dan heb ik het op zeker in het geheugen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door WillemS »

Muf ruiken duidt op vocht, kan het zijn dat er draden onder de vloer lopen die vochtig geworden zijn dan krijg je ook de meest vreemde klachten en storingen omdat de stekkers corroderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Renault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2020 00:24
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door Renault »

mechanic schreef: 03 apr 2020 17:45 Is er iets aftermarkets ingebouwd aangaande de centrale vergrendeling?
Weet vrijwel zeker dat normaliter bij een clio 2 enkel het portier ontgrendeld waar je de sleutel in stopt.

Als het met een zekering is opgelost lees ik het graag terug,dan heb ik het op zeker in het geheugen.
Niet dat ik weet, maar toen ik de auto kocht en de sleutel gebruikte ging alles gewoon open. Een maandje later gingen de deuren niet meer open met e sleutel enkel de bestuurderszijde. Ook met de AB gingen ze allemaal open. Op den duur gingen die achterste niet meer open en daarna ook de passagierszijde ook niet meer met de AB.

Maar zodra ik de zekering vervangen heb (ik denk morgen), laat ik het je uiteraard meteen weten hoe het heeft uitgepakt. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Renault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2020 00:24
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door Renault »

WillemS schreef: 03 apr 2020 17:54 Muf ruiken duidt op vocht, kan het zijn dat er draden onder de vloer lopen die vochtig geworden zijn dan krijg je ook de meest vreemde klachten en storingen omdat de stekkers corroderen.
Of er draden onder de vloer lopen weet ik echt niet. Maar hoe controleer ik op lekkages waar moet ik zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Renault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2020 00:24
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling gaat niet open.

Bericht door Renault »

Nou WillemS en Mechanic,

Vandaag heb ik de zekering vervangen voor de centrale deurvergrendeling en dat heeft niet echt geholpen. Nog steeds gaat alleen de bestuurderszijde en achterbak alleen open. De enige deur die het nu ook weer doet is rechts achter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht