via deze weg hoop ik de gouden tip te krijgen want ik kom er niet meer aan uit.
Renault Espace
2.0 16V
11-2002
het probleem is de volgende,
de auto rijdt en loopt als een zonnetje, maar soms treedt er een rot storing op waar ik niet meer aan uit kom en ik hoop op deze manier wat mensen te vinden die hier ervaring mee hebben en wellicht de gouden tip.
het probleem is als volgt, hij geeft weleens de melding ''inspuiting defect'' dit komt voorlopig alleen nog voor in zijn lage toeren en op binnenwegen! heb dit nog nooit op buitenwegen/snelweg gehad gelukkig. en het probleem doet zich niet iedere rit voor, soms kan ik 10 rondjes dorp rijden zonder problemen en de andere keer is achteruit het parkeervak uit al voldoende om de storing erin te gooien.
het is dan net of de cc geactiveerd wordt, de auto blijft als het ware duwen, zodra ik de koppeling intrap schieten de toeren omhoog en blijft hij op een bepaalt toerental hangen! ik zet dan de motor uit en start hem weer en dan kan ik weer verder.
ik heb de auto al tig keren laten uitlezen en iedere keer kwam hier gasklephuis uit, deze is dus ook vervangen. daarna ging t weer een tijdje goed, maar de storing is weer terug. inmiddels is het flexibel deel ook gescheurd geweest dus heb ik deze laten vervangen incl nieuwe kat. probleem is er nog steeds. de ene rit is er niks aan de hand, de andere rit doet hij het soms 2 a 3x.
gisteren heb ik de auto even warm gereden en eenmaal op temperatuur even lekker de toeren erin gegooid. wat me opviel is dat net voor het opschakelen van 3 naar 4 de motor even wat lichte haperingen maakt om het vervolgens weer goed te doen. gas reageerd overigens goed direct op de motor. vloeistoffen staan en blijven allemaal netjes op peil.
nu zit ik eraan te denken om te beginnen met het vervangen van het luchtfilter!!
is dit een begin of zeggen jullie het luchtfilter kan je uitsluiten? ik weet het namelijk niet meer maar ik ben de kosten en het uitlezen even beu, vandaar mijn vraag is er iemand met de gouden tip?
dank jullie wel alvast