Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Voorpagina / in het nieuws
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Plaats reactie

Nep of niet nep: autosleutel heeft meer bereik wanneer je 'm tegen je hoofd houdt

Ja, dit is nepnieuws
2
25%
Zou het niet weten
1
13%
Nee, dit is geen nepnieuws
5
63%
Anders, zie comment(s)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Mathijs »

In het AD staat nu een stukje, en ik quote:
Waarom een autosleutel meer bereik heeft wanneer je 'm tegen je hoofd houdt

Een autosleutel met afstandsbediening heeft meer bereik wanneer je 'm tegen je hoofd houdt. Velen hebben de truc al wel eens geprobeerd en geconstateerd dat het klopt. Maar waarom is dat zo?
De uitleg die ze geven:
..., komt het door het water in je hoofd. ... de interactie tussen de elektromagnetische golven en het water in je hoofd.
Wel knap dan dat onderzeeërs zoveel moeite hebben met zenden en ontvangen wanneer ze onder water zijn en daarvoor drijvende antennes gebruiken.


Persoonlijk denk ik dat het komt omdat je dan je sleutel gewoon hoger houdt, waardoor het bereik ietsje meer wordt want minder objecten voor de elektromagnetische stralen om tegen te reflecteren/op te botsen. :think:

Afijn, lees zelf het stukje, ben heel benieuwd: https://www.ad.nl/auto/waarom-een-autos ... ~a25e2f12/
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Kata »

Ik vond het toen ik hoorde ook larie. Maar ondertussen heb ik mijn mening bijgestuurd. Ik heb namelijk een Peugeot op de oprit staan en soms vergeet ik die af te sluiten. Dan heb ik al gemerkt dat als ik aan het verandaraam sta en op de sluitknop druk er niks gebeurd. Dan maar ns geprobeerd met sleutel tegen hoofd te houden en op knop te drukken en warempel -> wagen sloot netjes af!


Dus sindsdien doe ik het regelmatig zo als de wagen niet reageert op de afstandsbediening.


Moet wel zeggen dat ik de opmerking ivm het hoger houden ook wel een plausibele uitleg vindt. Volgende keer ik het nog eens probeer zal ik eerst de sleutel op dezelfde hoogte als mijn hoofd houden maar er niet tegen. Wie weet was het al die tijd gewoon daardoor dat het lukte als ik de afstandsbediening tegen mijn hoofd hield. :fp:

En wat die onderzeeërs betreft -> dat gaat wel over een langere afstand dan enkel naar je wagen natuurlijk én die gebruiken ook een ander type communicatie dacht ik.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Mathijs »

Kata schreef: 12 apr 2020 16:53..

En wat die onderzeeërs betreft -> dat gaat wel over een langere afstand dan enkel naar je wagen natuurlijk én die gebruiken ook een ander type communicatie dacht ik.
Verschillende frequenties gaan door verschillende materialen, dus daar zit wel wat in.
Zuiver water is niet zo geleidend, maar we hebben natuurlijk geen zuiver water in ons hoofd. :think:

Heb zelf wel (positieve) ervaring door tijdens het drukken op de afstandbediening er mee te zwaaien als het ware (vooral uit ongeduld overigens), en dan werkt het ook nogal eens.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Kata »

Mathijs schreef: 13 apr 2020 09:27
Kata schreef: 12 apr 2020 16:53..

En wat die onderzeeërs betreft -> dat gaat wel over een langere afstand dan enkel naar je wagen natuurlijk én die gebruiken ook een ander type communicatie dacht ik.
Verschillende frequenties gaan door verschillende materialen, dus daar zit wel wat in.
Zuiver water is niet zo geleidend, maar we hebben natuurlijk geen zuiver water in ons hoofd. :think:

Heb zelf wel (positieve) ervaring door tijdens het drukken op de afstandbediening er mee te zwaaien als het ware (vooral uit ongeduld overigens), en dan werkt het ook nogal eens.
Haha, dat zwaaien is gewoonlijk ook altijd mijn 1e reactie als de wagen niet direct op de afstandbediening reageert als ik hem wil ont/vergrendelen (en meestal om dezelfde reden -> beetje ongeduldig :P ).

Daarom dat ik sinds ik een 2-tal jaar geleden een item op de TV had gezien (Belgische commerciële zender) waar ze dat ontgrendelen met de afstandsbediening tegen het hoofd houden hadden getest ook eens probeerde en voor mij werkte het gewoon.

En eigenlijk kan je dat zelf toch ook wel ns testen -> gewoon op verschillende afstanden van de wagen gaan staan en afstandsbediening proberen. Werkt die niet kan je de test met tegen het hoofd houden proberen.

Onder het motto "Meten is weten" lijkt me dat een betere werkwijze dan hier welles/nietes posten. Als het uiteindelijk toch zou werken kunnen we over het waarom discussiëren. 8)

Zal ns kijken of ik het deze week kan testen en eventueel filmen.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Andere Peter »

Leuk idee maar tegen het hoofd houden is wat te makkelijk.
Probeer eens tegen je stembanden te drukken en dan je mond open
Een uitleg daar van is dat je stembanden en open mond een soort versterker word
helaas is het geen 1 april...
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Mathijs »

Kata schreef:..

...
En eigenlijk kan je dat zelf toch ook wel ns testen -> gewoon op verschillende afstanden van de wagen gaan staan en afstandsbediening proberen. Werkt die niet kan je de test met tegen het hoofd houden proberen.
...
Dat is waarom ik het nepnieuws vind, het werkte niet. :lol:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Kata »

Mathijs schreef: 14 apr 2020 19:30
Kata schreef:..

...
En eigenlijk kan je dat zelf toch ook wel ns testen -> gewoon op verschillende afstanden van de wagen gaan staan en afstandsbediening proberen. Werkt die niet kan je de test met tegen het hoofd houden proberen.
...
Dat is waarom ik het nepnieuws vind, het werkte niet. :lol:
Tja, Er zijn nochthans genoeg plaatsen op oa internet waar men anders beweerd. In mijn geval is het sinds ik volgend filmpje zag dat ik het trucje met succes gebruik: https://www.youtube.com/watch?v=vfRi1NK_FVA

Maar zoals beloofd zal ik het in de loop van volgende week ook ns testen. 8)
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ernst13
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2021 22:55
Actief als: particulier

Re: Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Ernst13 »

Tegen de kin werkt duidelijk ook, vooral op parkeerplaatsen of parkeergarage veel groter bereik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Autosleutel meer bereik wanneer je hem tegen het hoofd houdt?

Bericht door Kata »

Idd, prima truukje. Ik gebruik het noodgedwongen regelmatig. Onze camionette staat achteraan op de oprit en af en toe vergeten we die bij thuiskomst af te sluiten. :oops: Dan zet ik me meestal binnen aan het (gesloten) verandaraam en probeer vruchteloos de wagen vanop afstand af te sluiten met de afstandsbediening. Dan even de remote tegen het hoofd houden, knopje drukken en klaar. Werkt altijd! :dance:

Ik had trouwens beloofd om het ns te testen/filmen en hier te plaatsen maar dus gewoonweg vergeten. :roll:
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in